Uvjeti korištenja stranica znanost.org.
Connect povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj.
 
   Edukacija  Gosti  Hrvatska  Inozemstvo  Osvrti  Posao  Razno  Znanost

 
Naslovnica    Linkovi   Urednistvo   O portalu   Pravila   Donacije Baza    Party    Gallery    E-Connect    WikiFF    Science Initiatives
 
Članovi
Korisničko ime

Lozinka

Remember me
Zaboravili ste lozinku?
Niste clan CONNECT-a?

Što je connect::portal?
Portal je mjesto za komunikaciju i razmjenu informacija među članovima connecta koji povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj. Članovi zajednice mogu dodavati tekstove po svojoj želji za koje misle da bi ostalima bili od interesa. (opširnije)

Izdvajamo
Connect::Portal::Gosti

dr.sc. Bojan Žagrović, znanstveni direktor MedILS-a
(opširnije)

Akademik Ivan Supek
(opširnije)

Prof.dr. Dražen Vikić-Topić
Tema gostovanja: nova pravila za prijavu znanstveno- istraživačkih projekata (opširnije)

Domagoj Račić
Tema gostovanja: "Otok znanja" (opširnije)

doc. dr. sc. Dragan Primorac
Tema gostovanja: postavite pitanje ministru(opširnije)

Dr. Miroslav Radman
Tema gostovanja: MedILS (opširnije)

Prof. dr. sc. Pero Lučin, predsjednik UO Nacionalne Zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske (opširnije)
Connect::Portal::Osvrti
Rubrika u kojoj članovi Connecta objavljuju svoje analize, osvrte, intervjue, ...

Prijašnji prilozi :
Promocija na PMF-u: cijena 2000 kuna!
Sliku prvog ekstrasolarnog planeta obradio hrvatski znanstvenik
Komunikacija znanosti - od industrijskog do informacijskog doba
Povratak znanstvenika iz dijaspore
Marin Soljačić dobitnik nagrade Adolph Lomb iz područja optike
Kultura plagiranja
Interview: Vjesnikovo novo ruho
BBCev Horizon
Dijalog povodom Projekta Družba-Adria o izvozu ruske nafte kroz Jadran
Transfer "know-how" vs. gomilanje informacija
Neuronski kôd - ulazak u Matrix
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (drugi dio)
Razgovor sa Pavom Barišićem, tajnikom organizacijskog odbora Prvog kongresa hrvatskih znanstvenika
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (prvi dio)
Službeno-neslužbeno sa FER-a
Planeti ponovo postavljaju pitanja
Interview sa Steven Squyresom, voditeljem znanstvenog tima Mars Rovera
Understanding Melodies of Cosmic Strings
Otkriva li Hubble nove planete?


Posao:

Promocija na PMF-u: cijena 2000 kuna!   PDF  Print  E-mail 
Poslao/poslala: Hrvoje Mihanović  
2005.05.06. 11:19

Prije nekoliko dana poslani su pozivi za promociju pristupnika Poslijediplomskih studija prirodnih znanosti, koja će se održati 1. srpnja 2005. u dvorani F 08, Bijenička 32, Zagreb.

Između ostalog pristupnike se moli da u svrhu tiskanja diplome i izrade uložnice na odgovarajući žiro račun uplate iznos od 2000 kuna. Nakon podmirenja ukupnih troškova, pristupnik može biti promoviran. Osobno sam ostao iznenađen ovom cifrom i mislim da je neprimjerena i neracionalna. Volio bih vidjeti kakva su razmišljanja drugih članova portala i ima li načina da se taj iznos promijeni.

