Uvjeti korištenja stranica znanost.org.
Connect povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj.
 
   Edukacija  Gosti  Hrvatska  Inozemstvo  Osvrti  Posao  Razno  Znanost

 
Naslovnica    Linkovi   Urednistvo   O portalu   Pravila   Donacije Baza    Party    Gallery    E-Connect    WikiFF    Science Initiatives
 
Članovi
Korisničko ime

Lozinka

Remember me
Zaboravili ste lozinku?
Niste clan CONNECT-a?

Što je connect::portal?
Portal je mjesto za komunikaciju i razmjenu informacija među članovima connecta koji povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj. Članovi zajednice mogu dodavati tekstove po svojoj želji za koje misle da bi ostalima bili od interesa. (opširnije)

Izdvajamo
Connect::Portal::Gosti

dr.sc. Bojan Žagrović, znanstveni direktor MedILS-a
(opširnije)

Akademik Ivan Supek
(opširnije)

Prof.dr. Dražen Vikić-Topić
Tema gostovanja: nova pravila za prijavu znanstveno- istraživačkih projekata (opširnije)

Domagoj Račić
Tema gostovanja: "Otok znanja" (opširnije)

doc. dr. sc. Dragan Primorac
Tema gostovanja: postavite pitanje ministru(opširnije)

Dr. Miroslav Radman
Tema gostovanja: MedILS (opširnije)

Prof. dr. sc. Pero Lučin, predsjednik UO Nacionalne Zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske (opširnije)
Connect::Portal::Osvrti
Rubrika u kojoj članovi Connecta objavljuju svoje analize, osvrte, intervjue, ...

Prijašnji prilozi :
Promocija na PMF-u: cijena 2000 kuna!
Sliku prvog ekstrasolarnog planeta obradio hrvatski znanstvenik
Komunikacija znanosti - od industrijskog do informacijskog doba
Povratak znanstvenika iz dijaspore
Marin Soljačić dobitnik nagrade Adolph Lomb iz područja optike
Kultura plagiranja
Interview: Vjesnikovo novo ruho
BBCev Horizon
Dijalog povodom Projekta Družba-Adria o izvozu ruske nafte kroz Jadran
Transfer "know-how" vs. gomilanje informacija
Neuronski kôd - ulazak u Matrix
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (drugi dio)
Razgovor sa Pavom Barišićem, tajnikom organizacijskog odbora Prvog kongresa hrvatskih znanstvenika
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (prvi dio)
Službeno-neslužbeno sa FER-a
Planeti ponovo postavljaju pitanja
Interview sa Steven Squyresom, voditeljem znanstvenog tima Mars Rovera
Understanding Melodies of Cosmic Strings
Otkriva li Hubble nove planete?


Posao:

Apel za prestanak javnog blaćenja pojedinih uglednih hrvatskih znanstvenika   PDF  Print  E-mail 
Poslao/poslala: Sven Jelaska  
2005.03.21. 15:13

Nije bas najnovija vijest (od 17.03.), ali je zanimljiva, pogotovo u svijetlu nekoliko rasprava koje su se prije par mjeseci zustro odvijale na Portalu.

http://www.mzos.hr/default.asp?ru=3&gl=200503170000001&sid=&jezik=1

Komentari (clanova koji su komentirali: 20)
Komentara po autoru:    4 4 3 2 2 2 2 2 2 2    2 1 1 1 1 1 1 1 1 1

#1: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-21 16:21:11
Ne znam kako ovo priopćenje može pomoći. Trebali su reći koje su to znanstvenike pokušavali neopravdano oblatiti, u kojim medijima, i zašto su optužbe neopravdane. Ovako samo bacaju udicu svim ostalim medijima da istraže o kojim znanstvenicima i kakvim optužbama se radi.


#2: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-21 19:38:08
mene je ovo asociralo jedino na anonimnu kaznenu prijavu protiv radmana.  
ne znam o kojem drugom anonimnom neopravdanom blacenju hrv znanstvenika bi moglo biti rijeci, trebalo je reci imena.


#3: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-21 19:51:56
ovo pise na stranici ministarstva... 
 
