Uvjeti korištenja stranica znanost.org.
Connect povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj.
 
   Edukacija  Gosti  Hrvatska  Inozemstvo  Osvrti  Posao  Razno  Znanost

 
Naslovnica    Linkovi   Urednistvo   O portalu   Pravila   Donacije Baza    Party    Gallery    E-Connect    WikiFF    Science Initiatives
 
Članovi
Korisničko ime

Lozinka

Remember me
Zaboravili ste lozinku?
Niste clan CONNECT-a?

Što je connect::portal?
Portal je mjesto za komunikaciju i razmjenu informacija među članovima connecta koji povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj. Članovi zajednice mogu dodavati tekstove po svojoj želji za koje misle da bi ostalima bili od interesa. (opširnije)

Izdvajamo
Connect::Portal::Gosti

dr.sc. Bojan Žagrović, znanstveni direktor MedILS-a
(opširnije)

Akademik Ivan Supek
(opširnije)

Prof.dr. Dražen Vikić-Topić
Tema gostovanja: nova pravila za prijavu znanstveno- istraživačkih projekata (opširnije)

Domagoj Račić
Tema gostovanja: "Otok znanja" (opširnije)

doc. dr. sc. Dragan Primorac
Tema gostovanja: postavite pitanje ministru(opširnije)

Dr. Miroslav Radman
Tema gostovanja: MedILS (opširnije)

Prof. dr. sc. Pero Lučin, predsjednik UO Nacionalne Zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske (opširnije)
Connect::Portal::Osvrti
Rubrika u kojoj članovi Connecta objavljuju svoje analize, osvrte, intervjue, ...

Prijašnji prilozi :
Promocija na PMF-u: cijena 2000 kuna!
Sliku prvog ekstrasolarnog planeta obradio hrvatski znanstvenik
Komunikacija znanosti - od industrijskog do informacijskog doba
Povratak znanstvenika iz dijaspore
Marin Soljačić dobitnik nagrade Adolph Lomb iz područja optike
Kultura plagiranja
Interview: Vjesnikovo novo ruho
BBCev Horizon
Dijalog povodom Projekta Družba-Adria o izvozu ruske nafte kroz Jadran
Transfer "know-how" vs. gomilanje informacija
Neuronski kôd - ulazak u Matrix
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (drugi dio)
Razgovor sa Pavom Barišićem, tajnikom organizacijskog odbora Prvog kongresa hrvatskih znanstvenika
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (prvi dio)
Službeno-neslužbeno sa FER-a
Planeti ponovo postavljaju pitanja
Interview sa Steven Squyresom, voditeljem znanstvenog tima Mars Rovera
Understanding Melodies of Cosmic Strings
Otkriva li Hubble nove planete?


Posao:

Ministar zapoceo sudski proces protiv znanstvenika   PDF  Print  E-mail 
Poslao/poslala: Ivan Đikić  
2008.02.01. 22:49
Danas je zapoceo sudski proces u kojem ministar znanosti tuzi znanstevnika zbog klevete. Ministar je podnio tuzbu 29.10.2007 godine a sud je zakazao glavnu raspravu za 01.02.2008 godine u 11:45.

Posto se u danasnjim novinskim clancima navodi da nisam dosao na saslusanje u Zagreb zelio bih iznijeti slijedece cinjenice radi korektnog informiranja javnosti.

Moja sekretarica tek je jucer primila i potpisala prijem sluzbenog poziva na glavnu raspravu. Medutim nemoguce je bilo organizirati dolazak u Zagreb u roku jednog dana jer sam bio na putu izmedu San Diega i Berlina. Pitanja za pravnike: Da li je uobicajeno da se poziv salje tako kasno - dan prije rasprave? Zasto je poslan poziv na moje radno mjesto (?), te da li se prema zakonu poziv mora poslati na privatnu adresu optuzenika?

Rado cu doci na slijedecu raspravu jer mi je u interesu javno iznijeti sve dokaze koje sam prikupio u zadnje 4 godine, a koji opisuju sto se dogada gradaninu RH koji odbije nemoralnu ponudu jednog politicara.

Do kuda ce nas dovesti destruktivno ponasanje politicara, koji kaznjava znanstvenike oduzimajuci njihovu kreativnu energiju na unaprijed izgubljene sudske procese...Jer u ovom postupku jedino sto ministar moze dobiti jest gubitak preostalog kredibiliteta u znanstvenoj zajednici. No ocigledno nedostaje mudrosti i malo zdravog razuma...Za literaturu mogu preporuciti Plotina, Kempenca i ovaj clanak Nije na ministru da podiže tužbe protiv znanstvenika...

"U slobodnom društvu ministri i ravnatelji samo su administratori, ili viši i niži državni činovnici, koji vazda trebaju biti na usluzi onima zbog kojih i postoje. Ne samo da bi Primorac morao biti krajnje ponizan pred znanstvenikom XY, nego bi morao biti ponizan i pred profesorom YX"

Komentari (clanova koji su komentirali: 14)
Komentara po autoru:    10 8 7 7 4 4 2 2 2 1    1 1 1 1

#1: Ocjena: -1, Nekorektno
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-02 09:17:38
Mozda ce ovaj slucaj premijer predociti Bruxellesu kao kljucni dokaz da je u zemlji znanja pravosudje izrazito ucinkovito.


#2:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-02 12:31:22
Sjajan primjer kontradikcije izmedju riječi i djela, u kojem naš staro-novi Ministar, prije dva dana na HTV u emisiji "Brisani prostor" izjavljuje, kako je na dužnosti koju obavlja vrlo važno znati slušati !); 
(zanimljivo, ništa što pripadnici njegove zajednice mjesecima govore ne čuje), jer bi valjda bilo "mirabile auditu"; 
umjesto izbora da nas čuje i započne promjene, "mirabile caput" podiže tužbu protiv kolege iz #0, čime ODLIČNO RADI U KORIST SVOJE ŠTETE!  
To dakako kolegi iz #0 nije nikakva utjeha, no otvara mogućnost da se svi prikupljeni dokazi, i javno prezentiraju, jer uvijek vrijedi: "Miserum est tacere cogi quod cupias loqui! 
Zato ovu tužbu ne vidim kao veliko zlo za kolegu #0, jer "Miser dici bonus vir, esse non potest"!


#3:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-02 13:59:46
Šteta!


#4: Glasova: 2 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-02 19:55:29
Na#2. Nije da sve ovo nije neko zlo za mene. Jest - posebice jer gubim svoje dragocijeno vrijeme na ovakve diletante, umjesto da pomazem HR na puno konstruktivniji nacin svojim znanjem i znanstvenim projektima. Npr. puno rade bih sada diskutirao sa 6 znanstevnika koji su momentalno u Tumor biology programu u MedILSu nego gubio vrijeme u ovom sudskom procesu.. 
 
