Uvjeti korištenja stranica znanost.org.
Connect povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj.
 
   Edukacija  Gosti  Hrvatska  Inozemstvo  Osvrti  Posao  Razno  Znanost

 
Naslovnica    Linkovi   Urednistvo   O portalu   Pravila   Donacije Baza    Party    Gallery    E-Connect    WikiFF    Science Initiatives
 
Članovi
Korisničko ime

Lozinka

Remember me
Zaboravili ste lozinku?
Niste clan CONNECT-a?

Što je connect::portal?
Portal je mjesto za komunikaciju i razmjenu informacija među članovima connecta koji povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj. Članovi zajednice mogu dodavati tekstove po svojoj želji za koje misle da bi ostalima bili od interesa. (opširnije)

Izdvajamo
Sustav moderiranja komentara

Kako kao clan Connecta mozete sudjelovati u moderiranju rasprava na Connect::Portalu.

Connect::Portal::Gosti

Predložite buduće goste Connect::Portala
Opširnije ...

Prijašnji gosti:

Akademik Ivan Supek
(opširnije)

Prof.dr. Dražen Vikić-Topić
Tema gostovanja: nova pravila za prijavu znanstveno- istraživačkih projekata (opširnije)

Domagoj Račić
Tema gostovanja: "Otok znanja" (opširnije)

doc. dr. sc. Dragan Primorac
Tema gostovanja: postavite pitanje ministru(opširnije)

Dr. Miroslav Radman
Tema gostovanja: MedILS (opširnije)

Prof. dr. sc. Pero Lučin, predsjednik UO Nacionalne Zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske (opširnije)
Connect::Portal::Osvrti
Rubrika u kojoj članovi Connecta objavljuju svoje analize, osvrte, intervjue, ...

Prijašnji prilozi :
Promocija na PMF-u: cijena 2000 kuna!
Sliku prvog ekstrasolarnog planeta obradio hrvatski znanstvenik
Komunikacija znanosti - od industrijskog do informacijskog doba
Povratak znanstvenika iz dijaspore
Marin Soljačić dobitnik nagrade Adolph Lomb iz područja optike
Kultura plagiranja
Interview: Vjesnikovo novo ruho
BBCev Horizon
Dijalog povodom Projekta Družba-Adria o izvozu ruske nafte kroz Jadran
Transfer "know-how" vs. gomilanje informacija
Neuronski kôd - ulazak u Matrix
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (drugi dio)
Razgovor sa Pavom Barišićem, tajnikom organizacijskog odbora Prvog kongresa hrvatskih znanstvenika
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (prvi dio)
Službeno-neslužbeno sa FER-a
Planeti ponovo postavljaju pitanja
Interview sa Steven Squyresom, voditeljem znanstvenog tima Mars Rovera
Understanding Melodies of Cosmic Strings
Otkriva li Hubble nove planete?


Posao:

Preliminarna studija o utjecaju projekta "Družba Adrija" na okoliš   PDF  Print  E-mail 
Poslao/poslala: Damir Pajić  
2004.11.30. 17:16
Objavljena je nezavisna studija o problemu zaštite okoliša kod pomorske transportne komponente projekta "Druzhba Adria". Moguće ju je pročitati na www.ivci.hr. Studija je preliminarna jer nije bilo moguće dobiti relevantne podatke o projektu "Družba Adrija" niti od JANAF-a, niti od Vlade RH, tvrdi autor Dario Ban.

Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja RH www.mzopu.hr još nije objavilo studiju o utjecaju projekta "Družba Adrija" na okoliš. Nju je naručio izvoditelj projekta i predao tom ministarstvu, no ono je za sada objavilo samo Izvješće o Studiji.

Dok građani čekaju na uvid samu studiju, nakon čega se imaju pravo uključiti u raspravu, mogu pročitati preliminarnu nezavisnu studiju.

U njoj se vidi kako je problem balastnih voda u Jadranskom moru nerješiv, da promet dodatnih tankera znatno povećava opasnost od havarija, da RH nema odgovarajuće zakone kojima bi se smanjile opasnosti, ...

Komentari (clanova koji su komentirali: 15)
Komentara po autoru:    9 8 4 4 2 2 2 2 2 2    1 1 1 1 1

#1: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-11-30 18:58:32
Usput budi receno, MZOPU je neobjavljivanje studije opravdalo iducim rijecima: "Studija je preopsezna za Internet". :grin


#2: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-01 10:34:47
Europska zelena stranka (EGP) donijela je 28.11. rezoluciju o projektu Druzba Adria gdje upozorova na moguce posljedice ulaska ruske naftne industrije na Jadran (link).


