Uvjeti korištenja stranica znanost.org.
Connect povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj.
 
   Edukacija  Gosti  Hrvatska  Inozemstvo  Osvrti  Posao  Razno  Znanost

 
Naslovnica    Linkovi   Urednistvo   O portalu   Pravila   Donacije Baza    Party    Gallery    E-Connect    WikiFF    Science Initiatives
 
Članovi
Korisničko ime

Lozinka

Remember me
Zaboravili ste lozinku?
Niste clan CONNECT-a?

Što je connect::portal?
Portal je mjesto za komunikaciju i razmjenu informacija među članovima connecta koji povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj. Članovi zajednice mogu dodavati tekstove po svojoj želji za koje misle da bi ostalima bili od interesa. (opširnije)

Izdvajamo
Connect::Portal::Gosti

dr.sc. Bojan Žagrović, znanstveni direktor MedILS-a
(opširnije)

Akademik Ivan Supek
(opširnije)

Prof.dr. Dražen Vikić-Topić
Tema gostovanja: nova pravila za prijavu znanstveno- istraživačkih projekata (opširnije)

Domagoj Račić
Tema gostovanja: "Otok znanja" (opširnije)

doc. dr. sc. Dragan Primorac
Tema gostovanja: postavite pitanje ministru(opširnije)

Dr. Miroslav Radman
Tema gostovanja: MedILS (opširnije)

Prof. dr. sc. Pero Lučin, predsjednik UO Nacionalne Zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske (opširnije)
Connect::Portal::Osvrti
Rubrika u kojoj članovi Connecta objavljuju svoje analize, osvrte, intervjue, ...

Prijašnji prilozi :
Promocija na PMF-u: cijena 2000 kuna!
Sliku prvog ekstrasolarnog planeta obradio hrvatski znanstvenik
Komunikacija znanosti - od industrijskog do informacijskog doba
Povratak znanstvenika iz dijaspore
Marin Soljačić dobitnik nagrade Adolph Lomb iz područja optike
Kultura plagiranja
Interview: Vjesnikovo novo ruho
BBCev Horizon
Dijalog povodom Projekta Družba-Adria o izvozu ruske nafte kroz Jadran
Transfer "know-how" vs. gomilanje informacija
Neuronski kôd - ulazak u Matrix
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (drugi dio)
Razgovor sa Pavom Barišićem, tajnikom organizacijskog odbora Prvog kongresa hrvatskih znanstvenika
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (prvi dio)
Službeno-neslužbeno sa FER-a
Planeti ponovo postavljaju pitanja
Interview sa Steven Squyresom, voditeljem znanstvenog tima Mars Rovera
Understanding Melodies of Cosmic Strings
Otkriva li Hubble nove planete?


Posao:

Matematička konferencija u Splitu   PDF  Print  E-mail 
Poslao/poslala: Zoran Skoda  
2007.09.20. 20:36

Od 24(23)-28. rujna u Splitu će se pod Pokroviteljstvom Vlade RH održati konferencija "Categories in geometry and in mathematical physics", a aktivnosti i kolaboracije počinju već od sutra 21-og, s prvim gostima iz Australije, Španjolske i Njemačke. Neki od ponajboljih svjetskih matematičara te nekoliko velikih mladih nada i nekoliko fizičara su među 30 pozvanih predavača. Highlight su gostovanje žive legende, Pierra Cartiera, suradnika možda najvećeg matematičara 20-og stoljeća A. Grothendiecka; nadalje M. Batanina, vodećeg svjetskog eksperta za tzv. "više kategorije", područje matematike koje se naročito razvilo u posljednjih 10 godina, u vezi s najrazličitijim problemima, uključujući kvantnu teoriju polja; te M. Kontsevicha, vodećeg svjetskog matematičara, nosioca Fieldsove medalje, člana Francuske Akademije Znanosti, kreativnog gurua u velikom dijelu moderne matematike i napose matematičke fizike i geometrije.  

Web stranica konferencije: http://www.irb.hr/categories

Tamo su i linkovi na web stranice nekih od spomenutih osoba, organizatore, sažetke nekih od plenarnih predavanja...

Zapravo neka predavanja će se održati i u nedjelju 23-eg i u subotu 29. rujna, a prvih troje stranih gostiju je već na putu danas 20-og. Jedan od ciljeva konferencije je pokretanje raznih medjunarodnih suradnji, bilateralnih i drugih, skretanje pažnje stranih matematičara na potencijale naše zemlje, i obratno skretanje pažnje naše matematičke javnosti na ono što se zbiva u modernoj matematici. Jer potrebno je mnogo osvježenja u istraživačkim temama i planovima mnogih naših znanstvenika, a to je jednako točno u matematici kao i šire. Održat će se i jedno javno predavanje na MIOCu u Splitu namijenjeno prije svega srednjoškolcima.