No ipak ovo sudenje shvacam kao moralnu obavezu koju moram provesti do kraja -pogotovo jer necu odustati od javnog zastupanja istine i cinjenica, te konstruktivnog kritiziranja nepravilnosti u HR drustvu.  
 
osim toga cijeli proces ce biti dugotrajan i zanimljiv u sirem drustvenom kontekstu, jer cu napokon javno prezentirati 6 pisama premijeru u kojima sam na vrijeme, argumentirano i temeljito prezentirao dokaze i svjedocenja, zbog kojih sam trazio sluzbenu istragu Vlade RH (i to bez uplitanja medija). nazalost ne samo da unutrasnja kontrola rada Vlade nije pokrenula istragu, nego su neki vazni dokazi unistavani, a meni se nitko iz Vlade nije sluzbeno javio s blo kakvim odgovorom na moja pisma. To ce biti vrlo ilustrativno svjedocenje vremena o demokraciji kreiranoj za izabrane...  
 
na kraju krajeva ovaj proces vec je davno prestao biti problem ovog i ovakvog ministra (koji je davno izgubio osjecaj za politicki kontekst svojih djela) nego ocigledno postaje problem za premijera i Vladu koja zeli uvoditi standarde neophodne za prikljucivanje EU... 
 
Ocigledno je da sam prisiljen raditi nesto sto sam do sada izbjegavao (mnogi prezentirani dokazi ce utjecati na medunarodnu sliku RH sto ce zainteresirati i medije u inozemstvu - normalno je da se ne trebamo naknadno pitati tko je kriv zasto su i strani mediji zainteresirani za ovaj slucaj i zasto pisu o HR na ovaj nacin; ako vec domaci mediji mogu o ovom slucaju cesto i detaljno pisati).  
 
ZALOSNO je da je odgovor na ovo pitanje vrlo jasan, ali zbog svoje bizarnosti pojedinci me i danas pitaju pa zasto on to sve radi????. Cijeli ovaj proces je posljedica neobjasnjive OPSJEDNUTOSTI i LJUBOMORE jednog politicara, kojem nije stalo do interesa znanstvenika u HR, nego samo do slike u ogledalu i vlastitog osjecaja da moze bilo koga unistiti u HR jer kontrolira medije i jer misli da je vrlo mocan... 
 
...ako nista drugo mediji ce biti sretni jer ce ih ministar zabavljati jos 2-3 godine svojim izjavama o ljubavi i bezgresnosti...kao zar vec nismo naucili da ekscelenciji svi moramo bespogovorno vjerovati...Thus the show must go on...na zalost znanosti i znanstvenika... 


#5:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-03 02:30:39
na #4 
Žao mi je zbog nespretno izrečene rečenice. Trebala je značiti da iz ove tužbe za nešto što je svima općepoznato ne može za Vas proizaći u konačnici veliko zlo, jer "dobra čovjeka možemo zvati nesretnim, ali on to ne može biti". Bio je to nažalost neuspjeli pokušaj utjehe za predstojeće iscrpljivanje oko ove sramotne tužbe. Žao mi je što nisam uspjela u svojoj iskrenoj namjeri.


#6: Ovo je sramota za cijelu Vladu! Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-03 04:09:10
Umjesto da Ivana moli za pomoc u razvoju hrvatske znanosti, ministar ga tuzi !?  
Ovo je prvi slucaj takvog progana od kada je Hrvatska samostalna drzava. Planira li ministar pustiti u pogon Goli otok? (I u ono su vrijeme postojale presude. Po zakonu, u ime naroda...) 
Pitanje connectovcima: Je li moguce ocekivati objektivnost suca/sutkinje u sporu u kojem kao stranka sudjeluje trenutni ministar?  
Koliko vidim ova je rasprava zakazana samo tri mjeseca nakon tuzbe. Koliko se inace ceka na prvo rociste? Govorili nam to vec nesto o objektivnosti suca?  
Pitanje pravnicima:  
Moze li sudac uopce (zbog imuniteta) presuditi na ministrovu stetu? 
Ministre (i zastupnike) zbog imuniteta nije moguce tuziti zar ne bi bilo posteno da i oni ne mogu tuziti druge dok ne izgube tu privilegiju tj. kada postanemo jednaki.  
Nije li kukavicki napasti dok iza tebe stoji: Vlada, Sabor, imunitet, veze sa sudom... ? 


#7: Na 4
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-03 07:23:30
( da moze bilo koga unistiti u HR jer kontrolira medije i jer misli da je vrlo mocan... ) 
 
Prema dosadasnjem tijeku ove tuzbe i procesa, ne bih se slozio da doticni samo MISLI da je vrlo mocan, vec izgleda da je usitinu jako mocan. A to je puno gora varijanta, dovoljno ukazuje u kakvom je stanju Hrvatska znanost. Sudstvo ne treba spominjati. 
 
Prijetilo vam se i tuzbom udruge ISABS, da li je ta tuzba jos uvijek aktualna, ili su doticna gospoda iz udruge odustali od takvog nauma. 
 
Na sto taj covjek zeli gubiti vrijeme, svoje, tuzenika, suda. Zar nema pametnijeg posla. 
No kad bude rociste da li ce Dr. Primorac tijekom radnog vremena odlaziti na sud, ili ce to vrijeme uzimati od svog godisnjeg odmora, da li ce ici svojim autom, ili ce koristiti sluzbeno vozilo ministarstva. 
Da li ce privatni proces jednim dijelom tako placati i porezni obveznici? 
 
Cim se on odlucio na ovu tuzbu, vjerojatno je pripremio dobru potporu za proces. Dr. Djikic, drzite se dobro, te izvjestite redovito o procesu, mozda vam connect portal ostane jedan od rijetkih medija u kojima cete moci slobodno iznijeti svoje stavove. 


#8: Pitanje
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-03 10:25:12
Vjerujete li doista u nezavisno pravosuđe? A u Djeda Mraza? BTW kleveta je davno trebala biti dekriminalizirana i smještena u okvire građanske parnice.


#9:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-03 10:36:14
Mislim da jedino razumno što se može napraviti jest pratiti što se događa i na to reagirati. Naime, stalno se čuditi osobinama i ponašanju Ministra više stvarno nema smisla. Dobro smo ga upoznali! 
Što se tiče kolege koji gubi svoje dragocijeno vrijeme, želim mu dati svoju podršku i reći da će i time pridonijeti "poznavanju stvari" u Hrvatskoj, premda se slažem da bi mogao znatno korisnije iskoristiti svoje talente i vrijeme.


#10: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-03 11:56:34
Vjerujete li doista u nezavisno pravosuđe? 
Ne zamaram se tim pitanjem. Bilo kakvo rjesenje i bilo kakav postupak meni je dobar, jer dokumentiram vrijeme i dogadaje, a ne brinem se kako ce sve zavrsiti... 
 
 
udruge ISABS, da li je ta tuzba jos uvijek aktualna, 
Tuzba je podnesena tijekom ljeta (srpanj/kolovoz) 2007 i odreden je sudac ali jos uvijek nije odreden datum glavne rasprave (bar koliko je meni poznato). 
 
 
nažalost neuspjeli pokušaj utjehe za predstojeće iscrpljivanje oko ove sramotne tužbe 
Hvala vam na poruci. U svojoj namjeri ste potpuno uspjeli. medutim zelio sam samo naglasiti da postoje i dileme koju nisu tako lagane za rijesiti kao npr. reci pa neka me tuze - to je njihova sramota... 
 
 
drzite se dobro, te izvjestite redovito o procesu, mozda vam connect portal ostane jedan od rijetkih medija u kojima cete moci slobodno iznijeti svoje stavove.  
Do sada sam ove slucajeve drzao podalje od javnosti jer nisam zelio nikoga umarati nepotrebnim biserima zakulisnih politickih igara. nemam problema iznijeti svoje stavove o ovom i drugim slucajevima u medijima u HR, cak sto vise odbio sam sva pitanja koja su isla u tom smjeru jucer i prekjucer, jer jednostavno mislim da nemam sto reci siroj javnosti dok ne zavrsi proces. Ministar tuzi pa neka i on odgovara na pitanja zasto to radi??  
 
jedino razumno što se može napraviti jest pratiti što se događa i na to reagirati.  
 
