Uvjeti korištenja stranica znanost.org.
Connect povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj.
 
   Edukacija  Gosti  Hrvatska  Inozemstvo  Osvrti  Posao  Razno  Znanost

 
Naslovnica    Linkovi   Urednistvo   O portalu   Pravila   Donacije Baza    Party    Gallery    E-Connect    WikiFF    Science Initiatives
 
Članovi
Korisničko ime

Lozinka

Remember me
Zaboravili ste lozinku?
Niste clan CONNECT-a?

Što je connect::portal?
Portal je mjesto za komunikaciju i razmjenu informacija među članovima connecta koji povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj. Članovi zajednice mogu dodavati tekstove po svojoj želji za koje misle da bi ostalima bili od interesa. (opširnije)

Izdvajamo
Connect::Portal::Gosti

dr.sc. Bojan Žagrović, znanstveni direktor MedILS-a
(opširnije)

Akademik Ivan Supek
(opširnije)

Prof.dr. Dražen Vikić-Topić
Tema gostovanja: nova pravila za prijavu znanstveno- istraživačkih projekata (opširnije)

Domagoj Račić
Tema gostovanja: "Otok znanja" (opširnije)

doc. dr. sc. Dragan Primorac
Tema gostovanja: postavite pitanje ministru(opširnije)

Dr. Miroslav Radman
Tema gostovanja: MedILS (opširnije)

Prof. dr. sc. Pero Lučin, predsjednik UO Nacionalne Zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske (opširnije)
Connect::Portal::Osvrti
Rubrika u kojoj članovi Connecta objavljuju svoje analize, osvrte, intervjue, ...

Prijašnji prilozi :
Promocija na PMF-u: cijena 2000 kuna!
Sliku prvog ekstrasolarnog planeta obradio hrvatski znanstvenik
Komunikacija znanosti - od industrijskog do informacijskog doba
Povratak znanstvenika iz dijaspore
Marin Soljačić dobitnik nagrade Adolph Lomb iz područja optike
Kultura plagiranja
Interview: Vjesnikovo novo ruho
BBCev Horizon
Dijalog povodom Projekta Družba-Adria o izvozu ruske nafte kroz Jadran
Transfer "know-how" vs. gomilanje informacija
Neuronski kôd - ulazak u Matrix
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (drugi dio)
Razgovor sa Pavom Barišićem, tajnikom organizacijskog odbora Prvog kongresa hrvatskih znanstvenika
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (prvi dio)
Službeno-neslužbeno sa FER-a
Planeti ponovo postavljaju pitanja
Interview sa Steven Squyresom, voditeljem znanstvenog tima Mars Rovera
Understanding Melodies of Cosmic Strings
Otkriva li Hubble nove planete?


Posao:

Hrvatski učenici osvojili tri brončane medalje na Međunarodnoj fizičkoj olimpijadi   PDF  Print  E-mail 
Poslao/poslala: Damir Pajić  
2008.07.28. 19:31
Na Međunarodnoj fizičkoj olimpijadi, koja se od 19. do 29. srpnja održavala u Hanoju (Vijetnam), brončane medalje osvojilo je i troje hrvatskih srednjoškolaca: Veronika Sunko, Petar Mlinarić i Nina Kamčev, a osim njih iz Hrvatske su još uspješno sudjelovali Tena Dubček i Jakša Markotić.

Na olimpijadi je sudjelovalo 376 učenika iz 82 zemlje svijeta rješavajući tri teorijska i dva eksperimentalna zadatka. U organizaciji i provedbi natjecanja Vijetnamsko fizikalno društvo angažiralo je mnoge ljude: znanstvenici fizičari priredili su zadatke i ocjenjivali učeničke radove, volonteri studenti brinuli su se o učenicima i stalno spremno pomagali organizatorima i voditeljima učenika što god je trebalo da olimpijada protekne najbolje što može, te mnogi drugi iz organizacijskog odbora koji je odradio golem posao na tako velikom skupu.
U pauzama između natjecateljskih i radnih dijelova, učenici i njihovi voditelji su upoznavali VijetNam kroz posjete različitim kulturno-povijesno-prirodnim znamenitostima te susrećući se na najširoj međunarodnoj razini i dodiru različitih kultura međusobno se obogaćivali. Domaćini su se trudili što detaljnije predstaviti svoju predivnu zemlju na koju su vrlo ponosni. Svima je to nezaboravno lijepo iskustvo inspirativno za daljnji rad i učenje, a dodatno veselje su i osvojene medalje kao 'milestones' na tom cjeloživotnom putu.

Voditelji hrvatske ekipe bili su Krešo Zadro i Damir Pajić s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Sudjelovanje srednjoškolaca na olimpijadi organizira Hrvatsko fizikalno društvo uz financijsku potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

Zahvaljujemo organizatoru domaćinu za tako srdačno gostoprimstvo, učenicima na marljivosti, MZOŠ-u za novčanu potporu za odlazak na olimpijadu.

Ovogodišnja je olimpijada 39. po redu, a domaćin 41. olimpijade za dvije godine trebala bi biti Hrvatska.