Komentari (clanova koji su komentirali: 15)
Komentara po autoru:    8 5 4 4 3 3 2 2 1 1    1 1 1 1 1

#1: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-08 12:16:56
Kad god netko koga poznam magistrira/doktorira povede se prica o tim taksama i koliki je to bezobrazluk. Uvedeno je to prije nekih 10-ak godina i dosta ljudi je pokusavalo uci u trag cemu ta lova, ali to ti ntiko nece direktno reci (ja sam pitao na vise mjesta i dobivao samo neke kuloarske traceve kao odgovor). Nema sanse da ikakvi realni troskovi promocije budu 2000 kuna po osobi. Dosta mojih kolega naprosto nije odlazilo na promocije sve dok im nije dosadilo dobivati pozive ili dok nisu uspjeli nagovorit sefa da im to plati s projekta. Znam tocno jedan slucaj covjeka koji je uspio dobiti doktorsku diplomu bez da plati (jos je veca cifra za doktorat ako se ne varam), ali to je bio kompliciran manevar. 
 
Pravno gledano, imas tu potvrdnicu koja ti "vrijedi do izdavanja diplome" pa mozes i ne otici ako ti nije stalo do tog papira (koji je prilicno jadne kvalitete, BTW, da ne govorim o one dvije kopije koje cak nisu ni originalno potpisane i ne razlikuju se od kvalitetnijih fotokopija).


#2: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-09 11:15:41
 
Javite se curama iz ovog linka 
 
http://portal.connect.znanost.org/content/view/906// 
 
One su se vec dosta raspitale, pricale s pravnicom faksa, a i dobile specifikaciju troskova od 2002 god (od jednog kolege). 
 
Postoji par opcija, javite im se pa ce vam poslati mail s njima (dobili su ga svi s MI liste-no cure su me zamolile da rekla-kazala info ipak jos ne stavljam na Connect) 


#3: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-09 14:17:22
Prije nekoliko godina zagnjavio sam odvjetnika u Sindikatu znanosti da pokusa iskamciti od dekana PMF-a u Zagrebu specifikaciju troskova promocije u magistra znanosti. Dobio sam sljedeci odgovor:  
 
------------------------- 
Dekan PMF-a, prof.dr.sc. Aleksa Bjelis, odgovorio nam je vezano za Vas upit o visini troskova tiskanja diplome za magisterij i doktorat. Citiramo njegov odgovor. 
 
1. "Dodjela stupnja magistra znanosti 1.000,00 kn - 
tiskanje diplome (hrvatski jezik) 161,04 kn - 
tiskanje diplome (latinski jezik) 341,60 kn - 
troskovi prijevoda na latinski jezik 106,36 kn - 
troskovi uloznice (2 kom) 61,00 kn - 
troskovi nastupa pjevackog zbora 38,96 kn - 
troskovi uredenja prostora za promociju 42,85 kn - 
manipulativni troskovi 248,19 kn 
 
UKUPNO: 1.000,00 kn 
 
-------------------------- 
 


#4: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-09 15:00:45
Da, to je kolega iz posta #2. :) 
Thanks!


#5: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-09 18:13:04
Naročito je zanimljiva ova stavka prijevoda diplome s hrvatskog na latinski, kao da se za svakog posebno prevodi.


#6: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-09 21:49:19
Zanimljivo je i da je tiskanje diplome na latinskom vise nego dvostruko skuplje od tiskanja diplome na hrvatskom. 
 
P.S. Inace, A.B. nije dekan PMF-a nego prorektor Zg-sveucilista.


#7: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-10 10:08:05
ha, cujte, prof. kraljevic, sva ta cudna latinska slova, treba to slozit u tiskari... 
 
Iva


#8: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-10 11:37:45
Spcifikacija troskova je iz 2002 godine, a tada je dekan bio A.B.


#9: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-10 11:40:17
Spcifikacija troskova je iz 2002 godine, a tada je dekan bio A.B.


#10: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-10 11:40:20
Spcifikacija troskova je iz 2002 godine, a tada je dekan bio A.B.


#11: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-10 12:23:48
Uputio sam mail na dekanat prosli tjedan s "prosvjednom notom" zbog ovako visoke cijene promocije. Odgovor nisam dobio, mozda su jucer na kolegiju o tom raspravljali. Isto tako su mi prve informacije s PMF-a govorile da potvrdnica vrijedi do izdavanja diplome, no ako mi ne izdaju diplomu (a nece ako ne platim) onda vrijede i dalje. Ovjera kopije u biljeznika je ako se ne varam 40 kuna, znaci mogu 50 puta ovjeriti potvrdnicu za cijenu promocije i izdavanja diplome. Nije lose. 
 