Quote:
Takve se glasine šire anonimnim pismima razaslanim na razne adrese, a među ostalim i medijskim kućama, u kojima se iznose neutemeljene optužbe za nečasne radnje i slično

 
 
tako da izgleda da se ne radi o Radmanovom slucaju (koji je bio anonimna sudska prijava)... I nekako mi je tesko vjerovati sa bi se bas svi "dekani, rektori..." nasli da zajedno za ovaj apel a da se ne radi o "nekima od njih"... 


#4: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-21 20:15:41
Mozda se radi o ministrovom CV-u koji kruzi okolo, a ne bih se cudio i da se radi o napisima na portalu.


#5: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-21 22:33:32
Mislim da treba pozvat POA, OA, VOA, KGB, UDBA, KOS i ostale sluzbe i podhitno LOCIRATI, TRANSFERIRATI, UHITITI te anonimuse. 
A onda im svakako odrezat jedno 20 godina zatvora. S obzirom da je cijela Hrvatska opljackana a nitko, NITKO nije u zatvoru, mislim da bi bio red ove KRIMINALCE koji pisu anonimna pisma pozatvarat. 
A mozda i da preuzmemo zakonik iz Saudijske  
Arabije pa da im desnu ruku (ako su desnjaci) odrezemo. Javno. Na trgu bana Jelacica. 
Ako su kojim slucajem ljevicari (pardon, ljevaci) onda ih treba pustit na slobodu. Jer su ipak oni posebno nadareni.


#6: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 08:30:01
Ne ulazim u sadržaj naslovnog članka, tj. Apela, ali komentar #5 je prilično neuobičajen i nije u duhu argumentirane rasprave na ovom Portalu. A još više me čudi da ga je napisala ugledna novinarka. 
 
Uopće mi nije poznata pozadina Apela (a za koji mislim da je loša strategija ako se time htjelo riješiti problem) i sada ovdje možemo samo nagađati o čemu je riječ. 
 
Čekamo novinare da obave svoj dio posla :) 


#7: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 09:17:48
Dakle javljam se ja, prava Tanja Rudez. Buduci da me Duje sinoc zvao da me pita je li netko provalio moju sifru, jer ovaj stil nije moj, moram priznati da post 5 nisam napisala ja nego moj prijatelj. On nije clan connecta, a za ovu raspravu je saznao od mene. Zelio je reagirati jer nekoliko dana raspravljamo o tom famoznom priopcenju Ministarstva znanosti i maniji anonimnih pisama Ja sam mu to dopustila. Iako to nije moj stil, sustina onoga sto ja mislim je ista. Dakle, mozete ga slobodno pripisati meni. 
Ja mislim da je blago receno neobicno da u trenutku kad se hrvatska akademska pred vratima najkompleksnije reforme visokog skolstva u zadnjih nekoliko desetljeca, ministar znanosti i vrh te zajednice izdaju ovako nemusta priopcenja. Naravno, da su novinari pokusali istraziti sto se krije iza tako srocenog priopcenja. Moja kolegica je o tom pisala u Jutarnjem u cetvrtak i petak. Koliko je saznala, mozete saznati iz clanaka. Mogu vam poslati PDF-ove. 
I vratimo se ponovno anonimnoj kaznenoj prijavi protiv akademika Radmana. Ona je u studenom odbacena kao zlonamjerna i neutemeljena. Na zalost, javnost nikad nije saznala tko je autor toga uratka. Kada bi hrvatskoj javnosti bilo poznato ime autora te anonimne kaznene prijave, vjerujem da se histerija anonimki ne bi sirila nasom akademskom zajednicom, a njezin bi se vrh bavio nama jako vaznom reformom visokog obrazovanja i mnostvom drugih jako vaznih problema.


#8: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 09:57:09
Ovo je clanak iz Jutarnjeg s komentarima iz ministarstva znanosti. Sve je to dosta nemusto i nespretno napravljeno. Potpuno se slazem s Tanjom da u najmanju ruku ministarstvo znanosti i akademska zajednica Hrvatske imaju puno bitnijeg posla nego u javnost plasirati ovake patke. Svakako da je potrebno zastiti profesionalni i osobni integritet znanstvenika i profesora (u tome se nadam se svi slazu), ali ovo sigurno nije nacin da se to napravi, posebice ne poluinformacijama koje pobuduju samo znatizelju u javnosti. Takva lazne navode treba raskrinkati i cijela znanstvena zajednica ce ih s gnjusanjem odbaciti. Nakon toga na takve osobe i njihova pisanja uopce se ne treba obazirati. 
 