Slazem se s vama. No otisao sam i korak dalje i pristao na nesluzbenu ponudu o prekidu sudenja jer mislim da ce nastavak sukoba imati negativne posljedice za znanost i znanstvenu zajednicu u HR, a svakako i za ministra i mene osobno (istim slijedom gradacija stete). Posto je HR potrebna konstruktivna energija svih znanstvenika da uvedu neophodne promjene u zn. sustav pristao sam na slijedece uvjete: 
 
-Ministar moze u bilo koje doba prije pokretanja postupka povuci tuzbu (tiho i bez ikakvih pitanja i razloga).  
- obecao sam da cu taj potez javno pozdraviti te da cu naglasiti neophodnost stvaranja kreativne atmosfere u HR sto je vitalno za bilo kakav napredak znanosti.  
- izricito sam naglasio da ministar ne smije iskoristavati medije u ovom slucaju ili u svojim politikantskim manipulacijama. Tuzba se moze tiho povuci i sve treba zavrsiti bez dodatnih prepucavanja. Osobno necu niti zelim komentirati tu odluku u javnosti. No svoje javne izjave nema namjere mjenjati jer sam govorio samo istinu i nista vise od toga. 
- Potvrdio sam da cu i dalje nastaviti javno, kriticno i transparentno braniti interese znanosti i znanstvenika u svom javnom angazmanu i pomoci HR. Politika me ne zanima i imam pravo ocekivati da i mene politicari ostave na miru da uzivam u svom poslu. 
 
Mislim da sam dovoljno korektan i konstruktivan u ovom stavu. Motiviran sam prije svega sirim drustvenim interesom a ne osobnim prohtjevima jer da zelim nauditi politicaru mogao sam ovaj slucaj vec davno prije instrumentalizirati u inozemstvu. No nisam, ne zelim danas a niti sutra, te ce mi biti zao ukoliko cu nakon sudskog proces biti prisiljen na taj cin... 
 
Zasto ministar ne zeli povuci tuzbu??? Samo je njemu znano - brojni savjetnici i zaposlenici MZOSa tajno i javno ukazuju da je to potpuni promasaj i da steti njemu kao politicaru, MZOSu i znanosti u HR???? 
 
Na kraju krajeva ministar je slobodan po svojoj procjeni voditi svoj SHOW (politicar je i odgovoran je svojim djelima svojoj stranci prije svega pa tek onda javnosti - nazalost to je invertna demokracija koja danas figurira u RH). Kao znanstvenik i dalje cu otvoreno i s argumentima dokazivati kroz sto sam sve prolazio i sto me jos ceka...


#11:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-03 12:41:57
na #6 
zar ne bi bilo posteno da zastupčnici i ministri koji su zasticeni imunitetom nemaju pravo niti dizati privatne tuzbe? 
 
Mislim da bi vise ljudi, pogotovo na onim nizim pozicijama takodjer trebali skupiti vise hrabrosti i suprotstaviti se bullyingu struktura koje su navikle provoditi diktaturu (ocekivao bi covjek da je bar u znanosti demokraticnost na visini). Pametan i sposoban covjek se ne bi trebao bojati nikoga i nicega, to je moje misljenje


#12: Ocjena: 3, Pronicavo
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-03 14:10:38
Mislim da ce ovaj proces samo jos dodatno pojacati autocenzuru koja je prisutna medju vecinom hrvatskih znanstvenika. Cesto sam se "ljutila" sto mi znanstvenici bez problema off the record govore o raznim anomalijama u akademskoj zajednici, ali ne i on the record. No, u svjetlu slucaja Dikic, ocito je strah od javnog govora kod hrvatskih znanstvenika opravdan.


#13: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-03 21:51:14
Quote:
 
Prema dosadasnjem tijeku ove tuzbe i procesa, ne bih se slozio da doticni samo MISLI da je vrlo mocan, vec izgleda da je usitinu jako mocan 

 
 
Moćan u odnosu na što? Moć je u politici vrlo relativna.


#14: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-04 01:54:19
Ima puno lipih stvari, samo ne smin kazat. 
Naime, ne da mi se ic po sudu.


#15: Ocjena: 2, Pronicavo
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-04 11:44:00
Na #12: Lucidno pronalazenje motiva. Mnogi na odgovornim funkcijama u sustavu znanosti u RH ce sa zadovoljetvom profitirati na tome. Iako im to, nazalost, i ne treba previse. Onima koji se jos usuduju govoriti i misliti na znanje i ravnanje. Potonji pak, na svoju i, nadam se, srecu RH, ne zalaze u porno barove, pa nece moci sresti ministricu pravosuda i iznijeti joj svoje misljenje o resoru kojega vodi. Uz svu korupciju koja nedvojbeno vodi do samih vrhova vlasti, ukljucujuci tu i predstavike te vlasti (ali, na ogromnu zalost, i ove drzave) u inozemstvu, revnost i azurnost pokazuju najcesce na tuzbama protiv medija i pojedinaca koji se tim i takvima na vlasti zamjere. I dok tu mi vicemo sramota, oni ce vikati zaustavite Reuters. Dok ogledala ne pocnu pucati. Otrovnim jabukama usprkos, bit ce tada jasno da najljepsi na svijetu nisu oni koji imaju prime time u medijima i najbolje satove. Barem su to trebali nauciti iz anticke lirike kojoj pribivaju u Veroni.


#16: Na #15
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-04 19:05:53
Ovaj Vaš tekst je još lucidniji nego #12


#17: Ocjena: -3, Suvisno
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 01:41:57
na # 15 
Mozda nije dovoljno zaustaviti Reuters, nego imati i tjelohranitelja. Naravno, ne mogu imati svi Kevina Costnera kao Whitney Houston u "Bodyguardu" 
link


#18: Ocjena: -3, Suvisno
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 15:33:00
Kako sam dugo bila odsutna, još uvijek se ne mogu readaptirati na ovu našu - uvijekistu - stvarnost. 
Žalosti me što se ništa nije promijenilo, već se samo uobičajeni obrazac nastavlja. 
Žalosti me što ID još uvijek zadržava stav tipa "... i tko zna što me još čeka" i doista mislim da se time počeo loše odnositi prema sebi. I na taj način iznova generirati važnost likova o kojima je riječ (mislim na njihovu psihološku važnost u nečijem životu, političku smo već isfermentirali).  
A što se tiče tjelohranitelja, šokovitim sam doživjela gotovo fizički sudar s N.Kidmann i K.Urban negdje između Božića i Nove godine u Art Gallery of New South Wales u Sydneyu: naime, ti ljudi tamo šeću bez tjelohranitelja, pa čak i s djecom u Hyde Parku. Je li luda Europa, je li luda Amerika, a što li je tek s Hrvatskom jadni li smo! 
 