Ali stvar je principa, promocija bi trebala biti jedan vazan dogadjaj, castan cin. A ne jos jedan nacin crpljenja novca od studenata.


#12: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-10 16:16:41
Ja sam kod doktorata u Wisconsinu platio 75 dolara takse, koja je isla nekoj 
firmi koja je bila ovlastena da radi mikrofilm cijele teze, stranicu po stranicu. 
Ta taksa od 75 dolara se smatrala na Sveuclistu Wisconsin prevelikom i bilo je 
mnogo prituzbi oko nje. A ipak je mnogo manja od ove nase, i jos k tome dosta 
je posla napraviti mikrofilm za 200 stranica, stranicu po stranicu. Sve ostalo je 
bilo badava. Ko je htio posuditi onu krabulju za promociju s crnom kapom 
postojala je posudba od 35 dolara. Ja sam poslao protestnu notu rektoratu 
Sv. Wisconsin zbog toga sto su napisali u objavi da je potrebno obuci tu 
prethistorijsku maskaradu, sto nije propisano ni jednim statutarnim aktom, a u 
proslosti je bilo dosta presedana gdje su ljudi dosli na promociju bez maskaradne 
odjece. Kod nas maskarada nije toliko uobicajena, no i ovi prijepisi na 
latinski su posve zastarjeli (bolje bi bilo na engleskom) i daleko preskupi.  
Bilo koliko prijepisa diplome na Sv. Wisconsin je BESPLATNO, a za neke 
ovjere koje su mi trebale na svakom sveuclisnom odsjeku imate sefa racunovodstva koji zaposlenima na tom fakultetu ovjerava sve dokumente 
BESPLATNO; svaki sef racunovodstva je obavezan imati dozvolu za 
javnog biljeznika (public notary); ja sam njihovu besplatnu uslugu koristio 
vise puta. Prijevodi na latinski bi se trebali davati automatski, svaki kolegij 
kod odobravanja na rektoratu bi trebao biti ovjeren i s imenom, a sve ostalo 
je automatizam, to nije teskt koji se razlikuje od studenta do studenta, to je 
samo elementarna kombinatorika popiusa kolegija. Potreba da to prevodi 
sudski tumac i slicni propisi koje nasa drzava i sveculiste donose na stetu 
svojih gradjana vrsta su klasne tlake. Sve sto moze napraviti kompjuterski 
program, a kod nas zahtijeva pravne zavrzlame je nerazumno, i zato mnogi 
nasi ljudi na cudjenje samohvalnih valstodrzaca stisnu tipku erase i zaborave 
na nase sveuclisiste i sustav i odu u inozemstvo. Onda se spremaju razni 
kongresi dijaspore i slicno da se stvar kao popravi. Mislim da je i 
ovaj pjevacki zbor takodjer nepotreban.  
 
Zoran Skoda 
 
 
 
 
 
 


#13: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-10 20:29:56
Takse na PMF-u se bezobrazno velike za sve. Kad sam odlazio na postdiplomski u Dublin trebao mi je prijevod diplome na Engleski. Trazio sam to na PMF-u i dali su mi ono sto zovu dodatak diplomi. Uglavnom, prijepis kolegija i ocijena, tekst diplome, te standarno objasnjenje broja bodova (ECnesto, zaboravio sam kako se zove sustav) za doticni studij. To sam platio 500 kuna. Kad sam se pozalio da je to malo previse rekli su "a sto je to vama?!" kao da mi novci cure na sve strane. Pored svih troskova preseljenja i sto vec ide uz to, odgovor da sto mi je 500 kuna za ta tri A4 lista papira mi je prisjeo. Ocito su place na dekanatu PMF-a poprilicne.


#14: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-10 21:21:47
Upravo sam izvadio iz spremišta svoju "pamet", i nikako da nađem diplomu (mr.sc. i dr.sc.) na latinskome. Bit će da im je nestalo tonera na printeru. Inače promocije su mi bile 1999. i 2004., cijena prava sitnica. No imao sam sreću što su mi firme (javni i znanstveni institut) dobro financijski stajale, te nisu škrtarile, na čemu sam im (zajedno s ZG PMF-om) zahvalan. 
 