Komentari (clanova koji su komentirali: 10)
Komentara po autoru:    7 5 4 3 2 2 2 2 1 1

#1:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-29 11:12:42
Na #0 Iskrene čestitke mladima fizičarima na osvojenoj brončanoj medalji u dalekom Vijetnamu u veoma jakoj konkurenciji, kako se vidi s web stranice. Čestitke i voditeljima naravno. :)


#2: #1
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-29 14:44:47
Jedino što se može u ovoj situaciji pridružiti se čestitkama kolege #1. Svima pripadaju čestiteke, od učenika i voditelja do domaćina i MZOŠ-a.


#3: na #2
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-29 15:21:01
A što MZOŠ-u?! Mislim da su ovo učenici i njihovi voditelji odradili bez ikakve intervencije 'više instance'... 
 
:)


#4: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-30 21:37:52
Čestitke! 
malo me zbunio termin "fizičkoj" a ne "fizikalnoj" - ali sam pogledao u Hrvatski pravopis, Matica Hrvatska 2007 i tamo nema termina "fizikalan". :-( 


#5:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 03:54:16
Zanmljivo je da je HTV imala direktan prijenos svečanog otvaranja i zatvaranja za gledatelje, tako da je sve bilo dvojezično (Vijetnamski+Engleski, s dvoje voditelja). (HTV je Ha Noi TV.)  
Govore su držali i Standing Vice Minister of Education and Training, Deputy Prime Minister - Minister of Education and Training, President of the National Assembly, a na kraju i potpredsjednica socijalističke partije.


#6: #3
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 06:29:12
Dragi kolega #3. Jese li temeljito pročitali glavni tekst. Tamo lijepo piše: 
"Zahvaljujemo organizatoru domaćinu za tako srdačno gostoprimstvo, učenicima na marljivosti, MZOŠ-u za novčanu potporu za odlazak na olimpijadu."  
Netkoj e dao novac. Fini običaj u svijetu je da se financijeru zahvali kada se piše znanstveni rad da je financirano iz sredstava tih i tih. Kolega D. Pajić je to lijepo napisao. ja naglasio a Vi sada mene pitate. Je li bilo ovih dana malo prevruće? 
 


#7: medalje i nagrade
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 16:35:23
Odluka vlade o kriterijima za dodjelu novčane nagrade za vrhunska športska postignuća određuje tarife nagrada za osvojene medalje na međunarodnim natjecanjima. I dok se nagrada od stotinjak tisuća kuna može dobiti primjerice za zlatnu medalju iz ping-ponga, medalja na međunarodnoj olimpijadi iz matematike ili fizike ne donosi po toj odluci natjecatelju ništa. U Srbiji je primjerice "Ministar prosvete", kažu nam ovdje voditelji od tamo, u takvu odluku njihove vlade, ravnopravno s ping-pongom progurao i fiziku, kemiju, ...  


#8: na #6
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 17:47:00
Quote:
MZOŠ-u za novčanu potporu za odlazak na olimpijadu

 
 
:) Nemojte me krivo razumjet, ali smatram da je najnormalnija stvar na svijetu da resorno ministarstvo podrži ovakav projekt i osigura za njega odgovarajuće financiranje. 
 
Naži olimpijci su na toj pomoći MZOŠ-a lijepo i pristojno zahvalili, također kako je red. Ali stvarno mislim da nema potrebe da itko treći čestita MZOŠ-u za uspjeh naših olimpijaca. 
 
MZOŠ je u ovom slučaju samo (dobro) odradio svoj posao.


#9:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 17:58:26
Na #7 Pročitavši vaš post i odluku o nagrađivanju Vlade na koju upućujete, vidim da ju je donijela još 2003 vlada pokojnog premijer Ivice Račana. Možda ima neka kasnija druga odluka koja promovira i nagrađuje ove "druge olimpijade" , ili su nas u Srbiji pretekli. 
 
Čudi me da se nitko nije sjetio i uvrstio u nagrade i olimpijade iz matematike ili fizike i drugih znanosti :eek Očito je sport mnogo važniji od znanosti i obrazovanja ;)


#10: Ocjena: -1, Suvisno
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 18:06:26
Na #7 i #9: I hate to rain on the parade again, but... 
 
Ovo je rang lista rezultata na olimpijadi iz fizike. Za one koji ne znaju, u žargonu natjecanja takvog tipa "osvojiti brončanu medalju" nije isto što i "osvojiti treće mjesto". 
 
Čestitam učenicima, ali opet tražite Vladu da dijeli pare kao da ih uzgaja u vrtu Banskih dvora. Netko to mora platiti.