Komentar ministra Primorac da je sve pocelo s prijavom protiv akademika Radmana je u najmanju ruku smjesna jer je proslo vec godinu dana a sto je on napravio na tom pitanju, sto znamo o tim anonimusima. Vrlo malo ili nista? Osobno ne vidim velike razlike niti kada ministar Primorac preko svojih suradnika, a ne on osobno sa svojim potpisom, javno napada i blati druge znanstvenike, jer je i to jedan nacin anonimnog djelovanja . Stoga bih ocekivao i malo vise samokriticnosti od ministra u ovakvim izjavama.  
 
JUTRANJI LIST 
ZAGREB - Ministar znanosti Dragan Primorac rekao nam 
je juňer da  e o tome da akademskom zajednicom kolaju 
razna anonimna pisma u kojem se blate pojedini ugledni 
znastvenici detaljno informirati ministra policije 
Marijana Mlinari a i ministricu pravosu?a Vesnu 
?kare-Ośbolt.  
- Od njih oňekujem da postupe u skladu sa svojim 
ovlastima - rekao nam je Primorac. Istaknuo da je sve 
krenulo s anonimnim pismom protiv akademika Radmana, 
nastavilo se sa sluňajem prof. dr. Stipe Jonji a s 
rijeňkog sveuňilita i nekih drugih znanstvenika 
koji se prozivaju u tim pismima. 
Da je pismomanija uzela maha potvr?uje i alarmantno 
pismo koje je rektor rijeňkog sveuňilita akademik 
Danijel Rukavina uputio ministru i drugim nadleśnim 
tijelima. Rukavina u tom pismu moli ministra Primorca 
da izvidi mogu nost da se za poňiniteljima takvih 
neňasnih djela otvori istraga. Navodno se u jednom od 
tih pisama jedna ugledna profesorica rijeňkog 
sveuňilita proziva da je karijeru izgradila preko 
kreveta.  
- Na sastanku odrśanom nedavno u Ministarstvu na kojem 
je sudjelovao velik broj ljudi iz akademske zajednice 
otro smo osudili namjere autora tih pisama. Moja 
je śelja bila potaknuti akademsku zajednicu da se 
vrati u smjeru moralnih vrijednosti i osudi sve one 
koji laśnim bla enjem iz nekih osobnih interesa śele 
unititi pojedince. Akademska zajednica ne mośe 
snositi samo blagodati svog polośaja. Ona mora imati i 
odgovornost - rekao je Primorac te dodao kako ve  ima 
neke informacije o tome tko su ljudi koji stoje iza 
tih pisama.  
To ne znaňi, kaśe Primorac, da je situacija na 
sveuňilitima idealna. Ministar kaśe da je od nekih 
ňestitih ljudi dobio primjedbe na rad pojedinaca i 
institucija, nakon ňega je i pokrenuo neke istrage.  
- No, ti su se ljudi potpisali imenom i prezimenom, 
dok ovakvo laśno bla enje pojedinaca putem anonimnih 
pisama nikome ne ide u prilog - zakljuňio je Primorac.


#9: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 10:08:24
Tanja, mozete li dati Dejanu ta dva pdf-a da ih posta ovdje? Bilo bi dobro da i mi vani mozemo procitati malo vise detalja o cijelom slucaju, ako ih ima. 
 
Btw, kako stoji situacija s Jutarnjim webom???


#10: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 10:31:14
Evo sad idem traziti PDF-ove. Dobra stvar oko weba je da ce do ljeta cijeli EPH imati web portal. Dakle, da posaljem Dejanu Vinovkovicu? Koliko je sati u Prinectonu kad je budan?