Mogli su u cijenu barem uključiti i fotografa koji oko vas obilazi kao mačak oko vruće kaše, a ako vam je to malo možete uzeti i DVD/VHS. Ako uz to još niste u ZG, ukupni troškovi će vjerojatno premašiti vašu plaću. A ne daj Bože da imate kakvu rodbinu i prijatelje (a tek ženu, dijete/cu) koje morate voditi na ručak! 
 
Jedina stavka koja mi donekle izgleda primjerena u #3 su manipulativni troškovi.


#15: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-13 14:34:16
Zanimljivo! Evo jedan prijedlog, molim dosad promovirane mr.sc. i dr.sc. da provjere imaju li oni diplomu na latinskom. U specifikaciji troskova po staroj cijeni udio latinskog iznosio je skoro 450 kuna. Ako nisu davali davali diplome na latinskom, postavlja se pitranje gdje je zavrsilo tih 450 kuna. Pomnozeno s brojem magistara i doktora koji su promovirani, a nisu dobili takvu diplomu. Mozda su u novom troskovniku izrazito poskupili manipulativni troskovi. Ipak su i cijene goriva dosta porasle zadnjih godina, a treba te diplome i prebaciti do fakulteta.


#16: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-13 15:15:35
Ja sam svoju doktorsku diplomu doduše dobio prije pet godina i ne sjećam se koliko sam ju platio, ali u to doba se doktorske diplome NISU prevodile na latinski (izričito sam pitao na referadi u Zvonimirovoj, i rekli su mi da se doktorska ne može dobiti na latinskom, a magistarska i inženjerska mogu). Možda je sada drugačije.


#17: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-05-19 11:48:53
Pogledao sam u tuljac svoju magistarsku diplomu i primjetio da niti ja nemam diplomu na latinskom. Vrlo zanimljivo. Raspitao sam se kod kolega i niti jedan od onih s kojima sam razgovarao nije je dobio. 
 
Vlado, imas li odgovor prof. Bijeliša koji si naveo u #3 negdje na papiru (ili u emailu)? Jednostavno ne mogu vjerovati da je moguće da je to odgovorio. 
 
Ekipa s IRB-a poslala je isti zahtjev, također preko pravne službe sindikata, pa me baš zanima poskupljenje čega je dovelo do poskupljenja promocija za 100%.  


#18: Ponovno aktualno
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-15 07:49:26
Opet su krenuli pozovi za promociju, moram provjeriti točan datum. I opet je cijena 2000 kuna. Znači ništa se promijenilo nije. No ovaj put sam ponovno htio provjeriti je li potvrdnica o završetku magistarskog studija ujedno omogućuje nastavak daljnjeg školovanja, bez potrebe dobivanja službene diplome. Zasad još nisam saznao točan odgovor, čim doznam javit ću na Portal. U međuvremenu, ako itko ima neke informacije u svezi ovoga, molio bih da ih napiše u nekom postu ili mailu. Zanimljivo je da se svi s kojima sam na PMF-u kontaktirao slažu kako je to nerazumna cijena. Ali... ta cijena ostaje. Je li itko u Zg izravno pokušao djelovati na PMF da svede tu cijenu na razuman iznos??


#19: to diploma or not to diploma - that is a
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-15 08:35:54
na #18: 
 
I mene jučer nazvala teta iz referade i 'ponudila' mi moju magistarsku diplomu za 2000 kn. Veli, jedino dekan može uručit tu diplomu, a on to radi samo na promociji. Na moje pitanje radi li se tu o nekoj vrsti reketa, teta je rekla da ne, ne, ne.  
 