#19: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 16:41:48
Na#18. U svom komentaru 10 pokusao sam biti pozitivan, otvoren za rjesenja i optimistican. Niti u Nedjeljom u 2 nisam zelio igrati na kartu zrtve, pa niti sada jer to nisam. Osobno mogu puno lakse nego bilo tko iz HR pokazati kako politika u HR rabi nedemokratske i nepotrebne metode, te razgolititi taj macho instinkt kaznjavanja po svaku cijenu, bez razloga, razuma i stila... Zato i ne trazim/trebam javnu podrsku u HR nego samo objavjestavam sto se dogada (s malim odmakom i nakon sto dokumentiram dogadaje). Informacije koje dobivam zadnjih dana ukazuju da se ovaj process nece nastaviti, sto je ohrabrujuce i dobro za HR...jer ipak usprkos razlikama svi mozemoo doprinjeti svojim znanjem i kriticnim komentarima unparedenju drustva ukoliko se omoguci tolerantnija i kreativnija atmosfera...a to je minimum koji se ipak moze ostvariti... 
 
U tom kontekstu ostaje i dalje intigantno pitanje sto me jos ceka u 2008 i nakon..... moj odgovor na to je vrlo pozitivan. Jer kada usporedim danasnje iskrene izjave, komentare, akcije i molbe osoba kojima sam prije samo 6 mjeseci bio nekakvo crnilo shvacam da se dosta toga promjenilo u nekim glavama u HR.  
U tom kontekstu inadam se da i vama profesionalnom psihijatru ostavljam dovoljno pozitivnih vibracija da ce 2008 godina biti godina velikih pomaka za HR znanost. Od briljantnih mladih hrvatskih znanstvenica koje objavljuju radove u Scienceu i Natureu, studenata koji dobivaju PhD mjesta od LMB u Cambridgeu do IMP u Becu, pocetka rada dvije nezavisne grupe u Medils, rekrutiranje 3 postdoktoranata u SPlitu, privlacenje znacajnih financijskih ulaganja iz inozemstva, te do velikih znanstvenih otkrica s HR adresama….. Sve u svemu vazno je ostati principijelan u svojim stavovima i djelima, te predano i ustrajno raditi ono sto volimo. S takvim stavom sam do sada uvijek uspijevao... Stoga mi dobro rezoniraju rijeci Baracka Obame (bez obzira na danasnje rezultate). Yes, we can...


#20: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 17:58:42
na #19  
 
Veseli me ovaj optimizam! 
 
"Yes we can"- SVI SVE MOŽEMO, ALI SAMO AKO HOĆEMO, ŽELIMO I SAMO ZAJEDNO. :)


#21: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 20:26:49
#19. Mozemo ali prije svega trebamo puno puno vise raditi, te izgarati za kvalitetu, obrazovanje i vrhunske rezultate.  
 
Barack Obama uvodi nove standarde u politiku. On pokazuje kako educirani i ozbiljni politicar, bez laznih obecanja i populistickih afera ali s osjecajem vlastitog znanja, odgovornosti i pravednosti, moze pokrenuti (cak i spontano) neke znacajne promjene u drustvu. Kolege iz US koje sam sretao u zadnjih par mjeseci svi se slazu za BO: There is something positive happening in the US.  
Neke njegove poruke su relevantne i za HR: 
There is nothing wrong about hope... 
Voices calling for change... 
We are not as divided as our politics suggests....


#22: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 20:45:28
Why do so many people respond positively to Barack Obama? 
 
Because people want to be FOR (not against) something; because in DC they say he talks about hope again - he is soo naive...


#23: Glasova: 2 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 23:27:53
#20 velikim slovima, udarnicki tri put ura za Tita, kad se mnogo malih sloze sve se moze sve se moze, vjera u Boga i seljacka sloga, hrvatska puska o hrvatsko rame i slicni poklici zamaraju u diskusijama. Emocije su dobre u privatnom zivotu, a 
javno prenemaganje i poklici nisu argument u diskusijama i bar 
mene koji sam se upisao na konekt kao na discussion group 
odbijaju od konekta.  
 
#21, #22 Slicno si bio odusevljen velikim nadama od ovih zadnjih izbora u Hrvatskoj: da je sad biracko tijelo zrelije, da ma ko da pobijedi da ce morati biti profesionalniji i odgovorniji, da ce se bolje raditi i sl. Posve suprotno tvojoj procjeni, dobili smo najanemicniju izbornu kampanju u povijesti Hrvatske, trgovinu principima, mandatima, programima, zanemarivanja zelja glasackih tijela pojedinih (zapravo svih) stranaka itd. Nisam primijetio niti u jednom tvojem postu refleksiju na raniju, potpuno pogresnu, procjenu, nego sad nudis novi akt  
futuristickog predvidjanja, sad u nekoj tamo dalekoj americkoj  
stvarnosti (prvi put sam saznao ko je Obama pocetkom sijecnja, 
stvarno mi je to daleko, i ako ce me zanimati posjecivat cu neki 
politicki sajt a ne znanost connect).


#24:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 23:31:34
#18 Ne znam ko je taj vas Urban i zasto bi to impliciralo da je Hrvaska luda.


#25: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 09:23:29
na # 20 i na # 18 
Keith Urban je rock glazbenik i suprug planetarno slavne Nicol Kidman.  
Kad sam prije 2004. godine bila u Zurichu, u jednom su mi drustvu rekli da predsjednik (tadasnji) Svicarske Konfederacije ide na posao vlakom i bez tjelohranitelja. Slicno je i sa skandinavskim politicarima. 
Ima i krajnosti na drugoj strani. 
Primjerice, Putin ima cijelu bulumentu tjelohranitelja. Ali, on je jedan od najmocinijih i (najopasnijih) ljudi na svijetu.


#26: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 10:25:04
Koliko znam Primorac u RH nije imao tjelohranitelje, ali možda ga je stvarno BH-HDZ opskrbio s takvom zaštitom. 
Inače, naš predsjednik države (građanin-predsjednik) ima znatno veću bulumentu tjelohranitelja nego onaj prethodni kojega sesvojedobno često svrstavalo gotovo u diktatore.


#27:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 10:54:21
#23. Hvala na komplimentima. Ocigledno je da nisam talentiran za politiku, sto sam vec i sam davno spoznao. Mene BO fascinira vise kao osoba a ne toliko kao politicar. osim toga on nudi potrebne promjene u US znanosti - a sto je bolje nasim kolegama u SADu biti ce bolje i znanosti opcenito. 
 
