Uvjeti korištenja stranica znanost.org.
Connect povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj.
 
   Edukacija  Gosti  Hrvatska  Inozemstvo  Osvrti  Posao  Razno  Znanost

 
Naslovnica    Linkovi   Urednistvo   O portalu   Pravila   Donacije Baza    Party    Gallery    E-Connect    WikiFF    Science Initiatives
 
Članovi
Korisničko ime

Lozinka

Remember me
Zaboravili ste lozinku?
Niste clan CONNECT-a?

Što je connect::portal?
Portal je mjesto za komunikaciju i razmjenu informacija među članovima connecta koji povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj. Članovi zajednice mogu dodavati tekstove po svojoj želji za koje misle da bi ostalima bili od interesa. (opširnije)

Izdvajamo
Sustav moderiranja komentara

Kako kao clan Connecta mozete sudjelovati u moderiranju rasprava na Connect::Portalu.

Connect::Portal::Gosti

Predložite buduće goste Connect::Portala
Opširnije ...

Prijašnji gosti:

Akademik Ivan Supek
(opširnije)

Prof.dr. Dražen Vikić-Topić
Tema gostovanja: nova pravila za prijavu znanstveno- istraživačkih projekata (opširnije)

Domagoj Račić
Tema gostovanja: "Otok znanja" (opširnije)

doc. dr. sc. Dragan Primorac
Tema gostovanja: postavite pitanje ministru(opširnije)

Dr. Miroslav Radman
Tema gostovanja: MedILS (opširnije)

Prof. dr. sc. Pero Lučin, predsjednik UO Nacionalne Zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske (opširnije)
Connect::Portal::Osvrti
Rubrika u kojoj članovi Connecta objavljuju svoje analize, osvrte, intervjue, ...

Prijašnji prilozi :
Promocija na PMF-u: cijena 2000 kuna!
Sliku prvog ekstrasolarnog planeta obradio hrvatski znanstvenik
Komunikacija znanosti - od industrijskog do informacijskog doba
Povratak znanstvenika iz dijaspore
Marin Soljačić dobitnik nagrade Adolph Lomb iz područja optike
Kultura plagiranja
Interview: Vjesnikovo novo ruho
BBCev Horizon
Dijalog povodom Projekta Družba-Adria o izvozu ruske nafte kroz Jadran
Transfer "know-how" vs. gomilanje informacija
Neuronski kôd - ulazak u Matrix
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (drugi dio)
Razgovor sa Pavom Barišićem, tajnikom organizacijskog odbora Prvog kongresa hrvatskih znanstvenika
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (prvi dio)
Službeno-neslužbeno sa FER-a
Planeti ponovo postavljaju pitanja
Interview sa Steven Squyresom, voditeljem znanstvenog tima Mars Rovera
Understanding Melodies of Cosmic Strings
Otkriva li Hubble nove planete?


Posao:

Inventura udzbenika za 3,2 milijuna kuna   PDF  Print  E-mail 
Poslao/poslala: Tanja Rudez  
2008.04.26. 13:53
U danasnjem Jutarnjem listu objavljen je clanak Ivane Kalogjere Brkic o tome kako je tvrtka KING ICT dobila direktnom pogodbom posao informatizacije skolstva vrijedan 3,2 milijuna kuna. Ta je tvrtka za Ministarstvo obrazovanja odradila nekoliko poslova vrijednih milijune kuna.Zeljela bih kolege na Connectu upoznati s cinjenicom da je kolegica Kalogjera Brkic tijekom pisanja ovog teksta i njegova objavljivanja bila izlozena neugodnostima i pristiscima celnih ljudi MZOS. S kolegicom Kalogjerom Brkic radim sedam godina i mogu posvjedociti da je vrhunski profesionalac, najbolja hrvatska novinarka koja prati skolstvo te marljiva i postena osoba. Zelim na ovaj nacin pruziti joj podrsku, a celne ljude MZOS, ukljucujuci i ministra, pozivam da prekinu s praksom pritisaka na novinare.

Komentari (clanova koji su komentirali: 8)
Komentara po autoru:    13 12 5 4 3 2 2 1

#1:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 13:59:10
Evo linka, zaboravila sam staviti:jutarnji.hr


#2:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 14:26:21
Borba za slobodu rijeci novinara je identicna borbi za slobodu rijeci znanstvenika. Stoga se ovakvi pritisci od strane vodstva MZOSa na slobodno informiranje javnosti o vaznim temama trebaju javno i odlucno odbaciti kao sto su odbaceni i nedavni napadi MEFa na intervju kolege MM u Glasu Koncila. 
 
I VL je imao istu temu. Da li su i njih zvali? Pa zar je nekorektno pisati o tome da netko uzima preko 3 mil kuna novaca gradana bez javnog natjecaja????  
Kada za javne natjecaje nema vremena, onda dolazi.... 
 
Kupnju je obavila Agencija za odgoj i obrazovanje, i to bez javnog natječaja, izravnom pogodbom s tvrtkom King ICT, iako je zakonom propisano da svi poslovi vredniji od 200 tisuća kuna, osim određenih iznimaka, idu na javni natječaj.  
Točno je da nije bilo javnog natječaja, ali samo zato što za njega nismo imali vremena. Za provođenje javnog natječaja potrebno je 56 dana, a ....
 
 
Zabrinjavajuce je da ta KING firma vec ima povecu dokumentaciju u medijima o svojim poslovima. Posao KINGu iako je imao slabiju ponudu 
ako je na natječaju ponuda tvrtke čiji je vlasnik Stipo Matić bila nekoliko milijuna kuna skuplja od ponude Ericsson Tesle, državna komisija za kontrolu postupka javne nabave prošli je mjesec odbacila njhovu žalbu.  
 
Brand koji ne radi a trebali bi ga prodavati svijetu... 
 
- Nema nam druge nego da podatke koji su nam sumnjivi dodatno provjerimo, na način da nazovemo pojedinu školu i usporedimo podatke koji su uneseni u e-Maticu s onima koji su relevantni - kaže dr. Schwarz. Dodaje kako ne treba zaboraviti da je e-Matica u funkciji tek dva mjeseca pa su pogreške moguće. Schwarz najavljuje i da će Ministarstvo razviti sustav kontrole kako ubuduće ne bi dolazilo do ovako drastičnih nepodudarnosti u podacima.  
 
Elektronička matica je zamišljena kao jedinstveni službeni izvor podataka koji su potrebni za provođenje obrazovnog sustava, dakle o školama i svim učenicima. Riječ je o podacima koje bi Hrvatska kao relevantne trebala poslati i u EU. 
 
Ministarstvo je do sada za nju izdvojilo četiri milijuna kuna, a najavljena je kao naš brand koji ćemo izvoziti u svijet. Softversko rješenje i implementaciju sustava, kao i edukaciju korisnika e-Matice za Ministarstvo radila je tvrtka King ICT.


#3:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 14:56:50
iz #1: 
Dr. Dragan Schwarz, državni tajnik u Ministarstvu zadužen za informatizaciju, kazao je kako je Ministarstvo sve što je napravilo u sustavu učinilo putem javne nabave. Schwarz je odbacio bilo kakve sumnje u to da je bilo riječi o pogodovanju M SAN Grupi u čijem je sastavu i tvrtka KING ICT, koja je za Ministarstvo odradila poslove među kojima su i četiri, pet posljednjih vrijedni milijune kuna.  
 
- Sve što su radili dobili su na javnom natječaju. Ja nisam kriv za to što su oni najrazvijenija tvrtka u Hrvatskoj, pa imaju najpovoljnije cijene - rekao nam je vidno iznerviran našim pitanjima državni tajnik Schwarz.


#4:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 14:58:15
Ministar je noć prije no što se Klasičarka pojavila s tom porukom na internetu sazvao kolegij u 22 sata. Bio je vrlo uzrujan zbog nereda srednjoškolaca. Nazivao je sve koga je stigao, urlao i prijetio. Bojao se da njega ne nazove, premijer. Ministru nije dobro u resoru, u školama. Učenici su mu na ulicama. Prosvjeduju zbog toaletnog papira, zaključanih vrata i mature koju nije stigao pripremiti u četiri prethodne godine.Link 
 
Ukoliko se bude nastavljalo s urlanjem na bilo koga od recimo urednika, novinara i onih koji nesto ruzno kazu ili napisu - cijela medijska slika o dobrohotljivosti i duhovnosti, te transparentnosti u MZOSu o kojem smo nedavno imali priliku cuti biti ce novi niz ispraznih obecanja.  
 