#3: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-01 14:42:12
Da li netko zna koliko daleko je dosla provedba projekta?


#4: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-01 16:20:21
Koliko sam ja shvatio političare koji se zalažu za projekt, projekt bi išao s Hrvatskom ili bez nje, samo bi tada luka bio Trst a ne Omišalj. U tom slučaju bi imali i balastne vode i havarije, ali ne i x milijuna dolara koliko bi navodno godišnje dobila Hrvatska na tom projektu. Jeli to istina ili ne, teško je reći, ali mi to zvuči kao jedini argument koji bi mogao eventualno opravdati pristajanje Hrvatske na projekt.


#5: Status quo projekta DA(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-03 12:40:15
Trenutno komisija Ministarstva okoliša iščitava ekološku Studiju, procjenjuje sve potrebne elemente i ocjenjuje cjelovitost Studije. Ukoliko Studija formalno odgovara zahtjevima jedne ekološke studije, bit ce provedena javna rasprava. Bar se tako nadaju građani Hrvatske, jer komisija ima mogućnost ne-otvaranja javne rasprave. Budući da komisijom predsjedava Nenad Mikulić – i to je moguće za očekivati. On je u vrlo dobrim odnosima s ljudima iz JANAF-a koji su naručili studiju i koji očekuju zeleno svjetlo (osim toga, oni su platili Studiju), objavljuje s njima zajedničke radove o balastnim vodama, itd... To se u demokraciji zove sukob interesa. 
Ukoliko javne rasprave ipak bude, ona će, po svemu sudeći, biti za vrijeme božićnih i novogodišnjih dana. Naime, odluka komisije o prikladnosti Studije za javnu raspravu bit će izrečena 16. prosinca, na dan potpisivanja ugovora o projektu Družba Adria (neki su to nazvali ugovor s vragom, provjerite google.com!), a javna rasprava zakonski traje od 2 do 3 tjedna. Koliko ja znam, 16. prosinca očekuju se prosvjedi ispred Sheratona u Zagrebu gdje je taj ugovor potpisan. Pozvani su svi, uključujući i članove connect zajednice, koji drže do zdravog razuma i čistog mora. 
Uglavnom, projekt Družba Adria ne može se ostvariti ukoliko obvezna ekološka studija ne dobije zeleno svjetlo. Stoga je potreban pritisak javnosti na aktualnu komisiju sumnjivog sastava (provjerite na http://www.mzopu.hr/default.aspx?id=5830). To je moguće upravo sada kad su najavljene javne sjednice te komisije (http://www.mzopu.hr/default.aspx?id=5875). Građani mogu sudjelovati na tim sjednicama kao promatrači, ali se moraju prijaviti do 8. prosinca. Druga vrsta pritisaka može započeti s javnom raspravom, u kojoj je komisija dužna odgovoriti na sva relevantna pitanja građana u svezi ekološke studije. Budući je studiju pisalo 146 hrvatskih znanstvenika upitne kvalitete, ne bi trebalo biti preteško otkrivati "studijske crne rupe i toplu vodu" (usput, govori se javno da je svaki potpisnik studije dobio 5000 kuna po kartici teksta; Studija ima preko 1500 stranica). 


#6: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-03 13:42:07
ne dovodeci niti jednog trena u pitanje ovdje iznesene stavove i zabrinutost oko projekta, htio bih se samo osvrnuti na par komentara a sve sa svrhom boljeg poznavanja cinjenicnog stanja i izbjegavanja dolazenja u zabludu i izvodjenja pogresnih zakljucaka radi jednostavne neinformiranosti 
 
Quote:
s ljudima iz JANAF-a koji su naručili studiju i koji očekuju zeleno svjetlo (osim toga, oni su platili Studiju)

 
uvijek je investitor pojedinog zahvata ujedno i narucitelj studije (dakle i onaj koji je placa) jer je to tako regulirano Zakonom. to je dakle zakonska obaveza investitora da plati iz svojih sredstava izradu studije, a komisija Ministarstva onda ocjeni da li je izradjena studija prihvatljivo napravljena ili ne, i na temelju njenog sadrzaja i zakljucaka odobri izvodjenje zahvata ili ne. 
 