Ne umaram se nekim velikim futuristickim predvidanjima. Zadovoljan sam malim rezultatima pojedinaca i cini mi se da se situacija za znanstvenike u HR ali i istocnoj europi znacajno poboljsava (uskoro mozete citati u Nature Reviews), ali jos vaznije je da pojedinci uspjevaju i imaju razne mogucnosti na osobnom profesionalnom nivou. Prikjlucivanje grantovima ERCa, EU, EMBOa, te mogucnost edukacije u vrhunskim institucijama dobre su prilike za HR znanstvenike. Dok god ce HR studenti na temelju svojih talenata dobivati ovakve odgovore meni ce se ciniti da ima razloga za optimizam i nadu: 
 
"I am very pleased to be able to tell you that you are one of the top 
five candidates that the Scholarship Panel have recommended to the 
LMB Executive Committee to be awarded an LMB Cambridge Scholarship. 
The Scholarship will provide a maintenance grant of £14,500 per annum 
and cover the University and College fees, and the offer will be 
conditional on satisfying the University of Cambridge entrance 
requirements."javascript:ac_smilie(':)') 
 
 


#28:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 10:59:42
zao mi je pakla kroz koji prolazi kolega D. Mozda trebamo poceti skupljati novce za presudu koju ce dobiti ministar i koji ce dobiti naknadu za dusevne boli... 
To je nasa stvarnost. Ne tako davno direktor IRBa je bio uveo magarca na Institut, govoreci da je mgarac vrlo pametna zivotinja. 
tada na primjer dopisi citalaca na tu temu su bili zabranjeni u JL. 
Danas je ista situacija, jedino bi se moglo plakati na priredbu koju priredujemo kao najstariji i najciviliziraniji narod Europe. Tisak se ne zeli mjesati, pa cemo cekatidok netko izvana ne kaze nasem premijeru Sto se to dogadja u vasoj zemlji?. Sanader je namjerno postavio istog ministra jer moze na njega racunati da se nece nista revolucionarno dogoditi. 
No opet nije sve na njima. Ova zajednica nije bila spremna lobirat za neko ime za ministra. ja sam probao izazvati diskusiju nabacivsi Cacica ali osim negacije Cacica nijedno ime nije izaslo.


#29:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 11:24:53
na # 28 
Mislim da jer rijec o zabuni. JL je poceo izlaziti 6.4. 1998. godine, a mislim da to s magarcem datira iz ranijeg razdoblja.


#30: TJELOHRANITELJI
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 11:56:15
 
Epizodu sa tjelohraniteljima ipak treba staviti u kontekst stalnih političkih napetosti između Komšića i HDZ-a u BiH. Ne vjerujem da su Primorcu trebali tjelohranitelji i da je on uopće znao da ih ima. Tamo je običaj da se lokalni "junaci" uvale u blizinu "svoga" što je u ovom slučaju svatko iz Zagreba, ne da ga zaštite već da budu viđeni. U toliko i važni onima oko sebe. 
 
BiH novine su tome dale značaj permanentno podgrijavajući sukob Komšića i HDZ-a koga je u ovom slučaju personificirao Primorac. Nekorektno i nezasluženo. 
 
Quote:
 
Inače, naš predsjednik države (građanin-predsjednik) ima znatno veću bulumentu tjelohranitelja nego onaj prethodni kojega sesvojedobno često svrstavalo gotovo u diktatore.  

 
 
Zanimljivo i točno. Zanimljivo kako javnost zna biti namjerno selektivna, odnosno njeni kreatori, kad je potrebno postići efekte koji su poželjni. Takav pristup je u ovome kontekstu i prema Primorcu, doduše u BiH medijima.


#31:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 13:49:22
#28 
"Pravosuđe je u nekim slučajevima instrument da se postigne cilj prikrivanja malverzacija", izjavio je JK, član Europskog parlamenta... 
 


#32: optimizam po primjerima iz okoline
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 14:24:51
27 Biologija je znanost u brzoj ekspanziji, uz privatizaciju i konsolodaciju farmacijskog sektora u Hrvatskoj tu je takodjer ekspanzija mogucnosti,  
a tvoja grupa je kvalitetna pa ce naravno perspektivni ljudi  
dolaziti u dodir s tobom. Dakle razumljivo je da vidis vrlo velike  
mogucnosti i ekspanziju uspjeha u svojoj neposrednoj okolini.  
S druge strane u granama koje su u manjoj ekspanziji kao sto je teorijska fizika situacija je suprotna. Ljudi pod kraj doktorata ne vide perspektive.  
Niz ljudi koji su na studiju i na postdiplomskom bili posveceni znanoscu  
u jednom momentu prijedju u bankarstvo, iz moje generacije vecina najboljih studenata sad se bave raznim financijskim  
preprodajama, analizama i slicno. Neki dan objavljen recimo natjecaj za  
bilateralu sa Srbijom, imate nekoliko elligible podrucja, teorijska fizika i  
matematiika nisu ukljucene.  
Iz moje generacije trojica najtalentiranijih eksperimentalnih fizicara su zavrsila ovako: jedan vodi fotokopiraonu, drugi unajmljuje jahte za vozanje oko Istre,  
treci je dobio otkaz na jednom nasem faklutetu zbog korupcijskih interesa 
oko slabijeg kandidata. Sva trojica su ozenjeni ljudi i ne bi bas mogli vucarati 
svoju porodicu po postdokovima na Cambirdgeu i slicno, da su se odlucili na 
to. U Hrvatskoj matematici imate poplavu sablonskih radova tipa produciranje 
nejednakosti bez svrhe, ali kako je brojenje glavni princip vrednovanja u RH,  
takva podrucja su u ekspanziji, a normalan seminar iz neceg sto se radi u svijetu 
tesko da ce naci slusaoca.  
 
Vidite ako se gleda situacija samo u neposrednoj okolini, u svojoj struci i slicno, 
onda se dodje do mnogo raznih slika slona, ovisno koji slijepac koji dio  
tijela pipa... 
 
 
 
 


#33:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 14:29:33
Da me se ne shvati krivo u 32 -- volim cuti pozitivne konkretne primjere, no mislim da  
je gotovo logicka greska iz njih, ako su samo u jednom podrucju rada, dovoditi zakljucke o opcim perspektivama u znanosti.


#34:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-06 21:31:16
Cude me vasi komentari 32 i 33. Zar vi jos uvijek znanost dijelite na biologiju, fiziku i matematiku? U znanosti kojom se bavim takvih podjela vise nema. Mogu vam dati tisuce primjera gdje su matematicari, fizicari ili strojari napravili ogromne pomake u suvremenoj znanosti. Pogledajte zivotopis ovog mladog znanstvenika koji je zavrsio strojarstvo, PhD u kompjutorskim znanostima, uzimao kurseve iz biologije i biokemije paralelno, te doktorirao kao najbolji PhD u SVicarskoj - rezultat s manje od 30 godina postao je profesor na ETH. Link-ETH 
 
Stoga u suvremenoj znanosti sve mannje se ovisi o klasicnim podjelama znanstvenih disciplina a vise o kvaliteti znanstvenika. I vi sami ste doveli briljantnog Kontsevicha u HR i vidjeli koliko je ocaravajuce bilo razgovarati i slusati njegova predavanja i to iz ciste matematike i teorijske fizike. Crafoord Prize 2008 
 
Osim toga za one koji vole znanost, izazovi i promjene nikada ne prestaju. Ukoliko sam kao skolovani lijecnik mogao posvetiti 5-6 godina da naucim molekularnu biologiju, jos 3-4 godine biokemiju, a zadnjih 5 godine pokusavam svladati biofiziku, strukturalnu biologiju (NMR i X-ray), te racunarsku kemiju (za stavranje novih kemijskih inhibitora) ne vidim niti jedan razlog da znanstvenici drugih struka nakon zavrsetka faksa nemaju dodatne izazove potraziti odgovore na znanstvena pitanja izvan svoje skucene discipline.  
 