Bolje bi bilo i ministru i njegovim kolegama da uklone one u svojim redovima koji im stete jer su skolni nezakonitim djelovanjima, te da pozovu na suradnju i novinare i strucnjake koji ukazuju na ocigledne probleme. Zataskavanjem cinnjenica i prijetnjama novinarima nista se nece napraviti za mlade u HR, a oni stvarno nemaju vremena izgubiti jos 4 godine... 
 
Ta će ideja biti samo jedno u nizu razočaranja - onoga trenutka kada ti srednjoškolci, nakon što upišu fakultete koje im priprema ministar s crnim pojasom, pokušaju naći posao negdje u Europi. I shvate da nemaju šanse, da njihove diplome nisu upotrebljive, da sustav nema veze s potrebama stvarnog života jednog stručnjaka, da se u ovoj zemlji, naizgled banalno, ne može organizirati ni jedna obrana diplomskog rada na stranom jeziku i da je netko, gradeći svoju ministarsku karijeru, upropastio njihove.  
 
Stoga ako premijer i ministar zele stvoriti zemlju znanja onda se stvari u MZOSu moraju puno bolje organizirati. A do tada pustite nas bar da slobodno iznosimo cinjenice i dajemo vam savjete sto trebate vrlo hitno promjeniti. Vasi gradani... 


#5: #0 Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 16:11:05
Quote:
 
Zeljela bih kolege na Connectu upoznati s cinjenicom da je kolegica Kalogjera Brkic tijekom pisanja ovog teksta i njegova objavljivanja bila izlozena neugodnostima i pristiscima celnih ljudi MZOS 

 
 
Dobro bi bilo reći konkretnije o čemu se radi i o kakvim je pritiscima riječ. to je preozbiljna optužba da bi se zasnivala na riječi kolegice, pogotovo nakon: 
 
Quote:
 
S kolegicom Kalogjerom Brkic radim sedam godina i mogu posvjedociti da je vrhunski profesionalac, najbolja hrvatska novinarka koja prati skolstvo te marljiva i postena osoba. Zelim na ovaj nacin pruziti joj podrsku, a celne ljude MZOS, ukljucujuci i ministra, pozivam da prekinu s praksom pritisaka na novinare. 

 
 
Lijepo je da kolegica kolegici daje potporu i ovako lijepo misli o njoj. Ali, kada se radi o ozbiljnim stvarima, treba imati mjeru, što svakako nisu riječi najbolja hrvatska novinaraka koja prati školstvo, pogotvo nije relevatno reći mogu posvjedočiti, jer se mišljenje ne može posvjedočiti. 
 
I, malo mi izgleda kao pučkoškolski uradak epitaf o "pošetnju i marljvosti" koje me ni kriva ni dužna asocira na rečenicu iz prvoga razreda osnovne škole zbog koje sem godinama imao kompleks :"Marko kopa!" 
 
Dakle, bilo bi dobro omogućiti i ostalim kolegama na portalu, u čemu se potpuno slažem da kolegom #2 glede slobode govora, da se bez rezerve izjasnimo o postupcima "čelnih ljudi MZOŠ-a", osudimo ih ako su radili "neprijatnosti" i podržimo novinarku. 
 
A kao kolegica u istim novinama uz ovaj napor i pokušaj pomoći, možete joj daleko snažnije pomoći tekstovima u Jl te kroz novinarsko udruženje i ostale cehovske i građanske institucije. 
 
Osobno bih to u slučaju da nam malo konkretnije argumentirate navode, podržao u svakom slučaju.


#6:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 16:15:42
Ocigledno je da netko iz MZOS ne govori istinu: 
 
1. Točno je da nije bilo javnog natječaja, ali samo zato što za njega nismo imali vremena - objašnjava ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović - VL link u 2 
 
2. Sve što su radili dobili su na javnom natječaju. Ja nisam kriv za to što su oni najrazvijenija tvrtka u Hrvatskoj, pa imaju najpovoljnije cijene - rekao je vidno iznerviran državni tajnik Schwarz. - JL LInk u 3 
 
Nakon ovakvih ljudi koji ne/vode obrazovanje (u Vladi ali i na lokalnom nivou) nije cudno da je doslo do Pobuna u skoli, no ostaje pitanje brige i odgovornosti za djecu: 
Hoće li se prosvjedi početi zlorabiti? Hoće li za sve što im ne odgovara izlaziti na ulicu? Već sad je odgovornima u resornom ministarstvu pao mrak na oči kad su čuli da se sprema bojkot mature. Jesu li prosvjedi ispušni ventil za izražavanje prezira prema školi i profesorima.???


#7: #6
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 16:41:47
Očigledno je da je MZOŠ pun k'o šipak nekompetentnih ljudi i to na najodgovornijim funkcijama.  
 
Jer, ako si netko dopusti da od očito dobre stvari kao što je "proba državne mature" uz sve njene nedostatke, doživi javni debakl, onda ministar ima posla k'o u pirči i to u čišćenju nesposobnih kadrova. 
 
Ne mogu sada pretraživati, ali, kako se sjećam bukvalno imbecilne izjave državnoga tajnika za obrazovanje Janjića o tom problemu neki dan, dopuštam si lukzus da je netko pronađe a ako ne vjeruje u ocjenu o imbecilonost neka traži. 
 
Umjesto da čovjek usmjeri fokus javnosti na to da je to prvi put nakon dugo vremena radikalan rez u samo srce stanja kvalitete znanja u srednjim školama, kakvi god rezultati iz toga izišli, samim time i krajnje pozitivan postupak i namjera prosvjednih vlasti; on se pravda k'o derište uhvaćeno u tuđem vinogradu. 
 
Kako je kolegica u najavnom postu naglasila kategoriju "profesionalizma" moram reći da toga u interpretaciji događaja sa "pobunom" učenika uopće nije bilo. Ne više od običnoga fotoaparata koji je zabilježio nešto, ali nije ni na kakav način pronuiknuo u bit stvari. Ili bar modele za analizu stvari. 
 
Naime, uspoređivati ovu "pobunu" sa događajima iz '68 je ili diletantizam ili zlonamjerno. Nemaju ništa, doslovce ništa u sociološkom smislu zajedničko niti mogu imati. 
 
Je li moguće, a relevantnih analiza za to nema, da je "pobuna" učenika, između ostaloga, nastala "spontano" kao plod straha loših nastavnika pred još lošijim ravnateljima - pred rezultatima tesotva? Recimo, profesionalan novinar bi to bar pretpostavio. 
 
I, najumniji ljudi sa respektabilnim znanstvenim, intelektualnim i međunarodnim iskustvom stalno, pa i ovdje na portalu, inzistiraju da je prvi korak u svemu dobrome - realno sagledavanje stanja. Zar to nije mogla biti ova "matura"? I, zar je to trebalo doživjati takav javni debakl?


#8:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 17:26:15
Na #7. Clanak koji se spominje je vrlo profesionalno napisan, donosi relevante cinjenice i citira obje strane ukljucene u ovu temu (MZOS i ucitelje).  
 
Primjer profesionanog clanka o maturi 
Najavljeni je bunt učenika minimalna reakcija na ono što im se događa. Katastrofalni rezultati nacionalnih ispita iz matematike pokazali su da program iz tog predmeta zahtijeva hitno poboljšanje i modernizaciju sadržaja. Ista je situacija i i s hrvatskim. Prosvjetna vlast iz toga ništa nije naučila. Umjesto da mijenjaju program i metode rada, oni cijelu generaciju djece proglašavaju glupima - komentirao je ravnatelj Privatne klasične gimnazije Zlatko Šešelj. 
 
Sveučilišta sada vrše pritisak da se na maturi ispituju znanja koja se u školi ne rade, pa mnogi djecu na nastavu zovu i subotom - tvrdi Šešelj. Državna će matura prema najavama stajati milijun eura, a sam je proces najavljen kao antikoruptivni.
 