Quote:
Stoga je potreban pritisak javnosti na aktualnu komisiju sumnjivog sastava

 
ne poznajem sve ljude iz komisije i njihov rad, ali mislim da ovako opcenito izrecena ocjena nije dobra za opce ozracje jer mislim da su kvalitete jednog akademika Ivana Gusica ili prof. Damira Vilicica neupitne i prepoznate i medjunarodno. 
 
Quote:
govori se javno da je svaki potpisnik studije dobio 5000 kuna po kartici teksta; Studija ima preko 1500 stranica

 
ako je to istina, moram priznati da to je neobicno, jer obicno se izradjivac studije bira putem javnih natjecaja, cijene pojedinog poglavlja su odredjene samim ponudama na natjecaju, a obim pojedine cijeline je diktiran prirodom zahvata, podrucjem koje se obradjuje i konacno autorskim pristupom jer netko ce istu stvar iznjeti s dvije tablice, tri grafa i stranicom teksta, a netko s 20 stranica teksta. no mozda je ovdje ugovaranje studije islo drugacije, odnosno ako je JANAF u 100% privatnom vlasnistvu, mozda ne mora birati izvodjaca studije putem javnog natjecaja (nisam dovoljno upoznat sa zakonom) 
 


#7: U Trst ne mogu veliki tankeri(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-04 23:07:27
Quote:
... samo bi tada luka bio Trst a ne Omišalj ...

 
 
U Trst mogu uploviti samo tankeri s oko 100.000 tona nosivosti. A Yukos planira zbog isplativosti angažirati tankere i do 300.000 tona, koji nikako ne mogu u Trst zbog prevelikog gaza. 
Prijetnja Trstom je na klimavim nogama i zbog toga što se ne zna da li Trst može poslužiti za dvosmjerni transport nafte. Inače, ni Omišalj ne može poslužiti za transport iz smjera kopna, te porezni obveznici moraju uložiti još 300tinjak milijuna dolara da bi to bilo moguće. A kad i ulože, još ostaje pitanje velike opasnosti promjene smjera tečenja nafte.


#8: mijenjam 2x milijuna dolara + nekoliko m(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-04 23:19:16
Quote:
U tom slučaju bi imali i balastne vode i havarije, ali ne i x milijuna dolara koliko bi navodno godišnje dobila Hrvatska na tom projektu.

 
 
U najboljem i najrizičnijem slučaju makismalnog protoka ruske nafte, bruto prihod Hrvatske bit će 80 milijuna dolara godišnje.  
Sada je godišnji prihod od ribe, školjaka i sličnog dvostruko veći. Turizam donosi milijarde. A sve to temeljeno je na očuvanom okolišu.  
 


#9: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-05 12:12:11
Pa ako je sve tako,onda ni za 5 puta veće novce nebi trebalo takvo nešto pustiti u Jadran.


#10: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-06 14:09:00
Dobro, da li ima ikakvog glasa od Turisticke zajednice Hrvatske, ministarstva turizma i slicnih organizacija? Hrvatska Vlada ne mari previse za nekakve ekologije, okolise i slicna "liberalna" stajalista i meni je to prilicno jasno, takvi argumenti ne prolaze. Ali, da li imaju ikakvog glasa od sektora koji zbog jedne tankereske havarije moze gubiti stotine milijuna dolara godisnje? Ili su im zacepili usta dolarima? 
Niti u jednim novinama nisam naisao na reagiranja turistickih organizacija, ali vrlo lako sam ih mogao propustiti.


#11: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-06 14:34:24
Ja sam protiv druzbe Adrija, ali samo ukoliko se dogovori sa Talijanima i Crnogorcima. Ukoliko ne, onda je i tih 80 miliona bolje od nista s jednakom verojatnoscu havarije.


#12: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-06 16:57:16
Crnogorci nemaju nafotovod a i cijela regija je jos prilicno nestabilna. Kao sto je Damir spomenuo tako veliki tankeri ne mogu pristati u Trstu. Osim toga mislim da bi talijani i reagirali na nekakve proteste iz EU.