#11: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 10:38:36
Molim sve clanove da svoj username i password za bazu i portal Connect ne dozvole koristit ostalima. 
U gore navedenom slucaju Tanja postoje mislim dva spretnija rjesenja od ovog da netko pise pod vasim imenom i prezimenom. 
Prvo je da vaseg prijatelja uputite na registraciju u Connect, drugo je da vi navedete reakciju vaseg prijatelja na ovu temu. 
Dakle moj prijatelj taj i taj nije clan Connectaali volio bi se ukljuciti na ovu temu pa ja prenosim njegovu izjavu, s kojojm se btw, u sustini slazem; ili nesto slicno. 
 
Da li je u #8 naveden tekst koji ste spomenuli Tanja ili ima jos nesto? 


#12: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 10:47:25
O.K. Teuta. Moj je prijatelj tek sinoc saznao za Connect, pa nije bilo vremena da se registrira. Ispricavam se sto sam prekrsila pravila Connecta. Cekam graficara da mi nadje PDF-ove, bila su dva clanka 17. i 18. ozujka.


#13: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 10:59:08
Princeton je 6h iza nas, ali bi Dejan mozda mogao biti budan i sada. Zapravo mozda i Teuta ima isto mogucnost da uploada to na server? Enivej, nije bas toliko hitno... :)


#14: tekstovi iz jutarnjeg(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 12:09:12
Evo linkova na ta dva teksta iz jutarnjeg: prvi tekst od 17.3. i drugi tekst od 18.03.. Hvala Tanji na pdf-ovima!


#15: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 12:24:25
S linkom za 17.3. nesto ne stima.


#16: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 12:35:02
Kako se uopce moze podnijeti policiji anonimna prijava? Zar se ne treba otici osobno na policiju i tamo onda predati/napisati/potpisati tu prijavu ili preko odvjetnika? Nije valjda da je prijavu dovoljno samo poslati postom!?!


#17: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 12:35:17
Naravno da ne štima, kad sam ga krivo upisao... Hvala na upozorenju i evo sada ispravljene inačice...


#18: Stvari su i dalje nejasne(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 12:54:12
Najprije, kolega Kraljević ima pravo (#15): prva veza "ne radi". 
Cijeli mi je slučaj prilično nejasan. Anonimne se prijave ili bacaju u koš ili ih se javno demantira. Ako se otkrije tko je pisao klevete, tada ga oklevetani(a) može tužiti. Jednostavno ne mogu zamisliti što bi sastanak visokih dužnosnika mogao donijeti. Dogovor da neće pisati anonimne klevete? Dogovor da će nadgledavati svoje suradnike da ne pišu anonimne klevete? Dogovor da se skupno odgovara na anonimne klevete? Izjavu o tome kako se protive anonimnome klevetanju? Ima još pitanja, ali i s njima ostajem u istome mraku. 
Sležem se da Tanja nije dobro postupila, ali vidim da je i sama to shvatila, i to je dobro. 
 


#19: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 13:09:54
Na stranicama Ministarstva objavljeno je pismo rektora Sveučilišta u Rijeci od 11. 3. u kojem Rektor Rukavina naglašava da će Sveučilište u Rijeci najodlučnije odbaciti sva pisma u kojima se blate pojedini znanstvenici te moli ministra Primorca da postupi na isti način i izvidi mogućnost otvaranja istrage za počinitelje tih djela. 
 
Koliko sam ja shvatila, to je pismo iniciralo objavljivanje zajedničkog apela za prestanak javnog blaćenja pojedinih uglednih hrvatskih znanstvenika, kao što i piše u gore navedenom članku Jutarnjeg lista od 18. 3.  
 
MZOS


#20: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 13:33:21
Na MZOS u prethodnom komentaru stavljen je link na navedeno pismo. :)


#21: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 14:41:54
Slazem se s Tanjom. Treba zatvorit sve protudrzavne elemente. Poput ovog koji je prijetnja nacionalnoj sigurnosti.


#22: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 20:34:01
Slazem se s Damirom #6. U javnom diskursu i radu postoje pravila igre i pravila komunikacije. Svatko moze, i treba, izraziti neslaganje ili otvoreno nezadovoljstvo s ministrom ili bilo kojom drugom osobom. Ali u granicama pristojnosti. 
 