Inače, što se tiče potvrdnice, meni je ona bila sasvim dovoljan dokument za dva prilično važna administrativna postupka u proteklih godinu dana: 
- prijava na natječaj za radno mjesto glasnogovornika na IRB-u (prva polovica 2005.) 
- prijava na natječaj za izbor u zvanje asistenta na Hrvatskim studijima (kraj 2005. - iako je tu dodatni faktor bio i magistarska diploma s poslijediplomskog iz VB) 
 
Stoga bih rekao da diploma nije nužna - prema mom iskustvu potvrdnica je dovoljna za većinu važnih stvari. Jedino nije baš nešto reprezentativna za okačit na zid... :)


#20: ajme ajme ajme ti namin
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-15 10:24:39
Daklem: 
 
Obavio sam dva razgovora. 
 
Prvi je bio s tajnicom PMF-a, koja mi je rekla da potvrdnica vrijedi do izdavanja diplome. Stoga, buduci da nisam promoviran ukoliko ne platim promociju, diploma nije izdana, pa i potvrdnica vrijedi. 
 
Drugi je bio s akademskom tajnicom Sveučilišta u Zagrebu. Ona smatra da potvrdnica ipak ima ograničen rok trajanja, te da se lako moze dogoditi da mi ne bude pravovaljan dokument u buducnosti. naravno, ostala je iznenadjena kd je shvatila da je doktorska diploma jeftinija od magistarske. To se zove integracija Sveučilišta predmnijevam. 
 
Ono što me dodatno zbunilo, pa molim pametne ljude da mi i tu pomognu. Sad sam dobio i objašnjenje da osoba koja je magistrirala po starom sustavu ipak ne moze nastaviti prema disertaciji po starom sustavu vec da mora upisati novi doktorski studij, s umanjenim brojem kolegija zbog cinjenice da se vec zavrsio stari magistarski studij. Je li to točno, ili se još uvijek može prijaviti tema doktorskog rada i kasnije obraniti rad? 
 
Zdrvi i veseli bili


#21:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-15 11:50:05
Osobe koje su stekle magisterij po starom sustavu mogu u roku od 8 godina steci doktorat po "starim pravilima" tj. izvan doktorskog studija, dakle izradom i obranom disertacije. 
 
Oni koji su upisali magisterij po starom sustavu, a nisu jos magistrirali te im fakulteti nisu omogucili prijelaz na doktorski studij su po svemu sudeci kolateralne zrtve nepromisljene kvazi reforme zvane bolonjski proces u RH. 
 
To pitanje sam postavio ministru prilikom njegovog gostovanja, koji mi je u svom stilu, odgovorio na sve osim na ono sto sam ga pitao: http://portal.connect.znanost.org/content/view/852#4032


#22:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 08:46:31
na #20 
 
Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju, Članak 84, Stavak 6 glasi: 
 
Diplome, svjedodžbe i potvrde koje izdaju visoka učilišta javne su isprave. 
 
Prema tome, vrijede barem do penzije (jedino ako na njima nije stavljen rok trajanja) :grin


#23:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 17:04:00
A sto tajnica kaze o uzimanju diplome bez promocije, zbora i skupe latinske "kopije" ? Da li dozvoljava kombinaciju u kojoj covjek plati svoju hrvatsku  
dilpomu bez latinske kopije i bez troskova promocije i podigne je jednostavno 
na referadi ??


#24:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 17:19:03
Potvrde imaju ogranicen vijek valjanosti. Na mojoj potvrdi pise da vrijedi do izdavanja diplome, a najvise 6 mjeseci od izdavanja. 
 
Osim toga, potvrde ne vrijede u inozemstvu. Zelite li se upisati na inozemno sveuciliste ili se prijaviti za posao, morate imati diplomu.


#25:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 17:43:34
Quote:
Osim toga, potvrde ne vrijede u inozemstvu. Zelite li se upisati na inozemno sveuciliste ili se prijaviti za posao, morate imati diplomu.

 
 
Ne traže li se u inozemstvu - bar što se tiče nastavka akademske karijere nakon magisterija/doktorata - prvenstveno životopis i preporuke? A za nekoga tko želi iz akademije krenuti put gospodarsva pretpostavljam da je takav papir još manje bitan...