#13: TRST NEMA GAZ !(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-07 01:22:14
Rasprava o Trstu kao mogucoj zamjenskoj luci - prica je za malu djecu. 
Nesto poput baba-roge. 
U preliminarnoj Studiji, koja je tema ovog topica, pise one sto nitko ne cita: 
"Vidimo da u luku Trst ne mogu ući VLCC i ULCC brodovi, a to je upitno i za Suezmax brodove koji imaju gaz oko dubine luke Trst. Međutim, trgovački brodovi gotovo nikada ne plove s ravnom kobilicom, tj. uvijek su nagnuti prema krmi, pa im gaz na krmi prelazi navedeni gaz od 16 metara." 
 
A drugo, i bez tih znanstveno-strucnih natezanja, postoji zdravorazumski pristup: kada bi taj projekt DruzbaAdria bio zaista toliko unosan, mislite li da bi "mocni" hrvatski lobisti mogli izbaciti iz igre jednu luku Trst? Jos jedna prica za malu djecu. 


#14: Sumnjiva komisija i Studija(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-07 01:49:58
Komisija Ministarstva koja odlucuje o sudbini projekta DruzbaAdria jest sumnjiva, buduci u slucaju predsjednika komisije Mikulica postoje elementi sukoba interesa (vidi post br. 5). Osim toga, postoje i druga imena koja su se proslavila kao clanovi one komisije koja je ustvrdila da od spalionice PUTO nema ekoloske opasnosti... Npr. Franjo Plavsic. Da ne idem dalje. 
 
A ekoloska Studija takodjer je sumnjiva. Glavni izvrsitelj Studije jest Rudarsko-geolosko-naftni fakultet! Dekan Fakulteta Kristafor i voditelj Zivkovic nekadasnji su zaposlenici u naftnoj industriji, a zajedno s drugim voditeljem Mayerom, nisu objavili nijedan (nula) CC rad. Ispricavam se unaprijed zbog moguce +/- pogreske u broju, ali prilicno sam siguran u nulu. 


#15: Nije samo stručno pitanje(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-07 16:44:35
Problem Družba Adria puno je više od same znanstvene problematike. Čak da su svih 147 autora studije (http://www.mzopu.hr/ - definitivno hrvatski znanstveni događaj godine, na kojem znanstvenom projektu u Hrvatskoj radi toliko ljudi?) vrhunski stručnjaci - što Valerije dovodi u pitanje - takav nacionalni projekt s dugoročnim posljedicama se tiče svih građana.  
 
147 vrhunskih, prosječnih ili samozvanih znanstvenika, korumpiranih ili ne, svejedno, ne mogu odlučivati o projektu koji se tiče nacionalnih interesa. Zato je ovdje jako potrebna javna rasprava. Nek mi Boris Lenhard oprosti, ali ovdje je moj laički argument "ne želim gledati tanker pored svoje kuće" jednakovrijedan kao i stručni argument "znanstveno je dokazano da balastne vode neće jako naštetiti Jadranu".  
 
Situacija je zapravo još gora zato što je i taj eventualni znanstveni argument kontroverzan, jer je stvarno upitno koliko su stručni znanstvenici koji su radili tu Studiju ako je istina što Valerije kaže da nemaju nikakvih znanstvenih radova.


#16: iz HAZU(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-08 15:24:20
Jučer je u HAZU održana sjednica tj. sjednice znanstvenih vijeća za zaštitu prirode i za istraživanje Jadrana na temu Družbe Adria. nisam prisustvovao, ali navodno je iznesen stav da HAZU ne podržava provedbu projekta i da će o tome sastaviti izjavu (ne znam do kada). 
Ako netko zna više detalja ili je bio nazočan sjednicama bilo bi korisno da napiše koju riječ.


#17: Družba Adria u Saboru(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-08 22:14:24
Iskon je objavio vijesto raspravi o projektu Družba Adria u Saboru. HSP traži istupanje Hrvatske iz ugovora, dok ostale stranke kao i Vlada misle da je to preuranjeno dok se nije čulo mišljenje stručnjaka.


#18: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-08 22:35:19
Quote:
Nek mi Boris Lenhard oprosti, ali ovdje je moj laički argument "ne želim gledati tanker pored svoje kuće" jednakovrijedan kao i stručni argument "znanstveno je dokazano da balastne vode neće jako naštetiti Jadranu".

 
 
Nadavno da je jednako vrijedan. Pa nisu to matične stanice :) 
 
Ništa ti nisam zamjerio, niti sam se u ovu raspravu uključivao jer nemam svoje mišljenje. Jednostavno, ne znam dovoljno o tome i prepuštam drugima da odluče. 
 