Shvacam osobnu odluku da netko vodi kopirnicu ili da unajmljuje jahte, i to mozda nekog razocarenja, nezadovoljstva ili nesrece da te osobe nisu zapocele znanstveni rad u stimulativnoj ili kreativnoj sredini ili jednostavno materijalni razloga, ali taj izbor se nikako ne moze opravdati izjavom da eksperimentalna fizika nije perspektivna znanstvena disciplina ili da je u manjoj ekspanziji. nasuprot fizika je danas neophodna za razumjevanje bioloskih procesa i bez doprinosa fizicara suvremena biologija ne bi napredovala ovom brzinom.


#35:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-07 00:01:12
na #23  
Između komentara na koji ste se osvrnuli, u kojem je običnom ljudskom rečenicom pozdravljeno optimistično razmišljanje, za koje kažete da kao emotivni izraz nije primjeren ovako "ozbiljnom, znanstvenom portalu", gdje STVARNO nijedan komentar nije "emotivno obojen" i Vaše kuknjave u #32 doista ne vidim razliku.  
Da ste se slučajno potrudili, pa umjesto podrugljive revolucionarne interpretacije posve ljudske rečenice (jer su valjda i znanstvenici ljudi), iščitali njezino stvarno, suštinsko značenje, našli bi pravi odgovor za Vašu kuknjavu o lošoj situaciji koju zamjećujete u znanstvenom području kojim se bavite i koju vrlo lijepo i slikovito opisujete kao "pipanje raznih slijepaca raznih dijelova slona".  
Npr. ako ja na prvom ispitnom roku u 6. mjesecu 2007. godine, mijenjam kolegu koji je u inozemstvu, te uz svoje imam i njegove studente i to točno 1100 pismenih zadaća koje odradim zajedno sa dva asistenta i tri demonstratora, posve je sigurno da mi nitko iz druge institucije ne može pomoći osim kolega iz najužeg kruga dakle SVI MI ZAJEDNO (sa predmeta, katedre itd.) Pri tome svemu sam duboko svjesna da takva masovnost sigurno utječe na kvalitetu u svakom pogledu, osobito u odnosu na ciljeve zadane Bolonjskim procesom koji smo bili prisiljeni "catch up", bez obzira na sve eventualne prednosti i nedostatke istoga.To znači da i tehnički i operativno, svakodnevno malim koracima, samo sami možemo pridonijeti mijenjanju naše surove stvarnosti na putu prema toj tako sanjanoj izvrsnosti u svim aspektima znanstveno-nastavnog područja kojim se bavimo.  
Pa vrlo konkretno pitanje Vama: "Činite li Vi i Vaše kolege, što i da li bi nešto mogli učiniti da se situacija koju opisujete "ljudi pred doktoratom iz teorijske fizike ne vide više perspektivu" promijeni? Tako JA VIDIM "scientists network" u zemlji i sa inozemstvom koja puno toga može promijeniti, što god VI o tome mislili i kako god Vi to čuli, jer smo valjda na ovom portalu da čujemo i DRUGE a ne samo SEBE.  


#36: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-07 00:58:02
#35 Napisao sam jasno da su u ZIVOTU emocije pozitivne, no  
da nemaju nikakve veze s argumentiranom diskusijom, a na ovaj discussion site sam se upisao radi informacija, diskusije, argumenata. Htjeli vi ili ne, meni je dosadno i odbijajuce gledati poklice na okupljanja radi americkih politicara, hrvatskog inata i slicno. Mozda je poziv na diskutiranje i argumente vama dosadan, i radije biste uzivali u poklicima na slogu, altruizam i pomaganje u zadacama, no meni to ne spada u diskusije. Pomazemo u realnom zivotu, a ne davimo trece ljude o tome. Ako me zelite smatrati sebicnim samo izvolite, nisam na ovom sajtu da pomazem svoj ego jer ne volim ego, ponos, cast i slicne iskaze jadnog zarobljenog duha. Vase apeliranje velikim slovima na sebe, mene, druge itd. vam je eto, zao mi je, propala stilska figura. Ne tice se bitnog u mojem postu, tj. pokusaja minianalize falicnosti egzemplarnog zakljucivanja o opcoj atmosferi u znanosti, slicnim jednako parcijalnim primjerima koji navode na suprotan zakljucak. A ako niste znali prica o slijepcima koji gledaju slona je dosta poznata prica koju nisam izmislio ja,  
niti su slijepci u "mojoj" disciplini nego smo svi mi u ovoj diskusiji slijepci dok god analizu provodimo na osnovu promatranja primjera pretezno u svojoj okolini.  
 
#34 Internet mi je na zalost izbrisao opsirni odgovor, pa cu sad samo ukratko. Kolega koji iznajmljuje jahte nije mogao zivjeti od place postdiplomca i prehranjivati troje djece. Kolega koji je izbacen na drugi fakultet ne bi bio, ni usprkos spomenutoj 
korupciji, da je bilo vise novih radnih mjesta, a u toj disciplini se nisu godinama otvarale na tom mjestu. Kolega koji je otisao u englesku zbog projekta od samo 20 tisuca kuna na 3 osobe, otisao je jer je volio znanost, i nije mogao ni odrzavati svoj kompjutor i ici na osnovne konferencije u svom podrucju s tim novcima. Usporedite to s rasipnistvom u nekim sumnjivim tehnoloskim projektima. Dakle nisu to bas personalni odabiri nego realnosti okoline, jos naglaseniji u Hrvatskoj nego u svijetu.  
Te realnosti su statisticki 
vrlo ceste u fizici, mogu pobrojiti nekoliko generacija oko svoje; 
vecina najboljih ljudi iz tih generacija su danas van struke, sto nije 
tako u onim disciplinama u kojima je jos rastuca piramida zaposlenih u znanstvenoj hijerarhiji.  
 
#34 Spominjes kako nije vazno koja je discilpina samo ako je radis dobro. Slazem se. Ali onda kazes zasto ne bi isli van  
svoje skucene discipline. Prvo covjek koji vidi DUBINU u svojem podrucju i koji voli tu dubinu, tamo vidi beskonacan prostor za 
razvoj svoga duha, i naziv skucen je tu uvredljivo neprimjeren. 
Pretpostavljam da je tvoj pozitivan primjer sirenja znanja iz medicine prema fundemantalnim disciplinama bio prirodan, vodjen tvojom intuicijom i osjecajem potrebe u problematici kojoj si se bavio. No nije prijelaz uvijek prirodan, nego nekad dolazi pod negativnim pritiscima. Zasto bi covjek isao van discipline a priori ? 
Cini mi se da kazes da bi trebali ljudi imati te "dodatne izazove", 
zasto ne bi imali izazove za dubine dublje u svojoj discilpini ?  
Balans je individualan i nekad neprirodno sirenje vodi u svastarstvo i povrsnost. No to je nebitan dio diskusije, bitnija je poruka da nije stvar u nekakvim znanstvenim izborima nego u  
PRITISCIMA sredine. A tu ne samo da se razlikuju discipline, nego i skole, klanovi, potdiscipline.  
 