#26:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 17:44:54
Ovo zadnje nije bas skroz istina.  
Ja sam upisao postdiplomski u Wisconsinu samo s 
potvrdom, s tim da sam u roku od godinu dana  
morao donijeti original. Sveuciliste mi je stavilo hold na upis treceg semestra 
zbog toga sto nisu diplomu dobili do maja (kraj drugog semestra). Tako sam 
upisao treci semestar u Wisconsinu tek na jesen,  
par dana pred pocetak nastave. To moze biti probolem ako zelite upisati neku kolegij na kojem ima malo mjesta, a prednost imaju postdiplomci, pa vam poslije ako kasnite s upisom, mjesta zauzmu dodiplomci i slicno (to se nije meni desilo ali znam takvih slucajeva). Promocija na PMFu u Zg mi je bila nekih 
godinu dana nakon diplomiranja tako da su ovi rokovi od 6 mjeseci  
za "valjanost" potvrda (ko da to poslodavca obavezuje) smijesni, 
s obzirom da fakulteti rijetko rade promocije i  
ponekad je taj interval znatno iznad 6 mjeseci.


#27:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 17:46:46
#26 je bio komentar na zadnju recenicu u #24, a #25 mi je upao u prolaz 
u toku pisanja. No aktualno je i za #25 // to sto vas departman prima na osnovu preporuka itd. je jedno, a drugo je sto trazi univerzitetska administracija (na nivou cijelog sveucilista, tj. ne departmana). Ova druga trazi diplome itd. a sam  
departman je neformalniji i trazi vise dokaz stvarne kompetencije.


#28:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 17:50:22
Kod kompjuterskih poslova u SAD, obicno je u uvjetima koje postavljaju 
velike kompanije kao Oracle itd. za programere bilo (u doba kad sam ja zavrsavao postdiplomski) ili masters ili 3 godine iskustva u indistriji i 
PHD ili master + 3 godine ili BS + 7 godina iskustva i slicno. Sjecam se niza 
takvih oglasa u kojima se radno iiskustvo u programiranju mjerilo s titulom kao 
opca specifikacija, to je naravno bilo bitno korigirano performansom 
na intervjuu...


#29:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 18:57:46
Na #25: 
 
CV i preporuke se traze u procesu selekcije, ali za proces upisa (imatrikulacije) je AFAIK nuzna diploma. 
 
Ja sam da bi se upisao morao imati ne samo original diplome nego i sluzbenu potvrdu valjanosti diplome koju izdaje ambasada, a da bi to dobio morao sam: 
1. Otici na opcinski sud da dobijem haski apostil na original diplomu i prijepis ocjena 
2. Kod javnog biljeznika napraviti ovjerenu kopiju diplome i prijepisa ocjena 
3. Kod sudskog tumaca napraviti sluzbeni prijevod diplome i prijepisa ocjena 
4. Ponovo na sudu dobiti haski apostil na prijevod diplome i prijepisa ocjena 
5. U rektoratu sveucilista dobiti potvrdu o diplomiranju potpisanu od rektorice osobno 
6. ... i jos 100 drugih stvari kojih se vise ne sjecam, jer sam ih zbog traume potisnuo 
 
 
Ne racunajuci original diplomu, to me kostalo 1500 HRK, 3 tjedna i 10^5 neurona.


#30:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 19:21:58
Quote:
Promocija na PMFu u Zg mi je bila nekih  
godinu dana nakon diplomiranja tako da su ovi rokovi od 6 mjeseci  
za "valjanost" potvrda (ko da to poslodavca obavezuje) smijesni

 
 
LOL, ja sam magistrirala u ljeto 2004 i nikako da dobijem poziv na promociju. Cak sam ih i zvala jednom (prosle godine) da pitam sto se zbiva i da me stave na listu. Naravno, ljudi koji su to obavili poslije mene dobivaju pozive i naravno, skomirani su zbog cijene! Well, I wish I had your problems! :grin  


#31:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 19:31:13
na samu sebe (30): 
 
Da se ne misli da sam samo zvala ;) bila sam i u referadi i gledala kako teta zapisuje moj broj moba na neki papir. No to je bilo u Zvonimirovoj pa se valjda zagubilo do brda.  
 