 
Pravilnik o maturi, s čijim donošenjem Ministarstvo kasni već dvije godine, trebao bi biti potpisan idući tjedan. - Naravno da smo se trebali držati zakonske obveze, no da smo Pravilnik o maturi donijeli 2006., već bismo ga do sada mijenjali jer smo uočili neke previde - pravda se Janjić. 
 
 
 
Zanimljivo je da je autorica i tog clanka IBK, mozda stoga i ne cudi da su se pojedinci u MZOSu toliko naljutili i poceli s prijetnjama, jer kada ne mozete zaustaviti profesionalca (R) onda najbolje djeluje snaga mracnih sila...Sve te prijetnje, iako znam da novinarki nije lako, sigurno nece postici svoj cilj. Bas ardi toga zelim i uputiti CESTITKE novinarki IBK na hrabrom i profesionalnom informiranju javnosti....


#9: #8 Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 18:14:16
Quote:
 
Clanak koji se spominje je vrlo profesionalno napisan, donosi relevante cinjenice i citira obje strane ukljucene u ovu temu (MZOS i ucitelje 

 
 
Nije. Profesionalizam u novinarstvu se nikako ne može svesti na famozne "dvije strane". Formalno zadovoljenje par kriterija nije profesionalizam. Da nvodim primjere desetina slučajeva u kojima je poštovana formalna struktura a ishod bio - kriminalan? 
 
 
 
Quote:
 
Najavljeni je bunt učenika minimalna reakcija na ono što im se događa. Katastrofalni rezultati nacionalnih ispita iz matematike pokazali su da program iz tog predmeta zahtijeva hitno poboljšanje i modernizaciju sadržaja. Ista je situacija i i s hrvatskim. Prosvjetna vlast iz toga ništa nije naučila. Umjesto da mijenjaju program i metode rada, oni cijelu generaciju djece proglašavaju glupima 

 
 
Ne može se reći da mišljenje pomenutoga ravnatelja nije mjerodavno. Ali, može li se na relevantan način polemizirati s njim, na temelju argumenata? Nije problem naći bar jednoga jednako mjerodavnoga ravnatelja, koji će dati sasvim suprotno mišljenje, pa što onda? 
 
A čisto kao strana u svemu, jer mogu stvar sagledati na društveno relevantan način, a imam dugogodišnje iskustvo iz prve ruke o školstvu, pitao bih recimo ravnatelja Šešelja: "Može li se samo modernizacijom sadržaja i poboljšanjima riješiti problem navedenih predmeta - matematike i hrvatskog?" 
 
Ima li uz to u cijelome sustavu još koji nedostatak? Zašto fokusirati ključnu pozornost na sadržaj, ako je realno moguće da loš nastavnik, neće promjeniti svoj loš rad ni uz sva poboljšanja svijeta. 
 
Uporno se zaobilazi gorka činjenica da je u hrvatskom školstvu najsloženije stanje i potencijalno najpogubnija slabost na području kadrova. Nastavno osoblje, kome je pogodovao vrlo destimulativan i loš stimulacijski sustav prosvjete u cjelini, dugogodišnje favoriziranje prosječnosti i uravnilovke, te neposredno upravljanje školama koje je posebna priča. 
 
U prijedlogu Zakona o obrazovanju, vidio sam da je i MZOŠ-u to prilično jasno, iako i dalje zbog straha od teških otpora nisu radikalno spremni to promjeniti. 
 
Ukratko, pozivati se na ravnatelja Šešelja kao ključni argument da je nešto ovakvo ili onakvo nije profesionalna kritika. 
 
Isto kao navoditi kako je ministar "urlao" na ponoćnom sastanku, uz dodatak da je jedini problem u tome da će ga premijer zvati. Ne znam koje su to novine objavile, ali, takav tip kritike je senzacionalizam i vrlo daleko od profesionalizma. 
 
Ispada da je važnije što je ministar urlao / Usput trebao je urlati!/ ili što će ga zvati Sanader, nego ključna tema teksta. Potrebno je naglasiti da je odgovoran resorni ministar, ali svaka špekulacija s tim u svezi osporava ligitimnost - kritike.


#10:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 18:36:30
Još uvijek na ovome Portalu traje podrška kolegi na MEF-u u Zagrebu kojom se brani sloboda da javno iznosi svoja mišljenja i prosudbe. Mislim da mogu reći da je većina sudionika rasprave branila to njegovo osnovno ljudsko pravo. 
Bili bismo potpuno nevjerodostojni kad ne bismo istim žarom branili i pravo novinarke da javno obznani rezultate svoga istraživakog novinarskog posla. Svaki je pritisak kojim bi se to pravo pokušalo osporiti za oštru javnu osudu. Pridružujem se onima koji su to već osudili, i nadam se da će nas biti još.


#11:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 18:47:34
Kolegica Ivana Kalogjera Brkic je trenutno s obitelji na putu. Kako nije clanica Connecta, predlozila sam da joj iznese sto se dogodilo u postu koji cu ja poslati. Tako ce svima sve biti jasno.


#12: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 18:57:47
Na#9. Clanak u urlanju ministra je pisao drugi novinar. Ministar moze urlati i ima pravo na one koji to zele trpiti u MZOSu, no trebao bi biti usluzan i pristojan prema svima van svog domena ovisnosti posebice prema znanstvenicima, gradanima i novinarima, zar ne? 
 
necu ulaziti u detaljnu raspravu, ali clanak novinarke IKB spomenut u 8 je iznio vise informacija na vrlo malom prostoru nego cijela duplerice rasprava o razlozima problema sa skolskom maturom, npr. cinjenica da pravilnik o maturi kasni vec dvije godine, objasnjenja zasto - drz. tajnik, prakticni problemi u skolama, slab uspjeh na testovima, problemi s upisima na fakultete, razlike sturkovne skole - gimnazije, 2 mil EURA koliko ce kostati matura, te prakticni komentari ravnatelja jedne skole. Plus tablice sa vaznim informacijama. 
 
A sto se kadrova u skolama tice pa tako i u znanosti slazem se da je to glavni problem - Meduitm njih se sjetimo samo kada nastaju problemi a dok se otvaraju skole ili donose novi bomabasticni planovi (Bolonja, matura) onda su politicari u prvom planu - no te poslove ipak netko treba odraditi).  
 
Tko je kriv za dugogodisne zapostavljanje obrazovanja ucitelja, zasto se vrsi kontinuirano negativna selekcija, zasto kasni pravilnik o maturoi vec dvije godine po kojem bi ucitelji trebali raditi? Meni su kadrovi iz MZOSa (sadasnjeg i proslih) puno odgovorniji za stanje u skolama nego pojedini ucitelji koji se trude koliko mogu u danim okolnostima (svog znanja i infrastrukture). 
 
Zakljucak - meni je clanak IKB vrlo strucan uradak...


#13: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 19:56:44
Quote:
 
Ministar moze urlati i ima pravo na one koji to zele trpiti u MZOSu, no trebao bi biti usluzan i pristojan prema svima van svog domena ovisnosti posebice prema znanstvenicima, gradanima i novinarima, zar ne? 
 

 
 
E, da se konačno složimo u nečemu ;) . Potpisujem. 
 
Quote:
 
Meni su kadrovi iz MZOSa (sadasnjeg i proslih) puno odgovorniji za stanje u skolama nego pojedini ucitelji koji se trude koliko mogu u danim okolnostima (svog znanja i infrastrukture).  

 
 
Uf, što sam se navalio slagati! Ali, potpisujem i ovo. Uz mali dodatak- Kadrovi u školama, kadrovi u MZOŠ-u, kadrovi u znanosti i na MEF-u recimo, vjerna su preslika ukupnih društvenih vrijednosti. 
 
Ako se složimo da nisu onakve kakve želimo, a slažemo se, ključno je pitanje kako dalje? Čime? S kim? 
 
Ja pokušavam reći da nije aktivna kritika, a još manje konstruktivno riješenje u prikazu problema zanemariti, čak i pogreškom, sve relevatnte faktore koji utječu na, prvo definiciju stanja, drugo, na poželjan razvoj.  
 