Samo jedna osobna crtica: ja sam odrastao u gradu u kojem su na relativno malom prostoru zbijeni željezara, rafinerija nafte, termoelektrana i tvornica pesticida. Cijelo vrijeme sam ih mrzio gledati i mirisati. Međutim, ta industrija je taj grad držala na životu - i moji roditelju su zahvaljujući njoj zarađivali za svoj i moj život. Otkako je počela propadati (ne ekološki nego ekonomski), povukla je grad sa sobom na dno. Činjenica da se kvaliteta zraka i vode popravila slaba je utjeha tisućama ljusi koji su postali socijalni slučajevi. 
 
Potpuno je razumljivo da ne želiš tanker pored svoje kuće. Nitko ne želi tanker pored svoje kuće. Niti elektranu. Niti rafineriju nafte. Ali da bi ti mogao pročitati ovaj post i odletjeti kući za Božić, tu i tamo treba postojati po koja elektrana i rafinerija nafte (s naftovodom). Znači da netko negdje nekad treba popustiti. NE KAŽEM da Hrvatska mora popustiti u slučaju Družbe Adria. Ali morat će negdje drugdje.


#19: Priopćenje HAZU-a(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-08 23:56:21
Na stranicama Index.hr-a sam naletio na vijest vezanu uz sastanak u HAZU.  
 


#20: Neto zarada je 1/8(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-15 13:05:46
Neto zarada projekta DružbaAdrija iznosi 1/8 od spominjanih 80 milijuna dolara godišnje u najrizičnijim (kasnijim) godinama transporta, to jest 10 milijuna dolara. To je rečeno danas u "Temi dana" na Radiju 101.  
 
 


#21: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-15 17:09:59
Evo i mali dodatak na stavove predsjednickih kandidata glede Druzba Adrie: 
 
J. Kosor veli da ce traziti da Hr izadje iz Druzba Adrie ako postane predsjednica. 
Zasto to onda ne trazi odmah sada?! 
 
S. Mesic pita kaj on ima s tim! 
Ovo je nesluzbena izjava (sto god to znacilo, izjava je izjava) naravno, vjerujem da ce i tu biti promjena. 
 
I molim da mi se ne prigovori o politiziranju ove teme jer ova tema je politicka do srzi, znanstvena studija je samo za mazanje ociju i ne vjerujem da za ekipu koja donosi odluke oko toga ima bas neku tezinu.


#22: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-15 18:57:59
Tema je definitvno politička. Sutra je prosvjed pred Sheratonom u Zagrebu, u 11h 50 minuta. 
 
Evo još jedan link na članak u Vjesniku
 
Međutim, znanstveno u cijeloj priči jest to da političari ipak jednu znanstvenu studiju uzimaju kao glavni argument. Naime, studija ima političku težinu jer kad se u javnosti kaže da je argument znanstveni, ostavlja dojam neoborivosti. A tema je sama za sebe kontroverzna, jedni znanstvenici misli jedno (RGN), a drugi (HAZU) drugo. Otvoreno je pitanje kako (dobronamjerni) političar ili običan građanin može procijeniti tko je u pravu.  
 
Naravno, argument građanina "ne želim tanker ispred svoje kuće" još je uvijek neoboriv i nema veze sa znanošću. A Borisova primjedba da netko mora popustiti otvara jednu skroz novu temu - naime, popusti obično baš onaj koji je prisiljen na to. Negativne posljedice tehnoliškog razvoja - dosad je uglavnom bilo tako - snosi onaj koji nema koristi od istog, uglavnom treći svijet.  


#23: "... studija nam nije potrebna! ..."(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-15 19:14:55
Bio je to službeni stav pri potpisivanju Sporazuma o suradnji na provedbi projekta integracije naftovoda Družba i Adrija, 16.12.2004.  
Tih dana priopćenje za javnost Zelenih mediji su gotovo prešutjeli. 
 
Sutra, 16.12.2004. na drugu godišnjicu potpisivanja sporazuma, održat će se prosvjed u Zagrebu pred hotelom Sheraton od 11:50 do 12:20. Ni nakon dvije godine sudiju još uvijek ne možemo vidjeti.  
A ako je to političko pitanje, onda se rješava politički, a jedan od načina je referendum. I spalionica Puto, i istraživanje matičnih stanica :) , i GMO, sve su to politička pitanja.


#24: greška(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-15 20:29:30
Pajiću, u prvoj rečenici mislio si na 16. 12. 2002.