Mada neka predavanja počinju ranije (i u nedjelju), samo svečano otvorenje održat će se u ponedjeljak na Ekonomskom Fakultetu Sveučilišta u Splitu, kao i ostala predavanja u ponedjeljak. Druge dane većina predavanja održat će se na MedILS-u. Zahvaljujući pomoći CarNET-a i web serverima IRB-a moći ćemo neka predavanja pratiti i online (informacija će se znati kasnije) te snimati za kasniju upotrebu.

O temi konferencije -- interakciji teorije kategorija i geometrije i matematičke fizike:

Teorija kategorija jedno je od baznih i centralnih područja  moderne matematike.  Tekstualni jezik i linearne formule u jeziku kategorija zamjenjuju se grafičkim jezikom,  a objekti se promatraju kao dio društva, tj. određuju ih njihovi apstraktni odnosi i transformacije.  Uz to razvijeni su u njoj i koncepti hijerarhija usporedjivanja struktura:
morfizmi, morfizmi morfizama, morfizmi morfizama morfizama itd. Te hijerarhije se pojavljuju u teoriji kompleksnih sustava, teoriji homotopije, višedimenzionalnoj  algebri...

Glavne primjene danas su

1. u teorijskom računarstvu (theoretical computer science), napose u razradi i implementaciji programskih jezika i analizi tipova podataka, te semantike transformacija i izvrijednjavanja. Taj dio je vrlo blizak teoriji formalnih jezika, te primjenama u lingvistici i logici.

2. u modernoj geometriji (u širokom smislu). Najveći matematičar 20-og stoljeća A.  Grothendieck  duboko je promijenio modernu matematiku kategorijskim shvaćanjem koncepta
prostora (toposi, stogovi, derivirane kategorije, motivi). Danas je nezamisliva moderna  matematika bez Grothendieckovih ideja koje su zamijenile grubo razmišljanje o jednadžbama, geometrijskim jezikom shema, kategorijskih struktura...

3. u matematičkoj fizici: kvantnoj teoriji polja, topološkim teorijama polja i teoriji
superstruna te kvantnoj gravitaciji. Ovdje se radi o najnovijoj fazi razvoja matematičke
fizike (posljednjih 20 godina) u kojoj su ideje vodećih matematičkih fizičara, Wittena,
Kontsevicha i drugih, dovele do geometrijskog shvaćanja kvantnih teorija polja,
deformacijske kvantizacije, uloge viših kategorija (D-brane, "homological mirror symmetry").

Komentari (clanova koji su komentirali: 10)
Komentara po autoru:    22 9 5 4 2 1 1 1 1 1

#1:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-09-20 21:14:27
Link ne radi.


#2:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-09-20 22:44:26
Ovaj link radi.


#3:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-09-21 08:10:27
Pravi link je http://www.irb.hr/categories


#4:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-09-21 11:08:31
Uz najbolju volju ne mogu uočiti razliku između linka u #2 i linka u #3 (osim očitog tipfelera ":w" ispred imena "U. Schreiber").


#5:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-09-21 15:43:14
#4 
Radi se o duplanju fajlova, koje radi neki software za prijenos, kod updatea 
mijenjam samo jednu stranicu ne i drugu pa jedna od njih jos ima neku  
staru gresku :)  
 
#1 
Izvinjavam se za conference umjesto categories u prvom linku :)


#6: #1
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-09-21 15:46:22
Link je ispravljen u zaglavlju. Sad i ja krecem za Split i imat cu vrlo malo vremena tokom tjedna da odgovaram na moguce upite na konektu o ovoj temi,  
no trudit cu se.


#7:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-09-21 17:54:42
Iskrene čestitke sjajnom mladom znanstveniku Zoranu Škodi na svemu što je učinio, kao i njegovim kolegama, na organizaciji ovakvoga skupa. Prije svega mislim na razinu gostiju u znanstvenom svijetu. Upravo Svijetu!


#8:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-09-29 08:44:51
Cestitke na okupljanju vrhunskih matematicara u SPlitu posebice na dolasku Fieldsovca Maxima Kontsevicha. Bilo bi lijepo cuti malo o diskusijama i programu ukoliko IS ili IB nadu vremena.


#9:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-01 16:25:58
Hvala na cestitkama. 
 
Spremamo konferencijske "izvjestaje" no za sada nase racunovodstvo 
ima prednost pred portal:connectom. :)


#10: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-01 21:54:46
Mislim da je važno ovdje spomenuti i to da se ovaj skup ne bi održao da nije bilo velike i pravovremene financijske i organizacijske pomoći sa strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, kao i osobnog zalaganja i potpore ministra Primorca cijelom događanju. 
 
Zoranu i Igoru svaka čast za nadasve vrijednu inicijativu kao i iznimno uspješno odrađenu operativu u osiguravanju i izvedbi vrhunskog znanstvenog programa skupa.


#11: #10
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-01 22:06:54
Quote:
 
Mislim da je važno ovdje spomenuti i to da se ovaj skup ne bi održao da nije bilo velike i pravovremene financijske i organizacijske pomoći sa strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, kao i osobnog zalaganja i potpore ministra Primorca cijelom događanju.  