Kada se piše u problemu mature, nabavke opreme u MZOŠ-u, onda se ne smije pretpostavljati ništa, ili bar u toj mjeri, koliko želimo da naša kritička riječ bude vjerodostojnija. 
 
Navešću primjer vjerodostojnosti: 
 
Quote:
 
Bili bismo potpuno nevjerodostojni kad ne bismo istim žarom branili i pravo novinarke da javno obznani rezultate svoga istraživakog novinarskog posla. Svaki je pritisak kojim bi se to pravo pokušalo osporiti za oštru javnu osudu. 

 
 
Kada kolega #10 to kaže, svatko tko bar prati ovaj portal, da ne govorim o životnom opusu, ne može sumnjati u ovo. A, ove riječi nisu legitimne radi toga, prvo što ih je izrekao NN, drugo, ni radi toga što su istinite i dale bi se potkrijepiti, kako običajnim, tako i formalnim standardima, već radi toga što su se odnosile na različite ljude u različitim prigodama. 
 
Na kraju, legitimna je bila Tvoja potpora prof. Marušiću, jer je po većinskim hrvatskim standardima bila - neočekivana. Nadišla je toliko nužnu, kao kruh, povjest osobnih odnosa. 
 
Da budem iskren, prateći pisanje kolegice IKB, koje ću i takvo braniti do krajnjih granica, nisam stekao dojam da je njena kritika -legitimna. Jer, ne bi se u profesionalca smio osjećati osobni animozitet, a ja ga vidim.


#14: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-26 23:05:43
Na #13, posljednji odlomak: 
Cini se da kolega hoce reci da kritika novinarke nije legitimna jer se osjeca njezin osobni animozitet. To je neprihvatljivo obrazlozenje. Je li neka kritika legitimna ili ne nema nikakve veze s time postoji li osobni animozitet kriticara prema kritiziranome. U suprotnome, osoba A koja osjeca animozitet prema osobi B nikada ne bi osobi B mogla uputiti legitimnu kritiku, sto naprosto ne stoji. Mnogo je ljudi osjecalo osobni animozitet prema Hitleru, pa mu je svejedno uspjelo uputiti podosta legitimnih kritika. Mozda kolega nije htio govoriti o legitimnosti, nego o motivima kritike. No ja tu ne vidim nikakve sporne motive. 
 
Bilo kako bilo, meni je svaki oblik pritiska drzavnih duznosnika na novinare uzasno antipatican i toplo se nadam da ce novinarka IKB biti postedjena daljnjih neugodnosti.


#15:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-27 09:57:00
Quote:
 
Cini se da kolega hoce reci da kritika novinarke nije legitimna jer se osjeca njezin osobni animozitet. To je neprihvatljivo obrazlozenje. Je li neka kritika legitimna ili ne nema nikakve veze s time postoji li osobni animozitet kriticara prema kritiziranome 

 
 
Kolega, može Vam biti neprihvatljivo, ali, animozitet delegitimira - kritiku. Mislim da se nećemo sporiti oko toga da je kritika argumentirano, analitičko i stručno relevantno kvalificiranje činjenica. Dakle, da bi bila kritika mora biti oslobođena svake primjese isključivo osobnoga pristupa akterima i događaju, te, uz sve što je zbog ograničenosti prostora i vremena fokusirano, naglasiti dio stvari koji nisu fokusirani, dakle analizirani- a nisu isključeni kao relevantni. 
 
Time se otvara dijaloška osnova za vlastito mišljenje. 
 
E, sad mi recite, gdje se to vidi u i u jednome tekstu IKB u zadnjih nekoliko dana oko mature, jesu li iznesene sve relevantne činjenice koje u biti legitimiraju tu akciju, a pokušajte naći tekst u kome nema barem jednom - usputnom primjedbom, rečenice koja usmjerava čitatelja u pravcu nebitnom za temu priče. 
 
Ja sam siguran da nema takvoga teksta. 
 
Nemoguće je odvojiti legitimnost kritike od motiva kojim je rukovođena. Kada je kritika i kada je u pitanju "osobni animozitet" nisam mislio na kritkui koja isključuje pojam građanske hrabrosti, i koja govori o topljenju leda na Antarktiku, već na kritiku koju potpisuje autor. 
 
Ali, autor govoreći i javnom problemu, nositelju javne funkcije ne može nagađati, ne može sporednom ali ključnom rečenicom usmjeravati motive javne osobe, niti pitanjem završavati raspravu u kojoj je jasno, bez činjenica tko je kriv. 
 
Takva isključiva pitanja, ni u novinarstvu nisu korektna, da ne govorimo u humanističkim znanostima. 
 
I drugo, dajte da konačno vidimo u čemu je i kakav je to pritisak?  
 
Mislim da je bilo nekorektno staviti isključivo na osnovu vlastite krajnje subjektivne i nevjerodostojne prosudbe ovakav post, sa zahtjevom - u pomoć, a ne staviti razloge. 
 
Ispada da se vodi rasprava, kao o gotovoj stvari o divljacima u MZOŠ a nitko ne zna zašto su to? Dakler, osuđeni bez suđenja, bez procesa, bez bilo kakvoga kritičkoga legitimiteta. 
 
Rekao sam - imam razloga sumnjati u legitimnost kritike, pa, ako hoćete i motiva koji su u središtu svake legitimnosti kolegica iz JL, na temelju dužega praćenja njihovih tekstova, ali - ne smije ih nitko napadati što se mene tiče.


#16:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-27 11:46:06
Dakako da se necemo sporiti oko toga da kritika pociva na argumentima. Stovise, ja smatram da je nedostatak ili manjkavost argumenata jedina stvar koja delegitimira kritiku. Mozemo se pitati cime je kritika motivirana, ali cak i pogresno ili subjektivno motivirana kritika moze biti legitimna, dakle argumentirana, vrijedna razmatranja i uvjerljiva. Meni se kritika kolegice IKB cini argumentirana i stoga posve legitimna. 
 
Ali drago mi je da se slazemo da su napadi na novinare nedopustivi. Jedino sto nisam siguran je li bilo potrebno toliko postova da bismo to ustvrdili.


#17: #16
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-27 12:54:16
Quote:
 
Ali drago mi je da se slazemo da su napadi na novinare nedopustivi. Jedino sto nisam siguran je li bilo potrebno toliko postova da bismo to ustvrdili 

 
 
Ja sam u svome prvome komentaru to rekao. Tako da Vaše javljanje uopće nije bilo povod da se o tome izjasnim, jer, vjerujem da sam bar u ovo neko vrijeme uspio pokazati da kada i ne reknem - tako mislim i postupam. 
 
 
 
Quote:
 
nedostatak ili manjkavost argumenata jedina stvar koja delegitimira kritiku. 

 
 
I to potpisujem. Zar o tome jisam govorio opet od prvoga komentara. Povod raspravi je bila informacija o nabavci nečega za 3,2 miliona kuna, a uz to, kao ključni dio nultoga posta - poziv na zaštitu novinarke zbog "neugodnosti". Iza toga poziva stajalo je što je stajalo, to svi vidimo u tekstu kojim je izrečen poziv, a jesu li to argumenti ostavljam svakome na prosudbu.  
 
Mani nisu. Isto kao što ću Vam lako dokazati ako treba zbog čega je sustavna višednevna kritika IKB - nelegitimna ili kako ste rekli - neargumentirana. Vrlo je selektivna, povezuje nepovezivo u funkcionalno-organuizacijskom smislu, ne uzima čitav niz relevantnih društvenih činjenica koje presudno određuju jedan događaj, i konačno, izvještajnu formu snažno impregnira - autorskim dodatcima, što je nekorektno. 
 
 
 
Quote:
 
Meni se kritika kolegice IKB cini argumentirana i stoga posve legitimna.  

 
 
To je posve Vaše pravo. Mogli bismo razgovarati o kriterijima kojima legitimirate svoje stavove, ali, tek u mjeri u kojoj želimo, oba, da naši stavovi utječu na nekoga trećega. Iz poštovanja prema svim trećima - nije nužno. 
 