#11:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 19:47:19
Na #10 Listu sam vidio kolega B-J. čim sam u # 1 napisao "se vidi s web stranice". Toliko smo web pismeni valjda ;)  
 
Ne znam što želite reći vašim postom. Nitko ne traži da natjecatelji s olimpijada iz fizike, matematike i slično budu nagrađeni istim novčanim iznosima kao sportaši svjetski, evropski i olimpijski pobjednici ali i skromnih 10 - 20 % njihovih iznosa bi za njih mnogo značilo. Kako to da sada da ne tražite kriterije za nagrađivanje? :eek


#12: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 20:10:00
Na #11: Kolega ponavljam: u žargonu natjecanja takvog tipa "osvojiti brončanu medalju" nije isto što i "osvojiti treće mjesto". Konkretno, ovdje je osvojutu brončanu medalju značilo u konkurenciji ukupno 376 učenika se plasirati između 94. i 172. mjesta. Da, konkurencija je vrlo jaka, da uspjeh je i doći na olimpijadu iz fizike, a plasirati se u prvu polovicu još i puno veći. Ali "Račanov" sportski pravilnik iz #7 ne govori o nagrađivanju za plasiranje u prvu polovicu. Nego za prva tri mjesta. U apsolutnom iznosu. 
 
Navedeni učenici će se okoristiti svojim rezultatima tako da će dobiti pozive za stipendirani studij na vodećim američkim i ostalim svjetskim sveučilištima, da ne govorimo o automatskom upisu na neke studijske programe u Hrvatskoj.  
 
Kažem, opet će ispasti da sam čangrizav, ali opet mi u Hrvatskoj slavimo da smo najbolji kad je ovdje istina samo da smo u gornjoj polovici, Makar i u jakoj konkurenciji. Za učenike kao pojedince je to izvrstan rezultat. Za Hrvatsku - samo izbrojite koliko je zemalja na rang listi ispred nje. Da, Hrvatska je mala, ali ipak, budimo realni. U protivnom, naša samodopadnost u očima svijeta će samo izazivati podsmjeh.


#13:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 20:19:26
Na #11 Odlično, slažem se. Niste čangrizavi. 
 
No što kada bi netko stvarno osvojio prvo ili drugo mjesto na olimpijadi znanja? Dobiva li nekakvu-ikakvu nagradu sličnu sportistima? To je bit svega. :sigh


#14:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-07-31 20:22:52
Komentar se odnosi na #12


#15: na #12
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-01 01:37:24
Pa kolega, inace vas ne smatram, no ovdje mi stvarno djelujete kako vi kazete canzigravi... 
 
Naravno da je nemoguce direktno primjeniti pravilnik o sportskim uspjesima na znanstvene olimoijade zbog drugacijeg sustava natjecanja... No ostaje, po meni, gorka cinjenica da ne postoji razradjen sustav nagradjivanja takvih ucenika... I tu sada nije toliko bitno apsolutnost rezultata vec cinjenica da su to trenutacno najbolji ljudi koje imamo i da se trebamo svojski truditi da ih zadrzimo... 
 
Vec sam prije pisao da bi strucne udruge poput Hrvatskog fizikalnog drustva i sl. se trebale udruziti, napraviti koncept sustava nagradjivanja olimpijaca i s takvom inicijativom ici prema MZOS-u i vladi... Na kraju krajeva to i nisu neki novci... 
 
Takodjer ne shvacam cemu protivljenje novcanim iznosima nagrada i stav da je upis na neki fakultet njima dovoljna nagrada.... OK sjecam se da sam i sam bio odusevljen sto sam oslobodjen prijemnog ispita na PMF-u no vjerujem da bi mi entuzijazam bio veci da sam dobio neki laptop, novcanu nagradu ili neko usavrsavanje u inozemstvu kao nagradu za uspjeh... 
 
Ovo je mozda isto tako dobar trenutak da se razmisli o cjelovitom sustavu rada s darovitim ucenicima... Za sada on ovisi o radu entuzijsta poput kolega fizicara Pajica, Zadre, Micica i ostalih na kojima im od srca cestitam... Da bi se sustav postavio potrebno je novca, inicijative i puno truda te ono sto nam fali sloge medju razlicitim strukama i strucnim udrugama koje salju ucenike na olimpijadu i provode natjecanja...  
 
Jednako tako ne razumijem vas stav, kolega #12, da idete u drugu krajnost i stalno relativizirate i umanjujete uspjehe Hrvatske... Moje pitanje je da ako mi to sami radimo i govorimo kako 3 medalje na olimpijadi nisu neki uspjeh, kako onda mozemo ocekivati od javnosti da shvati zasto je bitno ulagati u sustav darovitih ucenika i u te mlade ljude... Naravno da se uvijek moze bolje no protiv sustava poput recimo Kine gdje se sve manje od zlatne medalje na olimpijdama i prvih 10 mjesta smatra neuspjehom se ne mozemo boriti... Naprosto, premali smo... 
 
Tri broncane medalje sa ovom natjecanju su IZUZETAN USPJEH za pojedince i Hrvatsku s obzirom da su one rezultat rada nekoliko entuzijasta... Ajmo vidjeti kako im svima pomoci i sljedece godine imati bolji rezultat te kako potaknuti takve mlade ljude da ostanu i svojim radom doprinesu razvoju znanosti i gospodarstva u RH...


#16: tri medalje i matematičarima
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-01 03:50:57
Međunarodna matematička olimpijada također je prošla uspješno po naše učenike: tri medalje i dvije pohvale ako sam dobro prebrojao.