Odmjerena rijec je cesto puno efikasnija od prosipanja zuci. S te strane, najbolji primjer je prof. Kraljevic, koji je sa svojim komentarima i informacijama najvise doprinjeo korisnosti portala (iz moje perspektive, barem).  
 
Komentari slicni #4 i #5, koji vise sluze kao emotivni ventil autora nego kao baza za raspravu, otupljuju svoju kritiku i nerijetko imaju suprotni efekt. Suprotni efekt, u prihvacanju poruke i u percepciji (anonimnog) autora, postigao je kod mene ponajvise komentar #5. 


#23: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-22 20:58:07
Ovaj prilog se najvise povezao s anonimnim pismom protiv prof. Radmana. Radi se o vrlo losoj stvari koju je za svaku osudu. 
 
Medjutim, mislim da problem to ne staje, jer je cijeli taj teatar pokazao da su "anonimne prijave" standardni nacin politickog djelovanja unutar drzavnih ministarstava i sveucilista. 
 
Radi se o "poor man's Stalinist solution", i koliko sam nacuo, cesto je bio uspjesan. Salonski (uredski) staljinisti uspjevaju zaustaviti pozitivne reforme za koje misle da su im pretnja, pridonoseci bolnom statusu quo koji vlada u Hrvatskoj. Jer nakon prijave sljede komisije, odgadjanja od vise godina, dok sve slucaj ne potone u birokraciji i nestane.  
 
Koji kog salonski staljnista potpisao anonimnu prijavu protiv Radmana, ucinio je to po instinku koji ga je sluzio i prije. Jedini problem je u tome sto se radilo o slucaju visokog profila i sto prof. Radman, dolazeci iz Franacuske, nije zelio prihvatiti takav nacin komunikacije. Podastirem se sa stovanjem. 
 
U globalo, mislim da je Salonski staljinizam ucinio u Hrvatskoj puno vise stete nego sto se vidi u slucaju prof. Radmana. I nadam se da ce mu ova javna rasprava, ako se prenese u medije, otupjeti ostricu.


#24: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-23 07:50:02
Ovdje se moram nadovezati na komentar #23 sa citatom srpskog političara Nikole Pašića kojeg sam našao u vrlo slikovitom osvrtu (vidi raspravu na Portalu ovdje akademika Velimira Pravdića, također člana sve veće i veće Connect zajednice:  
 
Kod toga su mnogi zaboravili jednu maksimu Nikole Pašića, korumpiranog srpskog političara iz 1920-tih godina. Rekao je: »Gospodo, ako hoćemo - možemo, ako nećemo imamo zakon«. Winston Churchill je nerješive probleme prepuštao povjerenstvima. Jer ako stvarno postoji kriza ona se može rješiti radikalnim rezovima. Kako radikalnih rezova nema, vjerojatno nema ni krize. 
 


#25: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-23 08:45:46
Ja bih pledirao da "spustimo loptu na zemlju" i da se, ako hocete i po ugledu na Radmana, ne spustamo na takvu razinu komunikacije. Bilo bi lijepo da se kao "connectovci" mozemo jednostavno sloziti da i mi kao dio akademske zajednice osudujemo i odbacujemo takve pojave te da, oni od nas koji imaju i neku nastavnu fukciju, pokusamo svojim osobnim primjerom pokazati dostojanstvo i razinu nase profoesije. 
A ostali ce opet svojim primjerom pokazati tko i sto su (u jednom filmu je receno "Bok mora voliti budale kad ih je toliko puno napravio").


#26: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-23 11:00:25
U komentaru #19 je dan link na pismo koje je rektor Sveučilišta u Rijeci uputio ministru. Anonimna pisma su pisana protiv Prof. Stipana Jonjića. To ime mi je bilo poznato i potražio sam po portalu - Prof. Jonjić je napisao pismo u Natureu prošle godine vezano za napuhane cijene laboratorijskih potrepština (Više u raspravi ovdje). Mislim da je pitanje očito.  
 


#27: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-23 11:26:33
Osim toga, prof. dr. Stipan Jonjić je i član Connecta, pa bi nam možda mogao i više reći. Iako ga osobno ne poznam, apsolutno cijenim prof. dr. Jonjića, između ostaloga i po njegovim radovima (maknite %20 ako link ne radi) i pružam mu bezrezervnu podršku. 
 