Evo jednog primjera spomenutog gore. U hrvatskoj matematici 
desava se nagla ekspanzija pseudodiscipline koja se zove  
nejednakosti. Mladi masovno ulaze u to pseudopodrucje za koje 
nisam nikad cuo van Hrvatske. No nedu ti studenti tamo zbog toga sto je to strasno zanimljivo, slikovito, uzbudljivo, vazno 
(zamislite cijeli zivot izvoditi nove nejednakosti bez opceg cilja), 
nego zato sto se lako pisu clanci iz tog podrucja. Recimo student 
prve godine postdiplomskog vec napise 1-2 rada. Ajde da vidim da ce isti talent napisati 1-2 rada iz algebarske geometrije ili topologije. A u Hrvatskoj se broje radovi bez obzira na neoriginalnost i nekvalitetu. Znam i neke slucajeve koji su iz drugih discplina uskocili vec nakon doktorata u spomenutu pseudodisciplinu i svoj spori napredak prije toga zamijenili vrtoglavim nakon toga. I sad recite da nema veze disciplina 
nego prije svega kvaliteta. MZOS rado odobrava i novake u toj pseudodisciplini jer administrativno fino izgleda ta socrealisticka produktivnost. 
 


#37: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-07 01:25:47
34 (dodatni izazovi van struke) Spomenuo bih da je kod nas i dosta malo pozdravljanja kad netko iz jedne discipline ode u drugu. Pokojni Prof. Lelas s fizike koji se bavio filozofijom znanosti je po mojim prijateljima koji su se bavili filozofijom bio jako slabo cijenjen medju klanom s filozofskog fakulteta, bez obzira na kvalitetu. Slicne teskoce je na pocetku svoje lingvisticke 
karijere imao i (zavrseni matematicar) Alemko Gluhak (na zalost  
diletanti kao sto je Biondic "biolog" s IRB-a su uspjevali dobivati politicku podrsku za svoje iransko porijeklo radije nego mnogo kvalitetnije studije AG). Evo i ti si pred nekih godinu dana protestirao na konektu zasto je V Paar dobio visoko placeni projekt sa kompjuterskim simulacijama u medicini ako je on fizicar, bez velikih ranijih rezultata u tom podrucju. 
Ili da ti pokazem recenziju od pred par tjedana  
svog nedavno poslanog rada u J Alg gdje je 
referree protestirala zasto je vise od pola referenci iz fizike a ne iz matematike (jadnica ne zna da o tome clanka matematicari nisu pisali, bez obzira sto je matematicki fenomen), pa zasto se koriste indeksi (sto je nacin racunanja cesci u fizici nego u matematici gdje radije rade s invarijantnim velicinama bez koordinatnih indekasa) i slcno. Da je isti clanak bio poslat u fizikalni casopis sigurno bi bilo pak primjedbi o previse formalnom pristupu ili o nedostatku nekih vrlo detaljnih primjena. Nije lako biti izmedju dvije vatre, i zato oni koji mijenjaju discplinu najcesce prijedju skroz na "drugu stranu" da uzivaju klanovsku sigurnost. Tesko je ostati na razmedjama ko pokojni Lelas i ostati razmisljati o svojoj disciplini i raditi drugu. 
 
 


#38:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-07 02:07:23
#35 Mogu li vas usput zapitati gdje ste u mojem prilogu #23 nasli da prilozi ne smiju biti emotivno obojeni (ja sam samo rekao da me odbija ako je OSNOVNI sadrzaj poklic, parole i pritisak na kolektivno (recimo rijec SVI sugerira da si crna ovca ako se ne priklonis pozivu) i da pretjerana ekspresija emotivnosti steti koncentraciji i argumentiranosti), jos vise me zbunjuje sto mi u usta stavljate sintagmu "ozbiljni, znanstveni portal". Ja sam suprostavio samo rijec znanstveni rijeci politicki (necu na znanstveni nego na politicki ako cete o Obamama). Arhimed je rekao vojniku "Ne diraj moje krugove". To je bilo neozbiljno sa stane realnosti ali iskreno i dosljedno sa strane  
zaljubljenika u znanost, Znam mnogo ljudi koje politika odbija od konekta. Mene ne smeta i podrzao sam mnogo puta inicijative u kojima se znanstvenici barne od negativne politike. No ako se unosi politicka atmosfera i agitacija, umjesto da se pokusava neutralizirati, to me smeta.  
 
Konacno, nije mi jasno zasto mi u usta stavljate "podrugljivu revolucionarnu interpretaciju". Ja ne smatram revolucionarnost podrugljivim. Da pace, cijenim Chegevaru i bio bi vam kompliment u mojim ocima da sam vas post usporedio s njime. 
 
Hvala vam na lijepo pojasnjenje u 35 
o vasem shvacanju kolegijalnog pomaganja;  
to je znatno ljepsi kolektivni efekt od poklica da 
SVI krenemo i da SVI hocemo i da mozemo i slicne kolektivne autosugestijske reklame.


#39:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-08 05:54:21
utjesimo se. Upravo sam saznao da je jedan od razloga pada Prodi a bila "premlaka reakcija " na odbacivanju govora pape... Takodjer mnogi znanstvenici Sapienze su bili embargirani...


#40:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 14:59:11
Relevantna informacija u ovoj raspravi jest da je Ministar znanosti povukao tuzbu protiv znanstvenika
 
Par novinara me zvalo jucer i jedan danas za izjavu o cijelom slucaju. Sve sto sam imao reci vec sam rekao na ovom portalu u komentarima 4, 10 i 18. Stoga nisam zelio ulaziti u javne diskusije, ali sam podrzao odluku i prekidanje ovog sudskog procesa i tenzija u javnosti. S druge strane smatram da bi bilo dobro da ministar objasni svoje razloge zbog kojih je donio takvu odluku. 
 
Kao znanstvenik cu i dalje otvoreno, argumentirano, konstruktivno i ustrajno raditi na poboljsanju polozaja znanstvenika u RH...uz to sto cu primarno raditi sa studentima na raznim znanstvenim projektima...


#41: DOBRA VIJEST
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 15:38:46
Jako lijepa informacija, koju je istina iz ovoga članka u prilogu jako teško uočiti. Naime, tekst je osudio ministra Primorca nekoliko mjeseci kasnije, i to u trenutku kada je ispravio tadašnju pogrešku. Pogrešku da ministar tuži znanstvenika, da ne bi bilo zabune. 
Tekst je nadalje u glavnu ulogu istakao odvjetnika Žugića i Radmana, prvoga jer je dao/potvrdio informaciju, drugoga jer je najvažnija osoba, kojoj se prinosi žrtva zvana profesor Ivan Đikić. Nama. pažljivijim kroničarima i sudionicima silnih rapsrava o tome, jasno je da je tužio i povukao tužbu Dragan Primorac, a tuženi je bio i pozdravlja povlačenje, Ivan Đikić. Važno je saznati! 
 
Quote:
 
Stoga nisam zelio ulaziti u javne diskusije, ali sam podrzao odluku i prekidanje ovog sudskog procesa i tenzija u javnosti. S druge strane smatram da bi bilo dobro da ministar objasni svoje razloge zbog kojih je donio takvu odluku.  

 
 
 
Ja mislim da nema što govoriti osoba koja je povukla tužbu, ili ministar iz navedenoga članka. Odgovor je u naslovu teksta. Jer, tko god nešto naglo radi, naglo koči, naglo se okreće, naglo ustaje, naglo povlači - radi to iz straha. Zar ne? 
 
Ja osobno čestitam ministru Draganu Primorcu iz kojih je god razloga povukao tužbu, jer, u konstelaciji realnih odnosa u Hrvatskoj, to je hrabar politički čin i snažna poruka o običnosti i griješnosti političara. I, možda se i o tome radi - potrebi isticanja integriranja svih potencijala, bez obzira na različita stajališta da zajedno budu korisni ovoj zemlji. A naši junaci iz priče jesu važni i radikalno dobar medij za slanje poruke! 