#17:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-01 08:51:27
Na #15: 
Quote:
Takodjer ne shvacam cemu protivljenje novcanim iznosima nagrada i stav da je upis na neki fakultet njima dovoljna nagrada.... OK sjecam se da sam i sam bio odusevljen sto sam oslobodjen prijemnog ispita na PMF-u no vjerujem da bi mi entuzijazam bio veci da sam dobio neki laptop, novcanu nagradu ili neko usavrsavanje u inozemstvu kao nagradu za uspjeh...

 
Nagrade bi se, kolega, trebale dijeliti za vrhunske plasmane na svakom rangu natjecanja. Za vrhunske plasmane, ne za sudjelovanje. Ja samo smatram da plasman između 94. i 172. mjesta u konkurenciji od 376 natjecatelja nije vrhunski plasman - ne u kontekstu tog natjecanja, anyway. Sva ta djeca ostvarila su vrhunske plasmane na županijskim i državnim natjecanjima - i tamo su trebala biti nagrađena laptopima, novčanom nagradom ili usavršavanjem. Vjerojatno i jesu bili nagrađeni nečim takvim (ne znam za koje natjecanje takvog tipa sam čitao neki dan da su prvoplasirani dobili laptop, a drugo- i trećeplasirani mobilne telefone. Znači, nagrade tu i tamo postoje i dijele se za primjereni uspjeh. Slobodno predložite da se to formalno regulira, ali pri tome nemojte tražiti da se na bilo kojoj razini natjecanja kriterij za nagradu bude plasman u prvu polovicu. 
 
Quote:
ednako tako ne razumijem vas stav, kolega #12, da idete u drugu krajnost i stalno relativizirate i umanjujete uspjehe Hrvatske...

 
Ne, kolega, upravo obrnuto. Ja navodne uspjehe Hrvatske ne relativiziram nego ih stalno pokušavam staviti na apsolutnu skalu. Ovo što Vi radite je relativiziranje: 
 
Quote:
Tri broncane medalje sa ovom natjecanju su IZUZETAN USPJEH za pojedince i Hrvatsku s obzirom da su one rezultat rada nekoliko entuzijasta...

 
Pet iz zalaganja za kolege, ali ovo je relativiziranje par excellence. Činjenica da je to rezultat rada nekolicine entuzijasta ne znači da znanje fizike i matematike koje su hrvatski učenici pokazali vrijedi više nego realno veće znanje koje su pokazali njihovi kolege iz drugih zemalja, uključujući neke jednako tako male i u ekonomski nezavidnoj situaciji. Međutim, već u drugoj rečenici se vidi da zapravo znate što treba: 
 
Quote:
jmo vidjeti kako im svima pomoci i sljedece godine imati bolji rezultat te kako potaknuti takve mlade ljude da ostanu i svojim radom doprinesu razvoju znanosti i gospodarstva u RH...

 
 
Upravo to. NE slaviti rezultate koji u svjetskom kontekstu objektivno nisu impresivni, nego ciljano ulagati u RAD na tome da se ti rezultati poboljšaju i dovedu u pojedinačnim slučajevima do apsolutno impresivnih rezultata. Da, Hrvatska treba ulagati u najdarovitije učenike i njihovo vrhunsko, svjetski konurentno obrazovanje, ali za to ulaganje i očekivati rezultate. Znači, ulaganje u one učenike i one pedagoge koji će u slijedeće dvije, pet ili deset godina ostvariti srebrne i zlatne medalje, i poboljšati plasman hrvatskih ekipa na takvim natjecanjima. To treba biti jedan od strateških ciljeva takvog ulaganja - a plasmani su dobar indikator njihova ishoda. 
 
U protivnom, upadate u glib racionalizacije prosječnih i ispodprosječnih rezultata (bez obzira na kontekst) - toliko česta zamka u Hrvatskoj - i vadite se da smo super obzirom na uvjete (koji su za matematiku npr. u Bugarskoj, Moldovi ili Srbiji idealni, jelda.) Od tog stava mali je korak do proglašavanja objave rada u časopisu s IF 1.2 vrhunskom znanošću, a mjerenja konfekcijskih brojeva i hranjenja pilića starim kruhom vrhunskim tehnološkim projektima...


#18:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-01 17:59:18
Bravo gospodine broj 17., s drugim dijelom vaše poruke ciljate u bit. Ako možete kako pomoći da se to ostvari, nadam se da nitko neće imati ništa protiv.  
 
Prvi dio vaše poruke 17 bih htio malo oslabiti. Ova mjesta ipak mislim da su vrhunska za učenike, iz sljedećih razloga: učenik može dva puta (ili tri ako krene već u drugom razredu), ali se to najčešće ni ne desi, sudjelovati na olimpijadi. I koliko postigne, postigne, on je time karijeru natjecatelja završio. Dok športaš ima mnogo više vremena za izgradnju svoje natjecateljske karijere. Također, plasman svakog učenika u barem gornju polovicu svjetske liste jest barem toliko vrhunski uspjeh koliko i objava znanstvenog rada u npr. Nature, u kojem uostalom svake godine rad objavi reda veličine 10^^3 suautora. I opet, učenik to mora postići u mnogo kraćem vremenu. I zato sve čestitke učenicima. I nagrade ako ih bude.  
 