Nadalje, upravo iz sličnih razloga (kako je to Slaven nazvao "uredskim staljinizmom") prof.dr. Dimitri Krainc s Harvard Medical School više nije predstojnik Klinike za neurologiju KBC Rebra u Zagrebu, koji je na to mjesto došao prije dvije godine nakon 16 godina provedenih na Sveučilištu Harvard. Više o razlozima ostavke dao je u jednom intervju Nedjeljnom Vjesniku koji je bio naveden na ovom Portalu
 


#28: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-23 11:38:23
Ono sto bi nas Portal mogao poticati, a cini mi se da to vec i radi, jest promicanje elementarnog intelektualnog postenja. Pod tim prvenstveno podrazumijevam kriticnost i argumentiranost, potpisanu punim imenom i prezimenom. Cak i kad je stav nepopularan-treba imati petlju pa ga potpisati. Bez vrijedjanja i ponizavajuce intonacije. Bez osobnih objeda! 
Anonimnim prijavama se najprije treba pozabaviti Drzavno odvjetnistvo, samo uz uvjet da postoje elementi krivicne odgovornosti, i ako su prijave neutemeljene- treba ih u potpunosti odbaciti. Ne treba ih plasirati u javnost, prije negoli se filtriraju u institucijama koje su za to zaduzene.  
Ako prije obrade u drzavnim institucijama (ili pak istovremeno !)anonimne prijave dospiju u medije, a mediji ih plasiraju na udarnim stranicama-to je vrlo suspektno! Bez obzira na trzisnu utakmicu i bitku za svaki prodani primjerak, mediji su ti koji bi takodjer trebali promicali stanovitu cestitost. Mozda ne kratkorocno, ali dugorocno ce im se najvise isplatiti. 
Kad bi bili zadovoljeni ovakvi preduvjeti, onda mi ni ne bismo raspravljali o ovoj temi. Cini mi se da bi se Ministarstvo i Rektorski zbor trebali baviti nekim drugim temama, a ako se bave ovima-onda smo u gabuli. Cini mi se da imaju vaznijeg posla!


#29: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-23 11:54:36
Odgovor na #26: 
 
Nisam siguran da je veza između pisma prof. Jonjića Nature-u i ovih događanja očita. Ima i .drugih, recentnijih mogućih uzroka.


#30: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-23 13:55:44
Prof. Jonjica sam upoznao samo u prolazu, ali mogu staviti ruku u vatru da onaj za koga se Akademik Rukavina zauzima to i zasluzuje. 
Ali opet, dozvolili smo si da mi sad na osnovu ne bas definiranih kriterija ocijenjujemo ljude, pa time dopustamo tim anonimusima (koji i ne zasluzuju da budu bilo sto drugo) da nam namecu svoje rekurse kao polazista za ozbiljnu diskusiju. Ignorirajmo ih, jer drugo niti ne zasluzuju, a organi pravosuda ce, ako za to ima elemenata, obaviti ostalo.


#31: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-23 22:27:39
Postoji razlika između anonimne prijave protiv akademika Radmana i posljednjih anonimnih pisama (ne znam protiv koga sve).  
Razlika je ta što su nakon anonimnog pisma protiv Radmana u akciju stupile financijske službe i istraživale poslovanje MedILSa, dok se sada državni aparat ispravno pokreće protiv autora anonimnih pisama. Žao mi je što svojevremeno i akademik Radman nije ovako štićen.