 
 
Trebalo bi sada reći, svaka čast. Ako je to uobičajeno, onda jednostavno - Dobro odrađen posao. Ako je neuobičajeno, onda treba postaviti pitanje -Zašto je vijest da Ministarstvo znanosti podržava održavanje ovako važnoga skupa, prije svega po ugledu i razini gostiju? 
Ne vidim zašto je važno naglasiti to da je Ministar podržao ovakvu konferenciju s naglaskom...Mislim da je važno ovdje spomenuti i to da se ovaj skup ne bi održao... Valjda se skup ne bi održao da netko nije uspio dovesti sve te vrhunske matematičare!


#12:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-01 22:39:05
NIje mi jasna poruka kolege #10? Zasto kolega nije spomenuo nesebicnu, financijsku, profesionalnu, kolegijalnu i logisticku potporu MedILSa, institucije u kojoj se cijeli skup i odrzao.  
 
Osim toga nije tocno da se ovaj skup ne bi odrzao da nije bilo financijske podrske od strane MZOSa. Obecao sam do 10 000 Eura sponsoriranja iz mojih budgeta ukoliko organizatori ne uspiju skupiti dovoljno novaca za organiziranje ovog skupa. Na srecu su oni bili uspjesni u dobivanju vrijednih donacija ukljucujuci i donaciju MZOSa na cemu im cestitam. 
 
Na kraju se uvijek ponovo cudim (mozda jos nisam kalibriran na lokalne zakonitosti) koliko nisko mogu ici ispadi od strane MZOSa. Na njihove neprimjerene zahtjeve koje su postavljali tijekom priprema ovog skupa nikada ne bih reagirao da kolega #10 nije izisao sa jos jednom lazi u javnost. SToga sada ne mogu presutjeti da su neki od komentara MZOSa isli i do toga da se ovaj skup treba maknuti potpuno iz MedILSa i prebaciti na Sveuciliste u Splitu, posto ce MZOS sponsorirati ovaj kongres. Mislim da je to sramotan nacin komunikacije, sto na srecu nije prihvaceno. Umjesto da suti i radi svoj posao MZOS preko kolege 10 i dalje salje poruke razdora i lazi u javnosti. Zar vam nije neugodno??????


#13: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 10:04:48
Moram jos dodati da su oba organizatora ove matematicke konferencije znanstvenici IRB. IRB je stoga ocigledno najvise i napravio za uspjeh ove konferencije.  
 
Prema tome ocekivao sam da ce kolega #10 naglasiti pozitivnu i presudnu ulogu svoje maticne institucije, a ne zastupati interese jednog politicara?? 
 
Osim toga Ministarstvo je odobrilo koristenje novaca gradana (sigurno nije ministar dao novce iz svog depa) za jedan vrhunski skup (sto im je i obaveza) na cemu su znanstvenici zahvalni. Nista vise se ne treba reci o njihovoj ulozi - osim ukoliko pojedinci ne zele uvesti i javno nametnuti trend sljedbenicki mentalitet nedodirljivog autoriteta (bilo koga - osoba X) kome se svi moramo klanjati.. :grin...  
NO Thx!!!


#14: na #12 Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 10:27:57
Quote:
Zasto kolega nije spomenuo nesebicnu, financijsku, profesionalnu, kolegijalnu i logisticku potporu MedILSa, institucije u kojoj se cijeli skup i odrzao.

 
 
Vrlo jednostavno - zato jer bi to bila čista laž. 
 
Kako sam osobno sudjelovao u organizaciji skupa sa strane IRB-a (jer su skup organizirali IRB i Sveučilište u Splitu, a ne MedILS), detaljno znam sve organizacijske i financijske pojedinosti. 
 
MZOŠ je osigurao najveći iznos (95 000 kn) za pokrivanje troškova skupa. Uz to, IRB je dao organizatorima na raspolaganje dodatnih 10 000 kn.  
 
Prehranu po povlaštenoj cijeni za cijelo trajanje kongresa je osigurao i u cijelosti organizirao Studentski centar Sveučilišta u Splitu. Sveučilište u Splitu je dalo prostor (na Ekonomskom fakultetu) za održavanje prvog dana skupa, kada se održala i pressica koja je izgenerirala priličan medijski odjek skupa. CARNet je osigurao snimanje predavanja. Sveučilište u Splitu i CARNet (bez kojih se skup ne bi mogao organizirati) su se u cijeli projekt uključili u zadnji čas, i to zahvaljujući osobnom zalaganju ministra Primorca. 
 
Sve organizacijske poslove odradili su sami Igor i Zoran uz moju osobnu malu administrativnu pomoć. 
 
MedILS je dao na raspolaganje smještaj - kojega je naplatio - te prostor za održavanje ostalih dana skupa. Složit ćete se da je to ipak jaaako daleko od 'financijske, profesionalne, kolegijalne i logisticke pomoći' koju Vi spominjete.


#15: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 11:48:04
to ipak jaaako daleko od 'financijske, profesionalne, kolegijalne i logisticke pomoći' koju Vi spominjete. 
 