#25: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-15 20:48:36
Da li postoji neki relevatni Hrvatski strucnjak, koji radi u inozemstvu (i daleko od hrvatskih centara moci), koji bi mogao za portal komentirati cijelu situaciju oko Druzbe Adrija? 
 
 
 


#26: Velimir Pravdić(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-15 21:23:23
Za tako nešto uopće nije nužno da dotični stručnjak bude iz Hrvatske. Ali ja ne znam tko bi to mogao biti. 
 
No, nezavisni i relevantni hrvatski stručnjak koji se meni čini pogodnim za komentiranje situacije oko Družbe Adrije jest akademik Velimir Pravdić, član connecta - on je i sudjelovao, ako se ne varam na sastanku u HAZU.


#27: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-15 23:27:38
Da li postoji neka web stranice sa svim relevantnim dokumentima o Druzbi Adrija i ekoloskim/ekonomskim istrazivanjima? Na engleskom.


#28: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-16 00:12:48
Mislim da tražiš ipak malo previše. Pogledaj s googlom "Druzhba Adria" pa ćeš naći neke engleske dokumente. Takva stranica bila bi u interesu jedino građanskih i ekoloških inicijativa koje su protiv projekta, a meni se čini da one nisu jako dobro organizirane, i uglavnom su lokalne/regionalne naravi. Na stranicama Janafa nema skoro po ništa. 
 
Osim novinskih napisa, od dokumenata postoji studija koju je naručio JANAF a čiji su dijelovi objavljeni na http://www.mzopu.hr/, te alternativna nezavisna studija iz naslova ove teme (vidi http://www.ivci.hr/). 
 
Upravo čitam na stranici MZOPU-a da je prvi sastanak komisije za procjenu utjecaja na okoliš odgođen za siječanj. 
 
Slažem se s tobom da bi jedna takva web stranica bila jako korisna ako bi se željela postići veća transparentnost, npr.: www.protiv-druzbe-adrije.info. 
 


#29: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-17 15:23:24
Koji su u Zagrebu i zanima ih znam da prof. Vilicic drzi predavanje na temu Druzba adria danas (17.12.2004.) na PMFu u 19 sati. Ne znam tocno naslov i razlog ovog predavanja al...


#30: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-17 17:13:21
:upset  
...al... znam da je predavanje odgodjeno ili zabranjeno. Uglavnom nece ga biti.


#31: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-19 11:13:41
Tekst u Novom listu o utjecaju projekta na turizam. Novinarka tvrdi da je došla do dijelova neobjavljene Janaf-ove strudije.


#32: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-20 00:23:01
Bilo bi korisno saznati o kakvom je slucaju rijec - profesor Vilicic je clan Komisije za procjenu utjecaja na okolis za projekt Druzba Adria, osim toga, nedavno je u HAZU-u imao uvodno izlaganje o balastnim vodama... Nedugo zatim odgodjen je rad Komisije za slijedecu godinu, time je pomaknuta i javna rasprava. Znanstveni dogadjaj godine - interdisciplinarni projekt (ili Babilonska kula?) - ekoloska studija za projekt Druzba Adria, jos uvijek nije ugledala svjetlo dana... Gospodin Jurcic koji je, u ime Vlade, potpisao prije dvije godine hrvatsko pridruzivanju Projektu, nedavno je u Dnevniku izjavio da je stvar zrela za referendum. Pred Sheratonom se udruzili zeleni i franjevci u protestima... Projekt je u medjuvremenu postao vodeca tema predsjednicke kampanje. Novinari kopaju po vojnim tajnama, ili pak pisu ciste lazi - vidi post 19 (index.hr) i post 22 (Vjesnik - Zeljko Buksa). 
Ako se ovaj projekt Druzba Adria ostvari, negativne posljedice za ovu drzavu bit ce daleko vaznije od onih pozitivnih koje ljudi ocekuju od Radmanovog instituta. 
STOGA PREDLAZEM UREDNIKU DA IZDVOJI OVU TEMU NA PORTALU. 


#33: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-20 01:07:31
Da li bi vi Valerije mogli kontaktirati profeosra Vilicica ili Velimira Pravdica koji je takoder spomenut kao osoba koja bi mogla upuceno komentirati cijelu situaciju. Recimo da napravite neki intervju  
s ovim osobama na taj nacin bi na portal dobili kvalitetne informacije. 
Takodor tom prilikom se mogu skupiti svi linkovi na ovu temu koji se mogu staviti kao dodatak intervjuu. Neki su linkovi vec ovdje, a cini mi se da bi i Igor i Hrvoje pomogli oko skupljanja tih linkova. 
Takav jedan intervju bi svakako bio koristan i mislim da ce nas se vecina sloziti da bi ga trebalo izdvojiti.