Ukratko, želim reći da je nakon "poziva u pomoć" slijedilo izjašnjavanje na neviđeno. To je ako pogledate čitav niz komentara bilo uzeto kao argument i činjenica, pa se bez zadrške počelo osuđivati "čelne ljude MZOŠ-a". Ja recimo mislim da se o tako važnim stvarima mora imati argumentaciju, jer - ako se slažete, jer Vi ste pominjali Hitlera, da je preeživio rat i bio uhićen - i on bi zaslužio suđenje i korektan proces. Ne zbog njega, već onoga što suci prestavljaju.


#18: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-28 13:53:18
Kolega #7 pise: Očigledno je da je MZOŠ pun k'o šipak nekompetentnih ljudi i to na najodgovornijim funkcijama.  
 
Vec smo citali izjave tajnika Jannjica, te neistine tajnika Schwarza koji je precesto povezan sa KINGom, a sada dolazi za kraj jos jedan vrhunski tajnik Fuchs. Ovo treba procitati. U kojem svijetu zive ti ljudi. 
 
Radovan Fuchs je naglasio kako ovdje nije riječ o prosvjedima jer se odazvao relativno mali broj učenika. Dodao je da su učenici izmanipulirani. Od primjedaba državni tajnik jedino je prihvatio onu da učenici nisu dovoljno informirani. 
 
"Mi zato pokrećemo veliku akciju kako bi učenicima još jedanput objasnili ona pitanja koja oni ne razumiju. Želimo objasniti da će državna matura bitno olakšati pristup upisu na fakultet i visoke škole, jer nam je cilj imati što više studenata", rekao je Fuchs. 
 
 
NAMA JE CILJ IMATI STO VISE STUDENATA (bez obzira na znanje) -- ovo je stavrno za anale???????? 
 
 
A ni ministar ne ostaje duzan svojim tajnicima i bijegom u Westin pokazuje nedostatak instinkta pravog politicara (morao je odraditi posao i ispred MZOSa da bi mogao imati kredibilitet za svoje politicke prijatelje u Westinu)....Zanima me samo da li se novinari sada dijele na one koji su ispred MZOSa i one koji su u Westinu? 
 
Sve skupa pokazuje neozbiljnost i opijenost ministra i blizih suradnika vlastitim velicinama tako da uopce ne mogu shvatiti svoju ulogu i odgovornost u jednom od vaznijih resora u Vladi...


#19: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-28 14:34:28
> Ja nisam kriv za to što su oni najrazvijenija tvrtka u Hrvatskoj, pa imaju najpovoljnije cijene - rekao nam je vidno iznerviran našim pitanjima državni tajnik Schwarz. 
 
Jedan od problema je sto u nekim postupcima nema detaljnih trazenih 
SPECIFIKACIJA KOMPONENTI. Lako je napraviti jeftiniji uredjaj s 
jeftinijim i losijim komponentama. Natjecaji s nestrucnim specifikacijama 
mogu namjerno ili nenamjerno dovesti do krivih odluka. Dakle potrebno  
je da takve natjecaje vode ljudi koji imaju dokazani "record" u 
 
1. stednji (osobe koje se voze u business klasi u Croatii Airlinesu su 
u sukobu interesa s tim kriterijem) 
2. strucnom poznavanju kriticnih komponenti, tehnickih specifikacija, duljine trajanja 
 
Dakle hakeri iz undergrounda su daleko bolji kandidati za to od gospode iz 
politickog poduzetnistva.


#20:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-28 14:35:11
> Natjecaji s nestrucnim specifikacijama  
 
Mnogo cesta pojava je nedostatak DETALJNIH specifikacija.


#21: #18
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-28 22:50:17
...... Kolega #7 pise: Očigledno je da je MZOŠ pun k'o šipak nekompetentnih ljudi i to na najodgovornijim funkcijama.  
.... 
 
Piše, kolega, piše. Veliš, slažemo se čim piše da neštu u MZOŠ-u ne valja :)
 
Iskreno, volio bih da si se složio sa daleko više argumentiranih stavova, koje sam napisao u ovoj našoj mini raspravi, o kojima se očito ne slažemo. 
 
Nekako mi se čini da smisao ove galeme i nije bio argumentirano govoriti, jer - što će argumenti kada se govori o MZOŠ-u koji dokazano ne valja. Zar ne? I, još prijete novinarki! I još se ne ispričavaju! 
 
I još Schwarc "laže". Ili laže. Pa pošto mi odgovara da on ne valja, nekako mi je na vrh prsta, ili jezika, reći tako je, ali...Kako ću mu reći da stvarno ne valja, ako to sada kažem? 
 
Janjića sam "počastio" u prethodnoj raspravi, a sjetio sam se da je lucidna izjava otprilike glasila kako se pravilnici iliti zakoni nisu donosili jer bi se i onako morali mjenjati!? 
 
Schwarz se očito boji krivnje uvijek, kada je kriv ili kada možda nije kriv. Zato ga takvoga ne treba optuživati za evenutlanu krivnju. 
 
Usporedio sam tekstove u JL i VL o nabavci opreme. I vidim jednu totalnu nelogičnost, koja se zbog siline "argumentacije" nekako promakla. 
 
Naime, VL pita o kupnji opreme izvjesnoga Filipovića, ravnatelja neke agencije - jer je on, odnosno Agencija mu, kupovao opremu! 
 
JL pita Scwarza. Prvo, netko od njih laže. Ili Večernjak ili Jutarnji, jer ne mogu dva čovjeka i dvije ustanove kupovati istu opremu, ili, je moguće da su možda dva puta platili M SAN kompaniji. Toga se u "lupeštini" nismo sjetili ;)
 
Volio bih ovdje, na kraju dobiti odgovor od nekoga tko kuži, tko je zapravo kupovao? I koje novine varaju narod? 
 
...te neistine tajnika Schwarza koji je precesto povezan sa KINGom, .... 
 
Ne vidi se argumentirano u priloženim tekstovima da je tajnik Scwarz "prečesto povezan" sa KING-om, odnosno sa M SAN. Da ne bude zabune, ponešto znam iz poslovnoga dvijeta o toj firmi i njenim korjenima, nastanku, razvoju, čelnim ljudima. A znam i generala Krstičevića čije je ime "vrištalo" u naslovima. S pravom brate, pomislih, što bi ta generalina trebala raditi u tako finoj stvari kao što su računala? 
 
Ne vidi se da je govorio neistine, pogotovo ako nije znao za kupnju, a to bi moglo biti moguće, ako je onaj Filipović kupovao. Zar ne? 
 
Dobro, Scwarz ne valja, ali, možda jadnik nije ovaj put stvarno toliko kriv. Da ne bi to možda visjelo nad raspravom ozbiljnih ljudi, a nekako mi se stalno činilo da to jesmo, većina uz ispriku neozbiljnima, trebalo bi biti siguran u kategoričkoj konstataciji. A ne vidim kako iz priloženoga. 
 
...NAMA JE CILJ IMATI STO VISE STUDENATA (bez obzira na znanje) -- ovo je stavrno za anale????????  
 
 
Ne vidim da je tajnik Fuchs rekao ovaj dodatak u zagradi. Ne možeš dodati pretpostavku pa je ismijavati. A da je cilj imati što više studenata, iskreno, mislio sam da je to potpuno opravdano. Ali, od večeras vjerujem da MZOŠ-u nije, jer, ako navale demonstrirati k'o učenici, ode vragu sve. Bolje manje, kontroliranije, dati odmah dobre ocjene, imenovati, proglasiti.... 
 
Što to se ovdje događa?  
 
...A ni ministar ne ostaje duzan svojim tajnicima i bijegom u Westin pokazuje nedostatak instinkta pravog politicara (morao je odraditi posao i ispred MZOSa da bi mogao imati kredibilitet za svoje politicke prijatelje u Westinu)....Zanima me samo da li se novinari sada dijele na one koji su ispred MZOSa i one koji su u Westinu.... 
 
I, tako dođošmo do Ministra. Glavnoga nevaljalca ;) .  
 
Kud baš, pa u Westin. Toliko podruma, šatora / A Mesić nas drži prijateljima sa Gadafijem/, zelenih parkova, trgova. On navro u Westin? 
 