Potencijalno nezgodno je ako covjeku naglo zatreba papir. :sigh  


#32: na #29:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-16 22:29:30
Da, u tom je slučaju diploma svakako nezaobilazna, ali u opisanom se slučaju radi o diplomi _dodiplomskog_ studija. Ono o čemu ja pričam u #25, i ono oko čega je ova rasprava pokrenuta, su magistarske (i doktorske) diplome. 
 
Dotične, vjerujem, nemaju pri zapošljavanju bilo gdje u svijetu nikakvu težinu - važan je samo CV i/ili preporuke (uz, naravno, intervju za posao ili postdok...).


#33:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-17 07:55:23
Tajnica na referadi poslijediplomskog studija PMF-a ni sama ne zna kako se postaviti prema promociji. Koliko sam mogao shvatiti, vecina ljudi je blago receno "ljuta" zbog ove cijene promocije, posebno sto nitko ni ne kaze sto se uopce placa s te dvije tisuce kuna. Ista ta vecina svoj "bijes" u principu prvo "iskali" na referadi. A takodjer mi se cini da je vise nas koji smo takvu promociju odbili nego onih koji su spremni platiti. Nije da mi se ne zuji do Zagreba, uostalom nisam bio od lipnja, medjutim princip je princip. Sad mi je samo bitno da potvrdnica vrijedi za eventualno daljnje skolovanje. Nazvao sam prof. Habdiju, prodekana za nastavu. On veli da ne moram ici na promociju, da ce mi potvrdnica sigurno vrijediti za prijavu teme i disertacije, te da ni on nikad nije podigao svoju diplomu magisterija.  
 
Stoga, mislim da jedino vrijedi pokusati izvrsiti nekakav pritisak na PMF (mozda temeljem ZPPI-a) da javno obznani troskovnik promocije... (2000 kuna... moglo bi nas desetak otic i na vecericu) te eventualno uvazi cinjenicu da je ta cijena previsoka, nerazumna i totalno neprozirna.


#34:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-17 09:24:17
Drage kolege, nadam se da cete ustrajati. Pisma slicnog sadrzaja uputila sam 1997.g. kad sam magistrirala na PMF-u dekanu fakulteta i ondasnjem ministru znanosti prof. Kostovicu i trazila specifikaciju "troskova promocije". Odgovor nisam nikad dobila. Tad su nam rekli da ne mozemo prijaviti disertaciju bez diplome magisterija, pa smo svi lijepo platili trazenu cijenu. Diplomu doktorata na MF nikad nisam preuzela. Ali, sve skupa-to je besmisleno. 
U svojim nastojanjima imate potpuno pravo i krajnje je vrijeme da se ovaj problem rijesi. Posebice kad se uzme u obzir podatak da 6% stanovnistva nase zemlje ima VSS.


#35: Na #34
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-17 10:34:44
Po popisu iz 2001. broj stanovnika Hrvatske sa VSS je nešto preko 7% - ipak katastrofalno nisko.


#36: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-17 14:40:03
> Nazvao sam prof. Habdiju, prodekana za nastavu. On veli da ne moram ici na promociju, da ce mi potvrdnica sigurno vrijediti za prijavu teme i disertacije, te da ni on nikad nije podigao svoju diplomu magisterija. 
 
To sto on nije podigao svoju diplomu, da prafraziram Prof. Wheelera s Princetona, 
"is not a solution to the problem, but an indicator of the problem".


#37:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-17 14:42:56
> Ista ta vecina svoj "bijes" u principu prvo "iskali" na referadi. 
 
Meni je zena na referadi pred niz godina na moje pitanje cemu molba za neku 
tamo normalnu stvar koja bi se trebala podrazumijevati bacila (kao studentu 
drugog semestra prve godine) moj vlastiti indeks u lice (u 8 ujutro).  
Mislim da su danas odnosi medju sluzbenicima referade i studentima znatno bolji.