A nisam govorio u #7 o nagradama sustavu školstva, o čemu vi govorite u komentaru 17. Sustavno dobivanje zlata iz godine u godinu tek bi možda bilo naznaka da se školstvo pobrinulo prepoznati i raditi s "nadarenima". Od toga smo ohohooo daleko, jer zahtijeva mnogo truda. Mnoge zemlje oko nas drže dodatnu nastavu iz fizike, npr. subotom. 
 
Inače, matematičare u Srbiji je odmah po dolasku primio predsjednik republike (vijest). I govorio je slične riječi kao i vi u #17.  
 
Od nagrada pak na našim državnim natjecanjima koje spominjete u #17 ipak nema ništa. Eventualno što učenik službeno dobije je skromna knjiga koju kupi Hrvatsko fizikalno društvo. A dodatne nagrade učenicima ovise samo o eventualnim donatorima, kao što je za fiziku neko vrijeme HEP.  
 
Moram još podsjetiti da su na Međunarodnom turniru mladih fizičara hrvatski timovi osvojili prvo mjesto pretprošle godine i drugo ove godine (bilo na ovom portalu). Ovo su apsolutna mjesta, ako takva više volite, i ovdje ona imaju više smisla nego na olimpijadi. Znači: ima i apsolutnih pobjednika.


#19: na 17 i 18
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-01 20:23:56
Kolega me u drugim raspravama "pere" oko mojeg stava o nagradjivanju pa cu mu odgovoriti da pazljivo procita post 18 gdje je malo detaljnije objasnjena specificnost ovakvih natjecanja... 
 
Koolega #18... Ovo vam je idealna primjer koji zahtjeva bottom - up pristup i incijativu. U MZOS-u i institucijama koje odlucuju o takvim nagradama ne znaju nista o uvjetima i nacinu natjecanja i vjerojatno jedan dio njih na citavu problematiku kao kolega #17... 
 
No procitajte moj post #15, okupite ostala strukovna drsutva, Hrvatsko matematicko drustvo, Hrvatsko kemijsko drustvo etc. i stavite ideje na papir te ih uputite MZOS-u i nadleznim institucijam...  
 
Vjerujem da mozete puno postici no Vi morate imati prijedloge kako neke stvari razrijesiti u sustavu rada s nadarenim ucenicima jer najbolje poznate situaciju na terenu. Takodjer morate imati neki koncenzus medju strukovnim udrugama jer ako HFD pocne predlagati jedan model, a HMD drugi onda stavljate vlast da bude arbitar pa onda obicno ili nitko ne dobije nista ili se netko uvrijedi ili dobijemo neki cuspajz model koji nikoga ne zadovoljava... 
 
Vidim da je kolega Kraljevic stavio info o Matematickoj olimpijadi pa ga pozivam da on mozda takve ideje o stimuljiranju, nagradjivanju i radu s nadarenm ucenicima gura prema Hrvatskom matematickom drustvu (to su onda vec dva drustva)... Ostali?


#20: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-01 21:16:14
Na #17 
U protivnom, upadate u glib racionalizacije prosječnih i ispodprosječnih rezultata (bez obzira na kontekst) - toliko česta zamka u Hrvatskoj - i vadite se da smo super obzirom na uvjete (koji su za matematiku npr. u Bugarskoj, Moldovi ili Srbiji idealni, jelda.) Od tog stava mali je korak do proglašavanja objave rada u časopisu s IF 1.2 vrhunskom znanošću, a mjerenja konfekcijskih brojeva i hranjenja pilića starim kruhom vrhunskim tehnološkim projektima... 
 
Izvrsno ste to rekli. 
 
Na #19 
 
Također, plasman svakog učenika u barem gornju polovicu svjetske liste jest barem toliko vrhunski uspjeh koliko i objava znanstvenog rada u npr. Nature ... 
 
Nije kolega. Ne treba tjerati analogiju pod svaku cijenu. Uz rečeno: iskrene čestitke mladim kolegama.  
A za Nature ili Phys. Rev. Lett. će se još morati puno potruditi.  
 
-bg-


#21:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-02 16:37:29
Na drugi dio od #20: 
 
Ne možemo miješati različite skupine. Učenici se ne moraju truditi objaviti Nature (za sada), kao što ni Vi/ja ne moramo (ni ne možemo) truditi se osvojiti medalju na olimpijadi iz fizike. Ali su se zato potrudili za ono za što mogu u svojim godinama. I postigli uspjeh usporediv s uspjehom koji fizičar postigne objavljivanjem u "Nature". I usporediv s uspjehom bacača kladiva koji osvoji broncu na međunarodnom natjecanju. (Za usporedbu "apsolutnosti" na kojoj se zahtijeva u #17 potrebno je dulje obrazloženje.) Ne razumijem zašto i to ne nagraditi u zemlji temeljenoj na znanju.  
 
Oprostite što sam u #18 bio nejasan. Nipošto nisam mislio da sustav nagrađivanja treba biti isti u oba (odnosno tri) slučaja.  
 