#34: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-20 06:12:15
"Novinari kopaju po vojnim tajnama, ili pak pisu ciste lazi - vidi post 19 (index.hr) i post 22 (Vjesnik - Zeljko Buksa)" 
 
Dosta teska kvalifikacija. U cemu je tocno problem sa ta dva clanka?


#35: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-20 10:48:55
Valerije vjerojatno misli na ono što je napisao i današnjempismu u Vjesniku.


#36: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-20 11:10:48
Slazem se - teska kvalifikacija. Nisam ja kriv. Ipak, govorim o lazi kao o infomacijskoj, a ne moralnoj kategoriji. 
Radi se jednostavno o tome da su akademici prisutni na sjednici dvaju znanstvenih vijeca HAZU-a zahtjevali prekid projekta Druzba Adria u sadasnjoj fazi. Prevelik rizik, upitan profit, sigurne stete, nikakve garancije, privatni interesi... - sasvim dovoljno za ljude zdravog razume da se usprotive takvoj avanturi. Bilo je na sjednici i mnogo konkretnijih prigovora, a u kojem ce obliku biti sroceno konacno izvjesce o akademskom neprihvacanju projekta - to ne znam. 
Znam samo to da Vjesnik i index.hr o tome nisu pisali, jer nisu niti mogli - nije ih bilo tamo. Oni su doslovno prepisali dijelove materijala koji su se na sjednici besplatno dijelili - ti materijali bili su obicne natuknice za uvodno izlaganje profesora Vilicica i ti tekstovi nemaju veze sa zbivanjem, atmosferom i zakljuccima sjednice. Eto, utoliko je to novinarska laz, neistina, manipulacija, kakogod...


#37: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-20 11:13:29
Da, Hrvoje, i ja sam iznenadjen da su to pismo konacno objavili, poslao sam ga na tri adrese Vjesnika isti dan kad se pojavio tekst Zeljka Bukse. Dakle, cekaonica traje 11 dana, sto uopce nije obicaj Vjesnika. Provjerite!


#38: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-20 11:43:09
Draga Teuta, ja sam vec predlozio gospodina Nenada Mikulica, predsjednika Komisije za procjenu utjecaja na okolis za projekt Druzba Adria, kao gosta ovog portala, ali nitko mi od odgovornih na taj prijedlog nije nista odgovorio. A sto se tice akademika Pravdica - on uporno ponavlja svoje ispravno stajaliste - Projekt DA politicki je problem i ne moze se rjesavati prirodoznanstvenim metodama. Jedino sto mozda ima smisla jest - oformiti gradjansku kontra-ekspertizu onoj ekoloskoj Studiji koja nikako da ugleda svjetlo dana. 
A danas je predsjednik drzave u intervjuu za Jutarnji list doslovno izjavio - "NIJE VRIJEME ZA RASPRAVU".!!! 
 


#39: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-20 12:29:09
Valerije, nije potrebno cekati da se otvori slobodni termin za gostovanje Dr.Mikulica.  
 
Ako zelite usmjeriti paznju clanova Connecta na doticnu temu, sve sto treba je npr. napraviti razgovor sa Dr.Mikulicem, staviti pod Osvrte i time ce to postati istaknuta tema na prvoj stranici portala. 
 
Vidim da se cesto krivo shvaca finkcioniranje Connect:: Portala. Naime, iza ovog portala ne stoji nikakv tim "novinara", nikakva grupa pojedinaca koja bi realizirala razne ideje i sugestije o tome sto da se radi na portalu. Postoji jedino tim administratora koji se brine da portal funkcionira sa tehnicke strane. Sto ce se zbivati na portalu odlucujete svi vi - clanovi Connecta - svojim angazmanom. 
 
Dakle, ako zelite da se na portalu o necemu prica, diskutira, nesto poduzme, morate se angazirati i to pokrenuti, te uvjeriti kolege vam u Connectu da se pridruze. 
 
Urednik 
Dejan Vinkovic


#40: (Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-20 14:03:49
Da razjasnim: pod "razgovor" mislim na intervju kojeg svaki clan Connecta moze napraviti na nacin kakav im odgovara i staviti pod Osvrti. Neki primjeri se vec tamo i nalaze. 
 