Zao mi je kolega ali opet niste u pravu. 
 
KOlega IB je proveo 3 mjeseca u MediLSu radeci na ovoj konferenciji. Imao je svoj ured i cjelokupnu logisticku, kolegijalnu, profesionalnu i financijsku podrsku za svoj rad u Splitu!!!!! Kolega ZS je bio zadnja dva tjedna u MedILSu pripremajuci web stranicu i sve lokalne potrebe za uspjeh ovog skupa. Za cijelu organizaciju imali su (tijekom ta tri mjeseca) administrativnu podrsku direktora MedILSa BJ, imao sam duge razgovore o organizaciji cijelog skupa sa oba organizatora (i obecao svoju pomoc ukoliko bude potrebno #12), MediLS je dao cijelu logistiku za ovaj skup (sramotno je da govorite o naplacivanju smjestaja- pa kakav ste to vi PR instituta koji ovako koristi profesionalne informacije koje se ne bi trebale razbacivati kao WC papir???).  
 
Osim toga zasto si uzimate za pravo lagati o ulozi MedILSu koji ovome skupu pomaze tri mjeseca a vi ste se iznenada zainteresirali nakon skupa forenzicara u SPlitu. Zasto. Zbog IRBa? Zbog kolega koji to organiziraju?? ILi je mozda ministar osobno zelio jos jednu promociju samo za sebe i nikoga drugog. Pogotovo ne promociju mozda instituta nazvanog MedILS? Zar mislite da se bas sve moze kupiti s 90 tisuca kuna? Donacije MZOSa su bile fino uvijene u zahtjeve da ministar osobno otvori konferenciju sto nije prihvaceno, da se cijeli program prebaci na ekonomski fakultet sto takoder nije prihvaceno. Molim vas radite svoj posao glasnogovornika za znanstvenike IRBa a ne politicare. To je vas posao i za to ste placeni. 
 
Kada pitate matematicare da li je skup bio veliki uspjeh. SVi su odgovorili jest: 1. zbog odlicne organizacije (najvise zahvala ZS i IB a time i IRBu) i 2. kreativnog ambijenta u kojem su bili smjesteni, kongresnih prostorija i atmosferi dobrodoslice koju je MediLS ponudio cijelom skupu. SVi zele ponovo doci. Ovaj skup je uspjeh znanstvenika i znanstvenih institucija a ne politicara koliko god se vi trudili.


#16: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 12:05:50
Sveučilište u Splitu je dalo prostor (na Ekonomskom fakultetu) za održavanje prvog dana skupa, kada se održala i pressica koja je izgenerirala priličan medijski odjek skupa. 
 
Shvacam da vama kao PRu ovo jako godi i dize cijenu, ali shvatite da matematicarima vas medijski odjek ne znaci puno (pogotovo jednom Fieldsovcu). Oni su trazili mir za svoje rasprave i razgovore. Jedan od ciljeva bio je pribliziti matematiku i biologiju sto nije lagani posao...


#17: ishrana
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 13:05:01
Jedan ispravak: Studentski centar nije davao hranu  
po povlastenim cijenama nego po punoj ekonomskoj cijeni  
(u oba smisla, tj. po cjeniku SC-a, te po usporedbi s konkurentnim cijenama cateringa; ukupno za sve obroke pozvanih predavaca minus 3 obroka  
koja su isla po drugoj liniji 20.808 kuna, bez pica).  
Zbog toga smo i pice morali naruciti preko fetinog VelPRO-a  
sto je daleko jeftinije (ispod cijena u trgovinama), i ja sam 
zajedno s jednom osobom s MedILSa sam nosio svaki dan pice na stolove.  
Nize osoblje studentskog centra je bilo jako susretljivo i  
bili su fleksibilni oko mijenjanja vremena obroka i slicno, te u omogucavanju nesto boljeg odabira obroka (cesta riba i slicno). Takodjer je osoblje SC-a bilo susretljivo i nosilo nam svaki dan ciste case, bez obzira sto smo placali samo jelo. Dorucak u subotu pred konferenciju za sudionike konferencije koji su ranije stigli je isao iz mog vlastitog dzepa, plus neki rekviziti s MedILS-a, 
a dva obroka su bila u drugim, skupljim aranzmanima, rucak u ponedjeljak zbog dislokacije na ekonomski fakultet, a srijedu navecer zbog  
popodnevnog izleta u grad, kao uobicajena konferencijska 'svecana vecera"  
(197 kuna puta 23 osobe u srijedu navecer). Ni jedan obrok osim svecane vecere nije ukljucivao desert (na sto sam imao samo jedan komentar) no 
iz skladista smo donosili voce sto je zdravije. MedILS pokriva dio smjestajnih 
troskova, te osoblje koje je pomagalo (na primjer osoba koja je svakodnevno pripremala kavu i slicno za pauze medju predavanjima).  
Voce, mlijeko, kava i caj su posebno naruceni u skladiste od kuda smo ih dnevno distribuirali. To cetvoro pozvane sudionike ide od sredstava  
MZOS-a. 
 