#22:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-04 14:33:25
Mozda da pokusamo postaviti problem naglavce. Financijski nagraditi ucenike bi bilo lijepo ali ... na neki nacin i pranje ruku. 
 
Takodjer, krenemo li ih motivirati za znanost novcima vec u srednjoj skoli, sto ce biti kasnije. Ruku na srce, znanost nije profesija u kojoj se financijski moze bas okoristiti. A i kasnije, u profesionalnim karijerama - novcane nagrade nisu glavni motor znanstvenika. 
 
Imam neka iskustva s učenicima koji su (u astronomiji) takodjer postigli "olimpijske" i sl. rezultate prijasnjih godina. Danas mi se žale da bi "nesto radili" ali da "nemaju opreme", "nemaju literature", "mentor pokusava nabaviti spektrograf vec godinu dana", "imamo neke ideje za projekt ali nemamo s kim o tome prodiskutirati" i sl.  
 
Zao mi je, pa cak i imam osjecaj griznje savjesti, sto im nisam pomogla vise. Trebao bi ciljeli sustav, projekt, mreza ljudi da pomogne te ucenike i mentore. A individualni angazman oduzima puno vremena (svog slobodnog i profesionalnog vremena) i osobnih fin. sredstava. :( 
 
No prednost connecta je sto se tu nadje ipak vise ljudi raznih struka od kojih ce netko ipak kad treba naci vremena dati odgovor ili savjet. 
 
no da ne duljim: 
 
Predlozila bih da se ucenike(i mentore) koji vec postignu rezultate pita "A sto bi vi dalje radili? U kom smjeru se zelite usavrsavati? Imate li u planu neki (istrazivacki) projekt? Kako vam _tu_ mozemo pomoci?"  
 
Kolega Paicu pozovite ucenike i mentore tu na portal i nek nam napisu sto planiraju dalje. Treba li im literatura, oprema, savjet ili nesto slicno. Ne treba se sve kupiti, oprema se i posudjuje, znanja i vjestine se lako i prenose kad se nadje pravu osobu za postavti pitanje.  
Takodjer ovaj portal citaju u ljudi uz MZOSa, mozda i oni mogu pomoci s nekom stipendijom za usavrsavanje, ili placenim putem u neki laboratorij ili ljetnu skolu i sl. 
 
Nagraditi uspjesne ucenike i mentore novcano bi bilo lijepo.. ali jos bi bilo bolje ... na neki nacin ih integrirati u znanstvenu sredinu.  
 
I za kraj cestitke svim ucenicima i mentorima (i skolskim - nastavnicima i onima s fakulteta/instituta) koji su ulozili trud i postigli vrijedne rezultate na natjecanjima.  


#23:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-04 16:51:00
Siru raspravu o novcanom dijelu nagradjivanja sam dao na: http://portal.connect.znanost.org/content/view/2625// 
 
No evo jos samo par misli...  
 
Svi mi idemo s pretpostavkom da ce oni postati znanstvenici... Sto nije tocno... Evo ako pogledam ljude iz moje generacije koji su se motali drzavnim natjecanjima fizike i po olimpijadama vecina od njih nisu znanstvenici... Od oka bi rekao da je 60:40 omjer no mozda grijesim (nisam ih sada sve brojao)...  
 
Dobar dio ih je diplomirao na FER-u i sada vrte lovu po informatici, a neki koji su i diplomirali fiziku su zavrsili u biznisu i politici... 
 
Te ucinike treba motivirati za znanost i za znanstvene studije, no nije nikakva steta ako tamo ne odu.. Na kraju krajeva to su ambiciozni ljudi koji ce mozda s nekih drugih pozicija itekako moci pomoci sustavu znanosti kada ostvare svoje ambicije... 
 
Nakon svega, mislim da cemo poslati krivu poruku tim mladim ljudima ako ih stavimo u "drugu ligu" i ne nagradimo barem s djelomicnim iznosima koje primaju sportasi... 


#24: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-04 16:51:46
Na #22... Odlicna ideja... Bilo bi bas lijepo da se ucenici jave...


#25: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-04 18:40:08
Na #22  
--------------------------------------------------------------------- 
Mozda da pokusamo postaviti problem naglavce. Financijski nagraditi ucenike bi bilo lijepo ali ... na neki nacin i pranje ruku.  
 
Takodjer, krenemo li ih motivirati za znanost novcima vec u srednjoj skoli, sto ce biti kasnije.  
---------------------------------------------------------------------- 
 
Po meni totalno pogrešno razmišljanje. Od početka učiti mlade talentirane matematičare, fizičare, kemičare, informatičare da kao novac nije važan nego samo entuzijazam i slava.  
To i dovodi znanost na prosjački štap a nogometaše i druge sportaše do basnoslovnih zarada. 
 
Svakako da ih treba poduprijeti s opremom ili kako je napisano "stipendijom za usavrsavanje, ili placenim putem u neki laboratorij ili ljetnu skolu i sl. " ali financijska nagrada sigurno treba postojati jer nisu ništa manje vrijedni od "velikih sportaša" 


#26:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-05 14:23:22
Po meni totalno pogrešno razmišljanje. Od početka učiti mlade talentirane matematičare, fizičare, kemičare, informatičare da kao novac nije važan nego samo entuzijazam i slava. 
 