#32: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-24 12:37:31
Čitajući reagiranja cijenjenih kolega na Apel upućen od strane MZOŠ i pismo od strane rektora Sveučilišta u Rijeci, kao dugogodišnji suradnik prof. Stipana Jonjića, voditelj projekta i znanstvene grupe na istom Zavodu i osoba koja može za sebe reći da prilično dobro poznaje njega i njegov rad, odlucio sam napisati nekoliko rečenica kako bih dodao nekoliko činjenica i izrekao svoj sud u vezi s posljednjim događanjima. Premda mi nije ni na kraj pameti braniti prof. Jonjića i svjestan činjenice da se ovom reakcijom izlažem riziku da se ona protumači kao «dirigirana», razina prljavština iznesena u anonimnom pismu, nespretnosti u reakcijama Sveučilišta i MZOŠ, kao i odjek tih reakcija u tisku i na Portalu mislim da opravdava moju reakciju.  
Ako se složimo da u akademskoj zajednici trebaju vladati vrline poput čestitosti, predanosti i odgovornosti za napisano i učinjeno, onda mislim da autori anonimnih pisama, koji nisu kadri stati iza svojih tvrdnji i argumenata, ne zaslužuju i ne smiju imati nikakav publicitet u javnosti i akademskoj zajednici. Baš kao što anonimna pisma ne zaslužuju važnost i publicitet, tako niti osobe kojima se bave (i blate) takva pisma ne zaslužuju biti predmetom «razvlačenja» u javnosti, kao što se upravo događa. Premda vjerujem da su reakcije Sveučilišta i MZOŠ bile u dobroj namjeri, nespretnim spominjanjem imena na koja se odnose anonimna pisma je upravo polučen cilj koji je rukovodio autore anonimnih pisama, a to je da se prida negativan publicitet spomenutim osobama. O znanstvenoj i osobnoj čestitosti prof. Jonjića mogu i osobno svjedočiti, ali o tome dovoljno uvjerljivo govori sav njegov dugogodišnji rad i djelovanje u našoj akademskoj zajednici, a posebice njegova odlučna i bezkompromisna borba protiv korupcije u proteklih nekoliko godina kao što su: oduzimanje krivotvorenog doktorata što je svojevrsni presedan u našoj zemlji, davanje otkaza nekim profesorima koji su bili uvučeni u korupciju oko polaganja ispita, kritičnost prema provedbi prošlogodišnjeg razredbenog ispita na Medicinskom fakultetu u Rijeci i afere koje su ga pratile, i dr.. Očito je da je upravo takvo odlučno djelovanje prof. Jonjića podloga za anonimno pismo i da tu treba tražiti njegove prave autore. No, time se ne bi trebala baviti akademska zajednica, već za to osposobljene službe. 


#33: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-24 15:56:56
Neznam da li se u Americi daje imalo paznje anonimnim prijavama. Osobe koje raskrinkavaju neproposnosti afere ("whistleblower") su uvijek osobe sa imenom i prezimenom, koje stoje iza svojih tvdnji. Drzavni zakoni ne teze tome da pomognu anoninosti "zvizdaca", vec da ih legalno zastite od svih mogucih progona. 
 
Slazem da se anonimne prijave u svakom slucaju trebaju ignoriratu i u ovom novom svjetlu cinjanica pozdravljam inicijativu u ministarstvu.


#34: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-24 16:02:29
Slazem se s Dr. Policem. Najgore sto se moze dogoditi je da se sada raspravlja o prof. Jonjicu i njegovim kvalitetama, jer je to stvarno najlosiji scenarij koji i prizeljkuje anonimus (no mi ne trebamo nasjedati na takve stvari). Cijela akademska zajednica treba uvijek biti na strani svojih najkvalitetnijih clanova i treba im dati potpunu moralnu i profesionalnu podrsku.  
 
Medutim, osobno mislim da je steta vec nanesena tim clanovima jer se u javnim izjavama spominju njihova imena unutar nekog nejasnog konteksta. Prosjecna javnost ne zna i nije upucena u sve detalje, tako da se ti ljudi povezuju odmah s necim losim. Ministarstvo znanosti je formulirajuci takva priopcenja za javnost svakako nasjelo na trik onih koji pisu anonimna pisma. Mnogi komentari na portalu su zbog toga i usmjereni prema pitanju: Kako se to moglo dogoditi da ministarstvo i vodstvo nase akademske zajednice uopce reagiraju priopcenjima za javnost na ovakav nacin? Vjerujem da se svi slazemo da su sva anonimna pisma bezvrijedna i ne zasluzuju niti jedan komentar dok se ne potpisu, a demokratska drustva bi u pravilu trebala reagiraju na njih na nacin opisan u komentaru #18: Anonimne se prijave ili bacaju u koš ili ih se javno demantira. Ako se otkrije tko je pisao klevete, tada ga oklevetani(a) može tužiti.