Sto se tice dvorane ekonomskog fakulteta, ona je svakako impresivna  
za hrvatske uvjete, no sudionike konferencije su razocarale dvije stvari tamo. 
Prvo i najvaznije da su samo dvije relativno male ploce  
(prvi komentar MK cim je usao u dvoranu je bio "zar tako male ploce ?"),  
a drugo da smo stalno ganjali osoblje po zgradi da nam daju 
dodatne flomastere jer su se ovi brzo trosili, vjerovatno su bili stari. Za zadnje predavanje vise nije bilo pa sam upao u jednu drugu dvoranu gdje sam vidio kroz vrata da je ispit pa im ne trebaju flomasteri i dobio odobrenje od ljubazne dezurne asistentice da ih uzmem za potrebe konferencije. Vecina 
predavanja se odrzavaju matematickim obicajem kreda-ploca, sto osigurava  
pravi tempo i bolje razumijevanje nego hi tech predavanja. U utorak i petak 
popodne predavanja na MedILSu su se umjesto unutar predavaone MedILS-a 
organizirale, na zahtjev sudionika, van zgrade, uz more, pod borovima, sto je 
dobro utjecalo na manji umor, kako je schedule bio jako naporan, u ponedjeljak 
i utorak po oko 7 i pol sati cistih predavanja, bez pauza (kasniji dani su bili  
laksi). Nadam se da cemo moci postirati slike s tih predavanja vani jer su 
ih sudionici sa zadovoljstvom skidali (jedna je izasla i u vecernjem listu, koji 
je poslao novinara u utorak pred rucak). U utorak pred rucak predavanje MK 
se oduzilo cijela dva sata, pa nas je osoblje SC-a cekalo gotovo pola sata.  
Ja sam im se izvinio za to, na sto su oni rekli da nije brioga za njih 
nego samo da se nama ne ohladi jelo. Jedan od sudionika je nakon  
stvarno krasne perspektive dane u predavanju (rad u pripremi, vezan 
uz Donaldson-Thomasove invarijante) rekao u smijehu -- MK je isao  
"half an hour longer but it does not matter, because this is  
the future of our science!" (pola sata duze, no nema veze, jer to je buducnost 
ove nase znanosti) 
 


#18: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 13:12:45
Na #16 
 
"Jedan od ciljeva bio je pribliziti matematiku i biologiju sto nije lagani posao..." 
 
Ovo se odnosi, ako smo se dobor razumjeli, prije svega na Prof. N. Baasa 
koji se bavi matematickim modeliranjem hijerarhijskih sustava u biologiji 
(posebno u neuroznanosti) vec nekih 3 desetljeca, uz svoja istrazivanja u 
cistoj matematici (topologija, teorija kategorija, K-teorija). Od ljudi koji nisu 
striktno pripadali konferenciji, a afilirani su sa sveucilistem ili medilsom bilo 
je nekoliko susreta s Prof. Baasom (npr. dr Zagrovic), mislim dr Terzic (no 
taj puta nisam bio prisutan, no o tome me je izvjestio ako krivo ne pamtim moj 
suroganizator). Steta da MR nije bio na institutu (on se je prije sastao s N. Baasom 
na Princetonu, gdje je dr Baas boravio na proljece kao gost Prof. Arnolda 
Levinea s biologije na Princetonu). Igor Bakovic je najzainteresiraniji za buduce projekte s N. Baasom, ukljucujuci uzajamna gostovanja u Trondheimu i  
Splitu. Steta da suradnik s matematicke strane Prof. Baasa, Prof. Rognes nije 
mogao prihvatiti nas poziv, on je daleko mladji, vrlo perpektivan topolog koji  
zajedno s Baasom i Dundasom radi na eliptickoj kohomologiji i 2-K-teoriji,  
temama koje su stvar velikog programa u danasnjoj matematici no konacna 
slika je jos jako nejasna (i postoje veze s fizikom, kako se vidi u raodvima 
druge grupe Stolz, Teichner...).


#19: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 13:15:46
> Ni jedan obrok osim svecane vecere nije ukljucivao desert (na sto sam imao samo jedan komentar)  
 
Naime cuo sam dvojicu sudionika koji su rekli da kod nas vjerovatno nema 
"kulture deserta" no to nije bilo u negativnom kontekstu nego kao peculiarity 
zdravijeg mediteranskog menija s vocem i vinom na kraju. Govorim o dvojici 
sudionika koji su bili jako jako zadovoljni kompletnim aranzmanom (a i znanstvenim dijelom).


#20: #19
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 13:25:09
Tako Vam je to kolega. Ostali ste i bez deserta, doveli te matematičare, razmišljali, raspravljali, kao u staroj Grčkoj, pod borovima, a niti vi, niti Vaša matična institucija nema zasluga. Čak Vam to ne prizna ni Vaš rođeni glasnogovornik! Još Vas nisu ni na TV prikazali. Što ti je život? 
Vi mene potsjećate na partizane, vi matematičari; koji su onako, kako bih rekao, sve pod bukvom dogovarali. Pa stvorili državu. Tko zna što će iz toga Vašega skupa proizići?!