I drznuo se promovirati knjigu, sunce mu ministarsko ili kako ti reče "bogato kvazi-znanstveno" u jednoj paralelnoj raspravi. 
 
Ne bi se trebalo ovako raspravljati. Jer, nije zlo ako ministar napiše knjigu, niti je zlo što nije u istom trenutku otkazao promociju, pogotovo što je kako prosvjednici kažu "zahvaljujući blagodatima interneta" prosvjed organiziran za dan i pol, a vjerujem da je nesretni ministar zakazao par dana prije, čisto tehnički promociju. 
 
Što je trebao? Puno ministarstvo državnih dužnosnika, a on otkazivati promociju? Pokazati na taj način paniku, strah, nemoć i ozbiljnu političku nevjerodostojnost?  
 
Poštenije je napisati, ili organizirati nekakav referendum ovdje, bar na portalu o tome valja li Primorac išta ili ne valja. Onako isključivo. Da se zna odmah tko misli da on ima izgleda, tko ne misli. Tko ga cijeni, tko ne cijeni.  
 
Da ne gubimo vrijeme, jer ovakvim "argumetiranim" kritikama koje su i slijepcu jasni napadi po svaku cijenu i bez obzira na sve, gubi se svaka vjerodostojnost kritike. 
 
Ja ne bih gubio vrijeme pisati ili govoriti o "bogatom kvazi-znanstveniku", "lažovima", "lupežima" jer takvi se ne mogu popraviti.  
 
Uvijek će priprijetiti kakvoj novinarki, zdrpiti nešto, a kakvi su počeće i mlatiti po ulicama. 
 


#22:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-28 23:11:05
#8 
>Katastrofalni rezultati nacionalnih ispita iz matematike pokazali su da program iz tog predmeta zahtijeva hitno poboljšanje i modernizaciju sadržaja.  
 
#8 naziva ovo profesionalnim tekstom. Ja kao profesionalac iz 
matematike ne razumijem ni recenicu koja se odnosi na moju 
struku. Prvo nije mi jasno sto to znaci modernizacija u kontekstu 
sadrzaja matematike u osnovnoj skoli? Drugo, zasto bi losi 
rezultati imali veze s modernoscu. Covjek moze imati lose rezultate iz starog gradiva, a moze i iz novog. Hocete li reci da 
su testovi pisani modernije nego gradivo ? Mada ne znam sto bi to znacilo. Nije mi nist jasno...


#23:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-28 23:12:29
Što je trebao? Puno ministarstvo državnih dužnosnika, a on otkazivati promociju? Pokazati na taj način paniku, strah, nemoć i ozbiljnu političku nevjerodostojnost? 
 
Svakako da nije trebao otkazati promociju jer kako veli jedna novinarka ipak je promocija reprinta knjige ipak drustveni dogadaj koji je vazniji od problema ucenika. 
Ono sto sam mislio jest da se mogao i trebao obratiti ucenicima iz MZOSa ujutro a ne poslati jos jednog tajnika kao zrtvu ispred ucenika, jer do do svoje promocije je imao jako puno vremena...zar to nije korektna kritika? 
 
Sto se Fuchsa tice on zbori: Radovan Fuchs je naglasio kako ovdje nije riječ o prosvjedima jer se odazvao relativno mali broj učenika. Dodao je da su učenici izmanipulirani. Gotovo identicnu recenicu je rekao na HTVu kada smo bili zajedno gosti na HTVu jer eto on zna da je mene izmanipulirao SDP ali kao svedski daci to cemo sve uskladiti u obliznjoj kavani.KOja je to bila spika u zivo, cak je htio izmjeniti brojeve tijekkom emisije...Sada su i ucenici izmanipulirani od strane SDPa, koja mocna stranka. Ministarstvo znanosti za prosvjede optužilo SDP NNJih se ipak treba jako bojati jer su upravo u izboru vodstva stranke pa su im ucenici prioritet? 
 
Ne znam puno o KINGu i generalima niti me zanimaju ali mnogi poslovi koje je radio Schwarz od e-matice do zadnjeg slucaja su radenii preko kingica i uvjek su bili nekakvi problemi - a to da je filipovic sam narucivao bez znanja schwarza i primorca znanstvena fantastika ili bolje je reci- trebamo naci novu zrtvu jer eto sef ima parcijalnu amneziju... I tako mozemo duziti no odustajem.... 
 


#24: hrvatska pusiona Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-28 23:24:46
> Sada su i ucenici izmanipulirani od strane SDPa, koja mocna stranka. 
 
Nije mi zao SDPa, po meni  
gomila dezorijentiranih politicara, trenutno na celu s jednim bolesno velikim egom. No zao mi je jadnog naroda koji vjeruje svakoj drzte lopova. Recimo pred izbore padnu dionice (pamtite?),  
i povice premijer to je sdpovska propaganda kriva, i proizvela paniku najavom poreza na dividendu, puni dnevnici,  
nekoliko mjeseci nakon toga isti premijer, sdp suti i grca u vlastitom hracku, porez na dividendu zaboravljen, no 
dionice jos nize, a hrvatski obozavatelji zaboravili da su popusili foru; premijer ide dalje i prodaje nove stoseve kumekima. ;)))  
 


#25:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 09:49:06
Quote:
Svakako da nije trebao otkazati promociju jer kako veli jedna novinarka ipak je promocija reprinta knjige ipak drustveni dogadaj koji je vazniji od problema ucenika.

 
Nemojete molim Vas Vi kao jedan tako ugledan svjetski znanstvenik koristiti takve tekstove kao relevantan izvor za svoje teze. Pa nije valjda da Vam CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA. Takvi tekstovi nisu informacija nego proizvod a oprema je ambalaža koja može i ne mora imati veze s sadržajem. I to je sasvim OK jer nisu krive autorice nego tržište koje je takva pravila u modernom novinarstvu nametnulo nadam se ne zadugo. 
Od ranije časnih ljudi novinara i što je najvažnije društveno odgovornih kojima je rastao ugled kako bi OTKRILI "AFERU", u bezobzirnoj kapitalističkoj utrci za što večom prodajom proizvoda i pakiranju u što Kričaviju" ambalažu časno zanimanje se deformiralo pa sada "novinaru" tobože ugled raste što više NAPRAVI AFERA. 
U posljednje vrijeme smo čak svjedoci tzv USMJERENOG STVARANJA AFERA.  
Optužite me za paranoju ali za mene je pre sinhronizirano je da bi bilo slučajno. 
Prvo je izašlo: 
 
Primorac najbolji ministar 
 
pa onda  
Primorac za predsjednika 
 
a onda je pokrenuta akcija i učenici su pozvani na prosvjede 
Izađite na ulicu zbog mature 
Pa onda isprovocirani sa sljedečim naslovom 
Vi ste nitko i ništa 
A onda upućivanje svih u Hrvatskoj gdje se mogu naći informacije o prosvjedu i na koji način ih je najbolje organizirati te na koje stvari staviti naglasak. 
Nevidljivi bliski suradnik 
 
Ili sam ja čisti paranoik.


#26: #25
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 10:12:26
Zaboravili ste jednu sitnicu u svojoj "paranoji". Cijeli sustav, počev od MZOŠ-a, a to vam je šef sinoć rekao - dao je povoda. Van svake sumnje. 
 
Treba li potsjećati koliko je nespretnosti, neznanja, jada i čemera bilo u cijelom procesu pripreme ovako dobroga i važnoga postupka, koliko nezgrapnosti, neznanja i nekompetencija od gotovo svih državnih tajnika u kriznom ponašanju i koliko ogromnoga neznanja svih njih ponaosob u komuniciranju s javnošću, da je sve ovo i dobro završilo. 
 
Zar je potrebno da ministar prvi mora reći - mi smo pogriješili? 
 
Sada u svemu tražiti nekakav SDP / A ako su normalni morali su omastiti brkove u ovome/ je izraz slabosti i nadalje ponašanja zastarjele strukture.  
 
Prevedeno, kada ti protivnik zabije gol, makar iz zaleđa, a sudac ga nije poništio - gubiš utakmicu. Pouka je - drugi put zabij toliko golova da ti ni sudac ni protivnik ne mogu ništa.