Postoje mnogi razlozi zasto ljudi rade znanost. Iz osobnog iskustva i iskustva kolega i suradnika znam da entuzijazam brzo splasne (mozda vec na 1-2 godini posdiplomskog), on sto nas "drzi" je nesto drugo... a slava i drzavne nagrade nisu bas neka motivacija. 
 
Novac je vazan, naravno, vidim smisla da ga drzava ulozi u dodatnu edukaciju i usavrsavanje tih ucenika i njihovih mentora, ali ne i da im daje novcane nagrade za postignute rezultate u ovom stadiju skolovanja.  
 
Svi se drzite tog pravilnika o novcanom nagradjivanju vrhunskih sportasa kao da se radi o svetom pismu. Po meni i taj je pravilnik isto promasen. Omogucite sportasima bolje uvjete za napredovanje i postizanje jos boljih rezultata. Ako su medaljom na olimpijadi postigli sve sto se postici moze u njihovom podrucju... dajte im nagradu "za zivotno djelo" ili sl...  
 
Medalja na olimpijadi iz fizike ili matematike nije ni blizu "vrhuncu" karijere jednog fizicara ili matematicara ... tako da, iako se radi o istoj nomenklaturi, ne treba ih izjednacavati. 
 
Ucenici i mentori su pokazali kapacitet i potencijal.. i treba ih podrzati da idu dalje i napreduju u kom god smjeru odlucili (bio to biznis ili fundamentalna akademska znanost ili pak nesto trece.) 
 
Vaznije od nagrade bilo bi ih na neki nacin integrirati u znanstvenu zajednicu i podrzati u buducem usavrsavanju. 


#27:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-05 20:50:36
Na #26 Ma slažem se ja kolegice s vama i svime što ste napisali ( ulaganje u mlade, integracija znanstvenu zajednicu, njihova dodatna edukacija) ali mene iritira to potcijenjivanje znanstvenog podmlatka (posebice mladih talentiranih učenika, studenata, doktoranata).  
Kao, znanstvenicima ne treba novac, oni rade iz entuzijazma, oni su osobenjaci , zanesenjaci, onaj tko hoće zaradu nek ide neka pika loptu-balun i slično. 
 
A kad treba laptop, printer, instrument, software novaca nema pa moljakaj od jednog do drugoga..... 
 
Što zar oni ne zaslužuju nagrade već samo sportaši. Ne sekiram se ja za sportaše i njihove zarade. Pogledajte samo malo kako su dobro "potkoženi".  
Nije ni onaj pravilnik svetinja ali ipak nagrada je nagrada.  
 
No o tome možemo nastaviti diskutirati na posebnoj otvorenoj temi.


#28:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-08 16:35:23
#26  
 
Meni nije jasno sto vas to drzi ako nije entuzijazam, ja znam puno 
znanstvenika koji imaju entuzijazma do starosti, nista tipa gubitka u 1-2 godine. Medalja na olimpijadi iz mat ili fizike se pamti cijeli 
zivot u sredinama u kojima se to cijeni i koje vode u njima 
npr. Rusija, Rumunjska, Iran. Jedan od najboljih algebarskih geometara danasnjice LB, danas profesor u SAD mi recimo pada 
na pamet, jer gotovo ni jedan razgovor o njegovoj karijeri koji sam 
cuo u ruskom drustvu nije bio bez spomena da je on dobio dvije zlatne na mat olimpijadama. Od ozbiljnih nagrada Fieldsova nosi samo nesto tipa dvije tisuce dolara, a mnogo je uglednija i veceg prestiza od niza nagrada koje danas postoje, a nose citav milijun 
(ima jedna kineska takva, pa Abelova i konacno nepodijeljena Clayova, a neki mat. kao Deligne su dobili recimo Crafford od opcih milijunskih nagrada). 
 
#17 Uvjeti za matematiku u Bugarskoj jesu (s obzirom na kriticnu 
masu kvalitetnih matematicara istrazivaca te na dobar 
training u specijalnim srednjim skolama), bez obzira na vase rijeci prezira, mnogo bolji nego u Hrvatskoj i dobar uspjeh Bugarske je vise dokazano pravilo nego izuzetak. Uz to imaju i jacu matematicku dijasporu nego Hrvatska. Prilog dokazu  
kvaliteti je i to sto bugarski ekvivalent i znalac  
naseg tzv. akademika Pecarica, neki Dmitri Bainov, koji je napisao oko 900 sablonskih radova slabe kvalitete  
(oko 100 imaju skoro isti naslov), nije nikad 
postao clan njihove akademije, i ekvivalenti naseg Paara 
u Bugarskoj ne pricaju nebuloze da je doticni "jedan od  
deset najproduktivnijih matematicara u svijetu", s obzirom da Bainov nema nikakvih iole znacajnih matematickih otkrica.  
Inace se slazem s #17.  
 