#21:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 13:29:16
> Bilo bi lijepo cuti malo o diskusijama i programu ukoliko ZS ili IB nadu vremena. 
 
Vecina pozvanih sudionika se poznaju ili licno ili preko clanaka pa su zaista 
diskusije van programa isle bez potrebe za stimulacijom. Osim toga ljudi koji su 
dijelili sobe su smjesteni u kombinacije koje odgovraju mojoj licnoj procjeni 
njihovih zajendickih interesa. Npr. T. Maszczyk/D. Kaledin su oba nedavno imali 
neke prodore u ciklickoj homologiji pa sam ih stavio zajedno. Uglavnom ih nisam  
vidio da yajednicki diskutiraju pa sam u srijedu pitao Tomasza, je li si imao 
priliku razgovarati s Dimom Kaledinom, a on kaze, pa naravno svaku vecer, mi  
smo zajedno u sobi, fakt koji sam zaboravio u toku konferencije jer su 
smjestajne kombinacije dogovorene s osobljem medilsa prije konferencije,  
tj. prije mog rezima od 21-29. 9. kad sam spavao 2 sata dnevno da izguramo sve kako treba :), i pri tome zaboravljao razne stvari koje su bile odradjene prije toga.


#22:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 13:40:10
> MedILS je dao na raspolaganje smještaj - kojega je naplatio - te prostor za održavanje ostalih dana skupa.  
 
Dio troskova smjestaja se naplacuje od dijela sredstava koje smo dobili od MZOS-a, a dio ce biti na gratis principu (u postocima, ne u smislu da za neke sudionike placaju jedni a za neke drugi), tj. ne naplacuje se puna 
ekonomska cijena nego procjena dijela stvarnih troskova (ciscenje, lancuni itd.). 
Konacni proracun ce biti poznat uskoro, prema tablici zauzeca soba. 
To je win win situacija u kojoj su svi prosli jeftino (IRB, MZOS i MedILS),  
a najbolje su prosli sudionici konferencije koji nisu trebali ici u hotele u grad nego su imali predavanja u samoj blizini soba i mjesta za jelo.  
Neki sudionici bi nekad otisli pod pauzom za kavu u svoju sobu da se malo odmore, sto je posebno bilo vazno u utorak kad je 
raspored sa nekih 8 sati cistog predavanja bez pauza bio najzesci  
(MK je drzao skoro dva sata, a M Batanin 1:20).  
Prof. Cartier mi je pricao kako on ima 
standardnu pauzu od 13 minuta, nakon koje je posve svjez da nastavi rad.  
To je impresivna koncentracija koja je svjetlosnim godinama daleko od nemira 
u kojem nas vecina zivi (zamislite leci na 13 minuta i zadovoljno se odmoriti, 
meni se ni puls ne bi smirio za manje od pol sata).


#23: postenje u oglasavanju
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 13:52:33
Da ispricam par anegdota s konferencije u vezi sa samim sazivanjem pozvanih 
predavaca. FM iz Spanjolske nam je ispricao kako su ga kolege u Spanjolskoj  
pitali "kako je uspio biti pozvan na tako jaku konferenciju". FM je jos relatvno 
nepoznati mladi topolog koji je po nasoj procejni izvanredna nada za buducnost te znanosti, covjek velike erudicije, s fotografskom memorijom,  
gotovo vizonarskim programom i izvanrednim dostingnucima  
u zadnje tri godine.  
Druga je vezana uz Prof. PC spomenutog na kraju priloga 22.  
Legenda sa 75 godina, suradnika vecine vodecih  
francuskih matematicara iz perioda 1955/1980,  
jos izuzetno aktivan intelektualno i fizicki, upravo objavio monografiju 
iz teorijske fizike, cesto je pozivan na konferencije,  
kao glavni predavac, pa ima iskustva da ponekad netko objavi nepotvrdjene pozvane govornike na listi predavaca.  
Naravno mi nismo radili takve nepostene poteze, i soglasavali samo 
potvrdjene ili one koji su rekli da us gotovo sigurni da ce prisustvovati  
(ipak smo izgubili 6 izvanrednih ljudi s popisa kojeg smo imali krajem maja,  
sto me jako smeta, mada su u pitanju bili vanjsi razlozi).  
Tako je Prof. PC kao oprezan i iskusan pozvani predavac,  
isprintao listu koju smo mu poslali i krenuo pitati nekoliko  
svojih blizih kolega koji su bili na popisu "ti si na listi, da li ides", prva dvojica su 
mu rekli naravno i na to je covjek poslao vrlo srdacan odgovor o pristanku  
zajedno s 4 moguca naslova/sazetka, medju kojima smo mi odabrali jedan  
koji nam je najvise pristajao. Ispada da se postenje ipak isplati :)


#24: #20
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 13:54:19
> Ostali ste i bez deserta 
 
Krivo ste shvatili. Da smo htjeli mogli smo od dobivenih novaca organizirati  
i desert. Da li je nasa malo skromnija i zdravija kombinacija bila pravilan 
izbor ili ne ne znam, no u svakom slucaju, vise kuriozitet nego ista znacajno.