Sto pak se rubrike Gosti tice, radi se o gostima i temama od posebnog znacaja za siru akademsku zajednicu, gdje se urednik mora pobrinuti da se intervju u interesu clanova Connecta i sprovede. Takva gostovanja privlace posebnu paznju ne samo clanova Connecta nego i sire javnosti. 
 
Urednik  
Dejan Vinkovic


#41: SCENARIJ(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2004-12-28 23:30:31
Na slijedecim poveznicama mozete pogledati mali scenarij prave predstave pod imenom Projekt Druzba Adria. 
 
http://www.vjesnik.hr/html/2004/12/29/ClanakTx.asp?r=unu&c=3 
http://www.vjesnik.hr/html/2004/12/29/ClanakTx.asp?r=unu&c=5


#42: Balastne vode(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2005-01-11 11:28:57
Ovih dana se održava seminar o balastnim vodama u organizaciji Ministarstva mora, prometa i turizma, te Instituta Fridtjofa Nansena iz Norveške. Zanimiljive brojke i činjenice sa seminara: 
 
     
  • Godišnje se u jadranskim lukama ispusti 6,4 milijuna tona balastnih voda, od čega milijun tona u hrvatskim lukama, 900 tisuća tona u slovenskim i 4,5 milijuna tona u talijanskim lukama; 
     
  • ...u tršćansku naftnu luku godišnje uplovi 365 brodova, koji prevezu oko 36 milijuna tona nafte. Godišnje se preko sjevernotalijanskih luka preveze 47 milijuna tona nafte, preko hrvatskih luka osam milijuna i dva milijuna tona preko slovenskih. 
     
  • Prema riječima norveških stručnjaka, ni u toj se zemlji ne provode značajnije mjere zaštite od balastnih voda.  
     


Komentiranje i uvid u autore komentara je omoguceno clanovima Connect zajednice. Kako biste se ukljucili, ispunite kratak formular i registrirajte se.


   znanost.org
   CONNECT
   Nebo na Poklon
   Svemirsko ljeto 2007
   Ljetna skola astronomije
   Ljudski boravak u Svemiru
   Sastanak FHA 2007
   Skola Medijskog Pracenja
   Casopis INDECS
   SIWA 2007
Teme:
Dogadjanja
No Latest Events


Rasprave o 2. kongresu hrvatskih znanstvenika

Kalendar dogadjanja
May 2008
M T W T F S S
2829301 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
This month

Zadnje komentirano
Hrvatski recenzenti - igracke u rukama "utjecajnih" lobija ili...?
(166 kom., prije 2 hrs.)
Prihvaćen Akcijski plan za poticanje ulaganja u znanost i istraživanje
(14 kom., prije 6 hrs.)
Prekidnica - ČOS otkrila nepoznati igrokaz M. Krleže
(5 kom., prije 6 hrs.)
Današnje predavanje Richarda Hortona, urednika Lanceta, u Zagrebu
(38 kom., prije 1 dan/a.)
Impact Factor - broj koji proždire znanost?
(29 kom., prije 2 dan/a.)
Tribina Gornji Grad
(16 kom., prije 2 dan/a.)
Gulagizacija hrvatske znanosti
(60 kom., prije 2 dan/a.)
Znanost i Web 2.0
(5 kom., prije 3 dan/a.)
Nakon đaka na ulicu i studenti - u borbi za svoja prava
(50 kom., prije 5 dan/a.)
MedILS Summer School on Life in Extreme Conditions
(1 kom., prije 8 dan/a.)

Tekstovi proteklih dana
Ponedjeljak
15 500
Petak
Nakon đaka na ulicu i studenti - u borbi za svoja prava
Star Party 2008
Zašto prof. MŠ još nije redovni profesor
Ponedjeljak
Dvije prekidnice
Subota
Inventura udzbenika za 3,2 milijuna kuna
Prekid rada Portala u nedjelju
Petak
Znanost u virtualnom svijetu, Drugome Zivotu (Second Life-u)
Kome to treba i zašto?
Utorak
Dan planeta Zemlje

 
top


Disclaimer: poslane vijesti ne odražavaju nužno mišljenje Društva znanost.org, već individualnih članova connect zajednice. 2008.05.17. 01:38h CEST

 
johnsmith@fizika.pmfst.hr