Inace slazem se s #22 da ima dosta ljudi koji dodju u vrh 
na nivou olimpijada, a da poslije nemaju ni ustrajnosti ni drugih 
crta da udju u stvarnu vrhunsku znanost. Osim toga zadacici 
s natjecanja cesto razvijaju samo jednu vrstu matematickog ukusa 
orijentiranu na trikove i kombinatorno razmisljanje, i cesto  
matematicari koji previse vremena u mladosti provedu u pripremama za natjecanja nikad ne steknu ljubav prema strukturnim i intuitivnim pojavama u matematici, vezama s  
fizikom i slicno. To su sputilne razlike koje je profesionalcu u nasoj struci lako osjetiti, no tesko mi ih je objasniti na portalu 
bez tehnickih primjera i analogija.


#29:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-08-08 16:46:26
#28 #22 
Da nadopunim, vrhunskih originalni mislioci su cesto van zbivanja i cesto cak ispodprosjecni u nekim ranijim nivoima skolovanja.  
Kolmogorov je imao studenta koji je rijesio sve zadatke na prvih 
nekoliko intervjua kod njega, osim nerjesivih, nesto sto sam Kolmogorov ne bi, no od tog studenta nije nikad postao istrazivac. Nasuprot tome daleko najbolji srpski matematicar danasnjice, (i uz Izraelca Saharona Shelaha, najbolji strucnjak u  
svijetu za teoriju modela beskonacnu kombinatoriku 
i teorijsko-skupovnu topologiju), 
Stevo Todorcevic je dosao iz Tuzle na skolovanje u Beograd kao totalni outsider s slabm predznanjem iz srednje skole, ispod nivoa prosjecnog studenta. Diplomski rad mu je vec sadrzavao rjesenja 1o otvorenih problema, a daljnja karijera (danas u Torontu i Parizu) mu je bila vrhunska.  
 
#15 Ne smatram da je izvrsnom uceniku neka fora ako ga se  
oslobodi prijemnog. Ja sam isao na prijemni, na koji sam se spremao totalno jedan sat, ubijedjen da mi to nije problem,  
i ne vjerujem da bi me imalo veselilo da nedem na taj prijamni 
da sam kojim slucajem isao na olimpijadu 
(dapace bilo je vrlo uzbudljivo sresti svoje buduce kolege, posebno 
zato sto sam u srednju skolu isao u provinciji i nisam skoro 
nikoga znao).  
 
 


Komentiranje i uvid u autore komentara je omoguceno clanovima Connect zajednice. Kako biste se ukljucili, ispunite kratak formular i registrirajte se.


   znanost.org
   CONNECT
   Nebo na Poklon
   Svemirsko ljeto 2007
   Ljetna skola astronomije
   Ljudski boravak u Svemiru
   Sastanak FHA 2007
   Skola Medijskog Pracenja
   Casopis INDECS
   SIWA 2007
Teme:
Dogadjanja
Wed Nov 26 @08:00AM
Seminar: Pravo na obrazovanje


Rasprave o 2. kongresu hrvatskih znanstvenika

Kalendar dogadjanja
November 2008
M T W T F S S
27282930311 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
This month

Zadnje komentirano
cross citations
(9 kom., prije 21 min.)
Internet, dezinformatori i znanstvena novinarka
(12 kom., prije 2 hrs.)
Zastoj u radu portala
(6 kom., prije 11 hrs.)
Postotak (više) i visoko obrazovanih u Hrvatskoj
(29 kom., prije 8 dan/a.)
Započela javna rasprava o strategiji energetskog razvoja republike Hrvatske
(1 kom., prije 8 dan/a.)
Obama novi predsjednik SADa - dobitak za znanost
(30 kom., prije 8 dan/a.)
Novi list proširio rubriku 'Znanost' na 8 stranica
(7 kom., prije 9 dan/a.)
Gunther Wuchterl - stranac koji dolazi za sveučilišnog profesora prirodnih znanosti u Hrvatsku
(62 kom., prije 9 dan/a.)
Prezentacija Energetske strategije Hrvatske
(15 kom., prije 9 dan/a.)
Bologna Disaster II
(49 kom., prije 9 dan/a.)

Tekstovi proteklih dana
Utorak
Gunther Wuchterl - stranac koji dolazi za sveučilišnog profesora prirodnih znanosti u Hrvatsku
Ponedjeljak
'Isprika akademiku Vladimiru Paaru, doc. dr. sc. Nilsu Paaru, članovima povjerenstva za izbor doc. d
Zahtjev za javnom isprikom dr.sc. Zorana Škode
Nedjelja
Sveučilišni Oz: epizoda 'Ja i moj rektor također'
A European Partnership For Researchers
Subota
Guy Paić: Veliki sudarivač hadrona u CERN-u
Petak
Obračun profesora na Građevini
Srijeda
Koje znanje može Hrvatska prodavati i kome?
Model postupka izbora Rektora
Utorak
Sveučilišni Oz - epizoda 'Subvencionirani stambeni krediti izvan konačne redovne rang liste'

 
top


Disclaimer: poslane vijesti ne odražavaju nužno mišljenje Društva znanost.org, već individualnih članova connect zajednice. 2008.11.19. 22:08h CET

 
johnsmith@fizika.pmfst.hr