#35: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-24 16:17:27
Post #34 
 
 
" Vjerujem da se svi slazemo da su sva anonimna pisma bezvrijedna i ne zasluzuju niti jedan komentar dok se ne potpisu"
 
 
Nazalost, anonimne prijave su bile (i jos su) standardni oblik politickih obracuna u Hrvatskoj. Stoga je ova rasprava bitna, jer ih osudjuje i demantira njihovu relevantnost. To je demokratski mentalitet koji se tek mora razviti.


#36: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-03-25 10:02:16
Koliko se sjećam, anonimne prijave/pisma su novijeg datuma (ad post #35) tj. od prijave protiv akademika Radmana. Nažalost, tada su postigle cilj: sramoćenje čovjeka i pokretanje istrage. Nespretno reagiranje odgovornih u tom primjeru očito je ohrabrilo anonimuse, stoga da bi se obeštetilo prozvane kolege bilo bi dobro znati tko stoji iza svih tih prijava/pisama. Do tada moja velika podrška jedinom senior autoru članaka koji su napravljani u Hrvatskoj i objavljeni u Nature Immunolgy i u Journal of Experimental Medicine. Svaka čast majstore!


Komentiranje i uvid u autore komentara je omoguceno clanovima Connect zajednice. Kako biste se ukljucili, ispunite kratak formular i registrirajte se.


   znanost.org
   CONNECT
   Nebo na Poklon
   Svemirsko ljeto 2007
   Ljetna skola astronomije
   Ljudski boravak u Svemiru
   Sastanak FHA 2007
   Skola Medijskog Pracenja
   Casopis INDECS
   SIWA 2007
Teme:
Dogadjanja
Wed Nov 26 @08:00AM
Seminar: Pravo na obrazovanje


Rasprave o 2. kongresu hrvatskih znanstvenika

Kalendar dogadjanja
November 2008
M T W T F S S
27282930311 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
This month

Zadnje komentirano
Internet, dezinformatori i znanstvena novinarka
(20 kom., prije 18 hrs.)
Zastoj u radu portala
(15 kom., prije 1 dan/a.)
cross citations
(21 kom., prije 1 dan/a.)
Civitas, znanstvenici i mediji protiv nasilja
(1 kom., prije 2 dan/a.)
Postotak (više) i visoko obrazovanih u Hrvatskoj
(29 kom., prije 10 dan/a.)
Započela javna rasprava o strategiji energetskog razvoja republike Hrvatske
(1 kom., prije 10 dan/a.)
Obama novi predsjednik SADa - dobitak za znanost
(30 kom., prije 10 dan/a.)
Novi list proširio rubriku 'Znanost' na 8 stranica
(7 kom., prije 11 dan/a.)
Gunther Wuchterl - stranac koji dolazi za sveučilišnog profesora prirodnih znanosti u Hrvatsku
(62 kom., prije 11 dan/a.)
Prezentacija Energetske strategije Hrvatske
(15 kom., prije 11 dan/a.)

Tekstovi proteklih dana
Srijeda
Obama novi predsjednik SADa - dobitak za znanost
Tko se još sjeća akcije 'Index'?
Utorak
Postotak (više) i visoko obrazovanih u Hrvatskoj
Gunther Wuchterl - stranac koji dolazi za sveučilišnog profesora prirodnih znanosti u Hrvatsku
Ponedjeljak
'Isprika akademiku Vladimiru Paaru, doc. dr. sc. Nilsu Paaru, članovima povjerenstva za izbor doc. d
Zahtjev za javnom isprikom dr.sc. Zorana Škode
Nedjelja
Sveučilišni Oz: epizoda 'Ja i moj rektor također'
A European Partnership For Researchers
Subota
Guy Paić: Veliki sudarivač hadrona u CERN-u
Petak
Obračun profesora na Građevini

 
top


Disclaimer: poslane vijesti ne odražavaju nužno mišljenje Društva znanost.org, već individualnih članova connect zajednice. 2008.11.22. 09:32h CET

 
johnsmith@fizika.pmfst.hr