#25: #20 bis
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 14:08:05
> Još Vas nisu ni na TV prikazali. 
 
Jesu. Bili smo u znanstvenim vijestima i jos par, nismo bili na dnevniku. To nije 
bitno. Meni je bitno da su gosti bili zadovoljni i da je znanstveni program bio 
dobar. Nekoliko pozvanih znanstvenika je izreklo superlative  
o odabiru ljudi i samom programu ("jedna od najinteresantnijih konferencija koju  
sam prisustvovao", "very impressive meeting" i slicno). S druge strane da  
se vratim 6 mjeseci unatrag ne bih organizirao ovu konferenciju, prije svega zbog 
neprisustva 7 ljudi koji su nam bili jako vazni za puni uspjeh prvotne vizije/ 
koncepcije (M. Jibladze, N. Durov, L. Breen, R. Street, A. Joyal, I. Moerdijk, P. May), drugo radi toga sto smo ja i moj koorganizator 4 mjeseca bili totalno blokirani 
pripremama, i nismo se mogli posvecivati znanstvenom radu i dovrsavanju clanaka koji su nam u prirpemi, zbog propustanja za nas jako znacajnog ECO-NET trilateralnog sporazuma Gruzija-Francuska-Hrvatska te gubitaka 
u licnom zivotu (ja recimo nisam imao vremena da uzmem normalni godisnji, pa 
cak ni da upisem dionice HTa medju kuriozitetima).  
Jos jedan razlog zasto ne bih isao na ovo da se vratim pola godine unatrag 
je taj sto smo racunali na posezonsko malo zauzece kapaciteta na MedILSu 
i time jeftin smjestaj i uz to jeftinu ishranu jer nam je receno da MedILS planira 
otvoriti vlastitu kuhinju. Na zalost oni su to odgodili (ili mozda odustali?) sto svakako poskupljuje svaku improvizaciju s ishranom, otezava dogovore itd.  
Ja sam takodjer racunao na podrsku UNESCO Roste Officea koji su obicno  
nekoliko mladih znanstvenika podrzavali na slicnim konferencijama (ja sam  
sam bio stipendista za dio troskova puta u Gruziju 2004-e godine gdje sam bio pozvani predavac). Roste office je promijenio strukturu i nasi zahtjevi su se nekoliko puta zagubili u njihovoj administraciji, od maja kad sam poslao prvu molbu. Na kraju je sve doslo do odgovornih tijela u kolovozu kad je bilo praktiki kasno, a kako smo imali i kancelaciju najveceg mladog talenta koji je trebao prisustvovati N. Durova, onda smo i odustali od forsiranja te mogucnosti.  
Zbog nekih negativnih lobiranja unutar Splita izgubili smo i obecanih  
15-20 tisuca kuna donacije Splitske Banke/Societe Generale.  
 
Nije jos odluceno da li cemo ici ili ne s online proceedingsima, preko casopisa 
TAC.  


#26: na #20
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 14:19:57
Quote:
Čak Vam to ne prizna ni Vaš rođeni glasnogovornik!

 
 
Ma tko li je samo taj misteriozni 'Zoran' kojega ja spominjem i hvalim u postu #14... 
 
Quote:
Još Vas nisu ni na TV prikazali.

 
 
HTV - Trenutak spoznaje 
HTV - znanstvene vijesti (drugi prilog po redu) 
Bilo još i na županijskoj panorami, ali to nemam klipano. Gorespomenuti 'Zoran' mi je u nažalost bježao od kamera, ali ranijespomenuti 'Igor' se hrabro suočio s objektivom... :)


#27:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 14:21:08
Na #14. 
 
 
Vrlo jednostavno - zato jer bi to bila čista laž.  
 
Zanima me da li ce kolega DB nakon svega povuci svoje nekorektne navode prema MedILSu ukoliko vec nece korigirati svoje izjave u 10 i potvrditi presudni znacaj znanstvenika, a ne politicara, za uspjeh ove konferencije?


#28: #26
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 14:29:15
E, ispričavam se. Drago mi je da ste stavili linkove, a mogli ste i odmah. Nije valjad bilo potrebno malo provokacije' 
 
Quote:
 
Ma tko li je samo taj misteriozni 'Zoran' kojega ja spominjem i hvalim u postu #14...  

 
 
Primjetio sam. Ali pod dojmom: 
 
Quote:
 
Mislim da je važno ovdje spomenuti i to da se ovaj skup ne bi održao da nije bilo velike i pravovremene financijske i organizacijske pomoći sa strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, kao i osobnog zalaganja i potpore ministra Primorca cijelom događanju.  

 


#29: mediofobi :)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 15:21:25
"Gorespomenuti 'Zoran' mi je u nažalost bježao od kamera, ali ranijespomenuti 'Igor' se hrabro suočio s objektivom..." 
 