#27:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 10:40:09
Dragi kolega 25 
 
Nemojte molim vas mijesati politiku i teorija zavjera u probleme koje sami kreirate. Kada budete javno priznali da ste pogrijesili i da trebate bolje raditi onda cete dobiti plus u javnosti. Gledajte u buducnost i uklonite ocigledne propuste pa cete dobiti pohvale od konstruktivnih kriticara koji moraju biti dio demokratskkog drustva. Govoriti svakom tko vas kritizira da to radi zbog neke urote najvise govori o stanju svijesti koja vlada medu vama, a vjerujte mi takvim nacinom rada necete napraviti nista s maturom, jer za to treba fokus i kvalitetan rad a ne svade i trazenje neprijatelja.  
 
Gotovo je smijesna vasa paranoja da neki mediji rade urote protiv vaseg sefa. Poznata je vasa izjava o ulozi novinarke u izdaji domovine zbog razgovora s Natureom. Nemojte dopustiti da vas paranoja opet savlada. Pa zar nisu bas ti mediji napravili balon od sapunice koji se uvijek razbije kada se i malo otvore projekti poput modernizacije skola, matura, Bolonjski proces itd. Primjer 2: te novine ili lazne informacije agresivne PR sluzbe MZOSa su takoder napravile pricu o bliskom poznanstvu s gosp Peresom, pa ta ista novina odjednom napise da se Peres nije mogao niti sjetiti tko je doticna persona...itd. MOlim vas nemojte biti neobjektivni u ulozi medija u politickom zivotu HR. 
 
Zar su vam sada novinari krivi za to sto su se djeca dobro organizirala i ogolila istinu unutar zidina MZOSa. Javno su ukazali kako se neprofesionlano radi u MZOSu - 5 agencija, 8 odjela, i 25 tajnika ne mogu o dobroj ideji niti jednostavno informirati djecu....Vasi tajnici su davali izjave i svaka izjava mi se cinila sve glupljom (pogotovo izjava tajnika Fuchsa o nekoj organiziranoj uroti). I onda i ministar glavnog krivca nadi u kome drugom nego SDPu. Pa to je vec prozvakana politicka forma podjele drustva na lijeve i desne i onda vise nitko ne razgovara o meritumu stavri a to je: 
 
PROBLEM i odgovornost MZOSa za javna obecanja o kvalitetnoj pripremi za provodenje mature. Cinjenica jest, ministar potvrdio, MZOS je napravio dosta gresaka koje treba ukloniti i zato je matura odgdena za godinu dana I sada na tome trebate raditi jer nemate previse vremena - savjet _ bez dodatnih javnih sukoba. 
 
Sto se tice citiranja clanka o reprintu knjige.Zamolio bih vas da me informirate: 
Je lli ovo bila promocija nove knjige ili je ovo drugo izdanje istog naslova vec objavljenog prije 7-9 godina? Ukoliko jest mislite li da je to vrijednije nego porazgovarati o problemu kao sto su prosvjedi studenata i odgadjanje mature????? 
Osim toga doticnu novinarku dosta cijenim jer cesto ima snage govoriti o o problemima u drustvu (na temelju cinjenica) o kojima drugi sute...


#28:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 11:25:57
Dobro je da mladi jasno formuliraju nezadovoljstvo politikanstvom i nedostatkom samokritike nakon ministrovog nastupa: 
 
Smatra nas se idiotima... 
 
 
Pohvalno je kako smo se u ponedjeljak organizirali, kako je na jedan dan postalo nebitno tko je iz gimnazije, tko iz strukovne, tko je iz Zagreba, a tko iz Splita. Na odlično izvedenom prosvjedu možemo zahvaliti jedino sami sebi – pokazali smo da je moguće da se nekoliko tisuća mladih okupi i civilizirano i bez nereda prenese poruku, i to još uspješno!  
 
A ministru Primorcu mogu poručiti da mu zahvaljujemo na suradnji (za koju se nadam da neće sada prestati), ali i da je sramotno da se osporava naš trud i uspjeh u ovom projektu. Naime, smatra nas se idiotima koji su izašli na ulice samo radi bunta, a sve to potpomognuti SDP-om i profesorima koji nas na to "tjeraju". A što se toga tiče...


#29:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 12:50:17
Quote:
PROBLEM i odgovornost MZOSa za javna obecanja o kvalitetnoj pripremi za provodenje mature. Cinjenica jest, ministar potvrdio, MZOS je napravio dosta gresaka koje treba ukloniti i zato je matura odgdena za godinu dana I sada na tome trebate raditi jer nemate previse vremena - savjet _ bez dodatnih javnih sukoba.  

 
Slažem se s Vama gotovo da bi potpisao ovo. Gledajući šumu izgubili smo iz vida stablo. 
Inače osobno sam se sastao s učenicima koji su me nemalo iznenadili razinom komunikacije (barem nekoliko njih). 
Čak smo i razmjenili brojeve da me ubuduće upozore ne sve eventualne probleme a ja sam im obećao da ću učiniti sve da im riješim te probleme.  
Zašto to navodim pa iz jednostavnog razloga da pokažem da u niti jednom trenutku nisam smatrao da su učenici s kojim sam se sastao izmanipulirani odnosno stekao sam dojam da je s njima gotovo nemoguće manipulirati i da znaju što hoće. Moram priznati da mi je bilo jako drago što su učenici s kojima sam se sastao baš takvi kakvi jesu. 


#30:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 12:54:53
Molim onoga koji ako bude zlo/upotrebio medijski prostor za obračun samnom zbog komentara #25 kao što je to bio slučaj kada je bila situacija koju spominje profesor u komentaru #27 da u svoj članak uvrsti i komentar #29. 
 
Unaprijed zahvaljujem.


#31:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 12:57:51
Quote:
Osim toga doticnu novinarku dosta cijenim jer cesto ima snage govoriti o o problemima u drustvu (na temelju cinjenica) o kojima drugi sute...

 
 
I ja dotičnu novinarku cijenim ali nekad iz ne znam kojih razloga (prije osobnih jer politički nije sigurno) pretjera. 
 
A kako ni ja nisam bez grijeha jer sam prema ovome što mi tvrde komentari #26 i #27 čisti paranoik nemam pravo baciti prvi kamen.


#32:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 13:38:43
Quote:
 
A kako ni ja nisam bez grijeha jer sam prema ovome što mi tvrde komentari #26 i #27 čisti paranoik nemam pravo baciti prvi kamen.  

 
 
Stop kolega! Nisam tvrdio, niti mislim da je paranoično to što ste napisali, ili linkali. 
Dapače, ovdje, u okviru ove rasprave, mislim da je korisno, čisto analitički usporediti i analizirati, naravno, koga zanima, to što je pisano.  
 
Ja samo tvrdim da je nekorisno sada operirati iz toga zaključcima kao činjenicama u kreiranju slijedećih službenih postupaka MZOŠ-a. U tom smislu bi to bilo pogrešno. 
 
A, svakome od nas može biti korisno kada nađe vremena, pogledati način na koji je novina, odnosno autor, pratio rad MZOŠ-a, jer, van je svake sumnje i to je lako dokazati na ehzaktnoj osnovi, da je prosvjede jako stimuliralo i medijsko praćenje. 
 
Ali, mediji imaju na to pravo, prosvjednici imaju na to pravo, kao i mi, sudionici ove rasprave, suditi o "kritici" u navedenim tekstovima.  


#33:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 14:23:40
Ipak kako bi istina bila potpuna moram napisati da je spomenuta novinarka itekako zaslužna za popularnost ministra jer je u proteklim godinama napisala puno više afirmativnih nego negativnih članaka što se može utvrditi analizom pressclipinga.