#38: Na #29
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-03-17 14:49:41
Opcenito je kriminal da se kod nas sve mora potvrdjivati kod skupih biljeznika, 
a da univerziteti ne rade te prijepise i sluzbene kopije automatski.  
Na Sv. Wisconsin dobio sam po zahtjevu 10 sluzbenih prijepisa ocjena  
besplatno, samo sam trebao najaviti da mi trebaju nekoliko dana unparijed, 
da se mogu odstampati na posebnom papiru s zigovima u bojama i slicno. 
U nekoliko navrati mi je trebao Public Notary, npr. kad sam slao u Hrvatsku  
kopiju doktorske diplome i u svakom slucaju je odsjek na kojem sam bio 
imao sefa ili seficu financija i doticni/a je uvijek imala current licence as 
a public notary te savezne drzave (ista situacija kasnije u Indiani gdje sam bio na 
kratkom postdoku) i sluzbenicima (ukljucujuci i asistente) svog odsjeka  
obavljala je usluge biljeznistva besplatno. Cak sam jednom trebao potvrdu za 
neki privatni cek kojemu je datum prosao, i to su mi obavili besplatno. U Hrvatskoj 
ima nekih 250 biljeznika koji koirste situaciju da skole, i ostala javna uprava 
izdaje samo originale i da je u zakonu da se sve zivo treba ovjeravati kod trecih 
osobva, tj biljeznika, a da sama sveuilista ne prave kopije po zahtjevu (ko da je 
biljeznicka ovjera originalnija od sluzbenog dupllikata maticne ustanove??).  
Da pamet stane.


Komentiranje i uvid u autore komentara je omoguceno clanovima Connect zajednice. Kako biste se ukljucili, ispunite kratak formular i registrirajte se.


   znanost.org
   CONNECT
   Nebo na Poklon
   Svemirsko ljeto 2007
   Ljetna skola astronomije
   Ljudski boravak u Svemiru
   Sastanak FHA 2007
   Skola Medijskog Pracenja
   Casopis INDECS
   SIWA 2007
Teme:
Dogadjanja
Wed Nov 26 @08:00AM
Seminar: Pravo na obrazovanje


Rasprave o 2. kongresu hrvatskih znanstvenika

Kalendar dogadjanja
November 2008
M T W T F S S
27282930311 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
This month

Zadnje komentirano
Internet, dezinformatori i znanstvena novinarka
(20 kom., prije 17 hrs.)
Zastoj u radu portala
(15 kom., prije 1 dan/a.)
cross citations
(21 kom., prije 1 dan/a.)
Civitas, znanstvenici i mediji protiv nasilja
(1 kom., prije 2 dan/a.)
Postotak (više) i visoko obrazovanih u Hrvatskoj
(29 kom., prije 10 dan/a.)
Započela javna rasprava o strategiji energetskog razvoja republike Hrvatske
(1 kom., prije 10 dan/a.)
Obama novi predsjednik SADa - dobitak za znanost
(30 kom., prije 10 dan/a.)
Novi list proširio rubriku 'Znanost' na 8 stranica
(7 kom., prije 11 dan/a.)
Gunther Wuchterl - stranac koji dolazi za sveučilišnog profesora prirodnih znanosti u Hrvatsku
(62 kom., prije 11 dan/a.)
Prezentacija Energetske strategije Hrvatske
(15 kom., prije 11 dan/a.)

Tekstovi proteklih dana
Srijeda
Obama novi predsjednik SADa - dobitak za znanost
Tko se još sjeća akcije 'Index'?
Utorak
Postotak (više) i visoko obrazovanih u Hrvatskoj
Gunther Wuchterl - stranac koji dolazi za sveučilišnog profesora prirodnih znanosti u Hrvatsku
Ponedjeljak
'Isprika akademiku Vladimiru Paaru, doc. dr. sc. Nilsu Paaru, članovima povjerenstva za izbor doc. d
Zahtjev za javnom isprikom dr.sc. Zorana Škode
Nedjelja
Sveučilišni Oz: epizoda 'Ja i moj rektor također'
A European Partnership For Researchers
Subota
Guy Paić: Veliki sudarivač hadrona u CERN-u
Petak
Obračun profesora na Građevini

 
top


Disclaimer: poslane vijesti ne odražavaju nužno mišljenje Društva znanost.org, već individualnih članova connect zajednice. 2008.11.22. 08:28h CET

 
johnsmith@fizika.pmfst.hr