#42:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 15:58:59
Zeljela bih samo reci da smo kolegica Ivana Kalogjera Brkic i ja u vise navrata zvale ministra Primorca kako bi nam dao izjavu, ali se on nije javio. Zatim smo zvale glasnogovonicku sluzbu MZOS.-a ukljucujuci i kolegu Bonaccija i objasnile da zelimo ministrovu izjavju. Kako ministrovu izjavu nismo dobile, clanak je objavljen bez nje.


#43: Na #40 i 41
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 16:31:50
Mislim da bi svatko dobronamjeran trebao pohvaliti ovu odluku kolege Primorca, bez obzira na njegove razloge. Sudski bi procesi trebali biti samo krajnji način za rješavanje sporova među znantvenicima pa je meni osobno drago da je ta priča tako završila.


#44:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 17:39:07
Vijest koju je objavila HINA: 
Primorac odustao od tuæbe protiv –ikiÊa 
 
ZAGREB, 8. travnja 2008. (Hina) - Ministar znanosti, obrazovanja i πporta Dragan Primorac potvrdio je danas Hini da je odustao od sudske tuæbe za kazneno djelo klevete koju je pokrenuo protiv znanstvenika Ivana –ikiÊa, meutim nije æelio komentirati razloge zbog kojih je odustao od te tuæbe.#L# 
Primorac je tuæio –ikiÊa proπle jeseni zbog izjava u emisiji "Nedjeljom u 2" HTV-a te u interviewu "Slobodnoj Dalmaciji. 
–ikiÊ je u "Nedjeljom u 2", emitiranoj proπloga listopada, rekao da mu je ministar Primorac nudio pet milijuna dolara za istraæivanja, a za uzvrat od njega traæio da "radi protiv jednoga hrvatskog znanstvenika". 
U javnosti se nagaalo da je rijeË o akademiku Miroslavu Radmanu. 
U interviewu "Slobodnoj Dalmaciji" iz srpnja proπle godine –ikiÊ je pak rekao kako smatra da ministar Primorac stoji iza napada na njega te da je nezakonito izabran za profesora na Medicinskome fakultetu u Splitu. 
Spomenute optuæbe, Primorac je opovrgnuo i protiv njega 29. listopada 2007. podnio tuæbu pred OpÊinskim sudom u Zagrebu, gdje je prvo roËiπte bilo zakazano poËetkom veljaËe, ali se tada na sudu nisu pojavili ni Primorac ni –ikiÊ. Novo roËiπte 7. travanja nije odræano, jer je Primorac u meuvremenu odustao od tuæbe. 
Kako navode mediji, Ivan –ikiÊ je pozdravio PrimorËevu odluku, ali tu odluku nije æelio komentirati. 


#45: Hina- Jutarnji
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 18:34:39
Usporedba ova dva teksta, potsjeća me na raspravu je li veća demokracija bio režim Todora Živkova ili Crvenih Kmera? Jedan teskt je uz to plagijat!


#46:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 18:35:27
#42 Meni licno Vas zahtjev nije jasan. Ovo je bila privatna tuzba i ne vidim razloga 
zasto bi jedna drzavna sluzba i njeni glasnogovornici placeni od poreznih obveznika trosili vrijeme za koji su placeni  
na proucavanje i objasnjavanje privatnih okolnosti privatne tuzbe 
jednog drzavnog zaposlenika. To je ko da Sanader posalje svoju tajnicu da  
mu kopa vrt, da bi ljepse izgledao kad novinari prolaze pokraj kuce, ili  
da glasnogovornik mora objasnjavati zasto je danas Kosorica obukla 
zutu suknju.  
 
To me podsjeca takodjer na nepravdu po kojoj su izvjesni Miroslav Tudjman i  
izvjesni kriminalac Ivic Pasalic prisvojili kojekakve transkripte  
koje su napravile skupo placene drzavne sluzbe u svoje sefove 
kao "privatni materijal".


#47:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 19:08:24
A ISABS-ova tuzba Ivana Djikca. Naime u ISABSU veliku ulogu ima Dr. Primorac, koji je i bio jedan od osnivaca te udruge. 
Da li su i oni povukli svoju tuzbu. 
 
Ne mislim da za potez povlacenja tuzbe trebaju cestitke. Samo pokretanje tuzbe je bio los potez, a povlacenje tog pogresnog poteza trazi odobravanje, dok su cestitke na tome ipak malo previse.


#48:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 22:19:59
Prema informacijama mog odvjetnika ISABS-ova tuzba je jos uvijek aktualna. 
 
Meni je puno vaznije (od samih tuzbi) da su prestali javni i anonimni napadi te da mogu vecinu svoje energije fokusirati na znanstveni rad... 


#49: #47
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-08 23:04:02
Kolega, ja mislim da bi najbolje bilo dr. Dragana Primorca staviti na muke, iz dva razloga. Prvo da se malo okrijepi, drugo, da prizna sve svoje grijehe. Predlažem da izaberemo kakav odbor, glavnoga mučitelja pa navalimo. Imam dojam da bi taj svašta priznao, a onda ćemo polemizirati s njim znajući sve njegove nepodopštine. Možda prizna da mu je teta ona što je neke godine neovlašteno naplaćivala stolarinu na tržnici Utrina?! a da vi budete glavni sudac? ;)


#50: Na 49
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-09 00:04:16
Iznio sam misljenje, a vi napadate. Niti me volja, a niti zelim s vama polemizirati oko ovoga. Vase je pravo da cestitate ministru na cemu god hocete, a meni samo dajte pravo da iznosim svoje misljenje (komentar 47). 


#51: na #50
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-04-09 07:01:06
Ma dajte kolega! Vas napadam!? Pa Vas sam uvijek i u svakoj prigodi branio koliko sam mogao, jer su Vas stalano maltretirali, a maltretiraju li još, ne znam, jer ne govorite. 
 
Zato sam i mislio da ga natjeramo nekako da sve - prizna! 
 
A nije moje pravo čestitati ministru, niti je ovo što ste vi iznijeli mišljenje. Sućut i čestitka nisu pravo već uljudbeni standardi, pa za to ne treba tražiti uporište u ustavu.  
 
Njih jedino može spriječiti mržnja i zaslijepljenost, a jučer mi je jedan uvaženi malo stariji profesor od nas dva, poslao pismo - u kojem mi je obrazložio dio svojih stavova rečenicom da " nikada u životu nikoga nije mrzio" - te iz toga proistječe njegova legitimna kritika i njegova potreba za isticanjem dobroga. 
 


Komentiranje i uvid u autore komentara je omoguceno clanovima Connect zajednice. Kako biste se ukljucili, ispunite kratak formular i registrirajte se.


   znanost.org
   CONNECT
   Nebo na Poklon
   Svemirsko ljeto 2007
   Ljetna skola astronomije
   Ljudski boravak u Svemiru
   Sastanak FHA 2007
   Skola Medijskog Pracenja
   Casopis INDECS
   SIWA 2007
Teme:
Dogadjanja
No Latest Events


Rasprave o 2. kongresu hrvatskih znanstvenika

Kalendar dogadjanja
September 2008
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12