#34:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 15:01:47
Ovaj vas ispad (neprofesionalni ili paranoicni) u #33 pokazuje da sami sebi radite probleme. Ukoliko vec brojite i pratite kako netko pise i tko je zasluzan za ciju promociju molim vas drzite to iza vrata vase sobe (ako je to vec uloga PR u MZOSu), jer nakon ovog posta ocigledno je da je novinarka IKB mogla biti izlozena neprimjerenim pritiscima od strane MZOSa, jer svatko bi se osjecao jadno da mu direktno velite: prije ste pisali pozitivno a sada negativno - sto se dogodilo s vama? Zar vi nikada ne pomislite da se nesto dogodilo u MZOSu sto nije tako blistavo pa novinari imaju pravo i o tome pisati???? KOja je to Psycho atmosfera... 
 
Osim toga prestanite s praksom koju MZOS cesto koristi: zvanja novinara koji napisu nesto kriticno o vasem sefu. I sam cu posvjedociti da je MZOS tijekom 2005 i 2006 pozivalo novinare koji su sa mnom radili intervjue i objasnjavali im detalje zasto sam nesto krivo izjavio i kako to i to nije tocno, te im nudili razne opcije .... Osim toga bilo je i poziva uredniku SD zbog jednog intervjua.... 
 
Ukoliko se sada praksa prenosi i na to da se pozivaju roditelji u skolu radi toga jer se ucenik usudio potpisati kriticno pismo MZOSu (vidi #25) onda se pitam do kojih granica ide spindoktorski posao i utjecaji raznih interesa (ne samo MZOSovskih) na gradane i djecu???-- sve mi to manje mi slici na demokraciju a vise na rumunjsku... 
 
 


#35:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 15:13:15
Quote:
 
jer nakon ovog posta ocigledno je da je novinarka IKB mogla biti izlozena neprimjerenim pritiscima od strane MZOSa 

 
 
Ovo bi konačno trebalo iznijeti na vidjelo. Koliko god bilo "očigledno" red bi bio iznijeti ovdje na poratlu argumente za te "neugodnosti". Jednino znamo da je "neugodnosti" trpjela IBK. Tko ih je radio, kada ih je radio, kako ih je radio bi bila elementarna pristojnost konačno reći. Valjda se vratila s puta.


#36:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 16:17:48
Kolegica IKB se vratila, ali u posljednja dva dana ima poslav preko glave. Nekako je za ocekivati da ljudi u kapitalizmu rade, a ne vrebaju 24 sata na dan na Connectu.


#37:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 16:24:25
Quote:
 
ne vrebaju 24 sata na dan na Connectu 

 
Kolegice - "vreba" lav, vuk, tigar, a intelektualci se ne izražavaju tako. Ili smo u šumi? 
 
Quote:
 
Nekako je za ocekivati da ljudi u kapitalizmu rade 

 
Nekako je za očekivati da u kapitalizmu ljudi argumentiraju teške optužbe, a ne bave se otkrićima da - rade. 


#38: na #36
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-29 20:45:49
Quote:
Nekako je za ocekivati da ljudi u kapitalizmu rade, a ne vrebaju 24 sata na dan na Connectu.

 
 
Vidim da je u Njemačkoj očito zadnjih par godina zavladao čisti socijalizam ili pače komunizam, kad se otamo toliko piše po connect portalu umjesto da se radi... :)


#39:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-30 07:57:22
Zelio bih da je HR na razini drustvene svijesti poput Njemacke bez obzira kako to drustvo naziva kolega DB.  
 
Kako definirati tu vrstu drustva u kojem ministar obrazovanja javno blati sve svoje prethodnike i ucitelje javno tvrdeci da u zadnjih 45 godina nitko nista nije radlo u skolstvu osim ove generacije vizionara....?  
 
Ucenici takvim vizionarima daju podrsku na ulici (ne u skolama), a grupa privedenih politikanata i drustvenih gurua okupllaju se u Westinu. To zasigurno nije komunizm niti socijalizam, ali ipak slici posebnoj varijanti jednoumlja koja se vec pojavljivala u nasem susjedstvu..... 
 
Ljubav prema toj vrsti liderstva ucitelji iskazuju zvizdanjem i podrskom od 8%, a ucenici pozivaju vodstvo da idu zajedno na maturu jer svi zajedno zele biti zamorci..... 


#40: na #39
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-30 09:10:00
#38 - Q.E.D. :grin :grin


#41:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-30 10:38:20
Ne znam sto ce nam to kolega 40 uspjeti dokazati kao PR ali ocigledno je da ce imati dosta vremena pronaci dezurne krivce u HR za Jos 22 milijuna. Ocigledno je da novinarka IKB ima dosta posla zbog pada na maturi cijelog MZOSa: 
 
Projekt za uvođenje državne mature pokrenut je za mandata Vladimira Strugara. U lipnju 2005. Sabor je donio zakon da maturu od 2009. polažu gimnazijalci. Pravila igre trebao je propisati pravilnik o maturi, kojega je još u siječnju 2006. trebao donijeti ministar, no pravilnika još nema.  
 
Bez obzira na zakon, Ministarstvo je odlučilo da na maturu, ako žele, mogu izaći i učenici iz strukovnih škola, što je cijeli proces dodatno zakompliciralo. Vrijeme je promicalo, a učenici i nastavnici postali su sve nestrpljiviji. Sve je završilo izlaskom učenika na ulice. Zanimljivo je da su još u petak navečer, kada su virovitički srednjoškolci najavili prosvjed, u ministarstvu tvrdili kako odgoda ne dolazi u obzir..... 
 
Sada su svi odgovorni, i agencije i ravnatelji škola i profesori i novinari, valjda i Društvo naša djeca. To je najlakše tvrditi, jer kada su svi odgovorni, nitko nije odgovoran i nitko neće preuzeti odgovornost za ono što se dogodilo - kaže željko Stipić  
 
 
Internetska generacija ne treba vođu da bi se organizirala


#42: Kapitalizam i vrebanje
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-30 11:14:37
Na #38 
 
Nije ni malo relevantan njemački kapitalizam, niti kapitalizam kao pojam u komentaru #36, pa Vam usporedba nije na mjestu. 
 
Ideološka je matrica da je kapitalizam eksploatatorsko društvo koje ugnejtava "radničku klasu", isto kao što je ideološka matrica od rada činiti nuždu, što bi moglo biti slučaj kod kolegice. 
 
I u Njemačkoj i u Hrvatskoj, postoje poslovi i ljudi, poslovi koji nekome donose radost i lakoću življenja, nekome čine teret i nisu usporedivi po tome tko koliko radi. Jer, i to je ideološka matrica iz samoupravnoga socijalizma, koja još opstaje u rigidnijoj formi u mudroga vođe Kima. 
 
Naglasak kolegice u #36 je bio na "vrebanju". 
 
Ja smatram uvredljivim da kolega iz Njemčake / Da pogađamo tko bi mogao biti ;) / vreba. 
 
Vrebanje sam komentirao, a koliko god je upućeno onome tko vreba, može biti i realni pokazatelj onoga koga se vreba ili "vreba" 
 
Vrebani ili vrebana se pretpostavljeno osjeća žrtvom, jer - vreba se žrtvu, a izraz žrtva je uvijek integralno vezan za strah. A strah može biti različita povoda i utemeljenja. Može biti i fiktivan i stvaran. Može prosteći iz vlastite percepcije svoje mikro sredine, u ovom slučaju redakcije, može širega okruženja - grada, može i od dominantne strukure društva u - zemlji. 
 
To je realna kategorija u svakom slučaju, bez obzira proistječe li od "neugodnosti" i "prijetnji" ili sukoba vlastitih interesa i poriva sa dominirajućim realnim socijalnim komponentama. 
 
Zato mislim, na primjeru novinarke, da Vi kolega #38, niste ni u kojem slučaju u poziciji "vrebanoga" čak ni iz Njemačke.


Komentiranje i uvid u autore komentara je omoguceno clanovima Connect zajednice. Kako biste se ukljucili, ispunite kratak formular i registrirajte se.


   znanost.org
   CONNECT
   Nebo na Poklon
   Svemirsko ljeto 2007
   Ljetna skola astronomije
   Ljudski boravak u Svemiru
   Sastanak FHA 2007
   Skola Medijskog Pracenja
   Casopis INDECS
   SIWA 2007
Teme:
Dogadjanja
No Latest Events


Rasprave o 2. kongresu hrvatskih znanstvenika

Kalendar dogadjanja
May 2008
M T W T F S S
2829301 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19