Igor je odrzao nekoliko radio intervjua i nekoliko kontakata  
s vijestima. Ja nisam vidio te vijesti no cuo sam da je nastup bio 
dobar i informativan za siru javnost.  
Ja/Zoran nije bjezao od kamere nego je u jednom trenutku pokusao dati oduska matematicarima da odu na obecani rucak, oni su se trenutno malo sokirali kolicinom novinarskog navlacenja.  
Mora se shvatiti da smo u pozivnim pismima predavacima obecavali "informal atmosphere", "isolation" i "coherently 
chosen group of invited speakers".  
No poslije se ta vreva brzo zaboravila i poslije 
su govorili pozitivno da je to bilo samo par minuta smetnje, a neki su cak govorili pozitivno o samoj mogucnosti da se matematici 
kod nas posvecuje toliko paznje. Neki su poslije doradjivali posebno i neke email intervjue, dogovorene u tim trenucima kad 
je bilo mnogo novinara, npr. FM za neke 
spanjolske novine, MK je odgovrao na neka pitanja o matematici  
(uz onih par recenica za televiziju) itd. Samo otvorenje konferencije pred medijima i sirom publikom je proslo dobro 
(moj kratki govor za otvaranje sam napisao 
tjedan dana ranije u nocnim satima 
kad bijah u velikoj brizi oko konferencije pa sam u besanim  
satima primio olovku i papir), mislim da nisam tamo  
bjezao od kamere. :)  
 
Konacno treba naglasiti da je predavanje Ursa Schreibera u  
splitskom MIOCu bilo jako dobro uspjelo, s velikim interesom 
srednjoskolaca i drugih gostiju, dosta smijeha i vjesto slikovito 
crtanje i objasnjavanje interesantnih matematickih ideja, nesto u 
cemu je Urs vrlo vjest. Urs vodi i poznati blog na internetu o teoriji  
kategorija te o teoriji superstruna, a prije je posjecivao institut 
Rudjer Boskovic. Kontakte s MIOCom odrzao je Igor Bakovic, 
a Dujetu hvala za ideju samog dogadjaja u MIOCu  
i naravno Ursu za zrtvu (covjek je ne samo  
spremao to predavanje uz svoje 
normalno konferencijsko, nego je i propustio rucak i nekoliko predavanja na konferenciji radi oldaska u MIOC).


#30:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 16:23:27
Mozda jedna od najinteresantnijih znanstvenih ideja cije su se varijante cesto ispreplitale na konferencijskim predavanjim je ideja 
da se geometrijski prostori u matematici i fizici zamijene velikim  
sustavima "svih mogucih" objekata koji potencijalno mogu zivjeti na tom prostoru. U raznim varijantama to je stara ideja, koja se najprije pojavila u genijalnom Grothendieckovom naletu  
1956-1959 s pojmom toposa (kategorija svih snopova na "sajtu"),  
te u nekomutativnoj geometriji Connesa, van Oystaeyena i drugih, 
te u Maninovoj preformulaciji Grothendieckove ideje u nekomutativnoj situaciji "to do geometry zou do not need a space, it is enough to have the category of sheaves on that would-be space". U novije vrijeme ta 
je ideja dobila niz vrlo dubokih potvrda, naime formula 
prostor => kategorija snopova na prostoru 
je korisna jer ponekad argument "prostor" nema klasicnog smisla, 
a kategorija snopova ima. Tako mnoge operacije, na primjer u 
cuvenom Morijevom programu klasifikacije algebarskih varijeteta,  
ili u izucavanju dualnosti u teoriji superstruna u fizici, imaju pojednostavljene varijante (e.g. noncommutative flips and flops) 
u jeziku tih kategorija snopova. Slika je na tom nivou apstrakcije jednostavnija, sustavnija i otkriva puno regularnije zakone nego slika u kojoj se prostor opisuje tockama i strukturama na prostoru sastavljenom od tocaka. Oko polovine predavanja na konferenciji imali su razmatranja tog tipa kao jednu od centralnih ideja (ukljucujuci i moje vlastito predavanje u petak 28, o ekvivarijantnom slucaju). Objasnio bih to poduze no zbog malog postotka matematicki orijentiranih gostiju konekta mozda bih se trebao obuzdati i stati :) 


#31:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 16:26:30
Quote:
E, ispričavam se. Drago mi je da ste stavili linkove, a mogli ste i odmah.

 
 
Ma ništa, ništa. Nisam ja tako loš kako bi neki možda htjeli da jesam, slobodno mi koji put dajte 'benefit of a doubt'... :)  
 
Usput, na #29 moram dodati i to da je Zoran odradio sjajan posao oko pomoći u pripremi materijala za medije, a zahvaljujući kojima je prilična medijska pažnja koju je događaj privukao bila kvalitetno i kvantitetno 'nahranjena' dobrim informacijama. U novinama širom Hrvatske je izašlo čak desetak članaka o skupu, a vijest je 'zakazala' jedino u 'Jutarnjem'...


#32: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 16:32:53
Na #26.  
 
- Znanstvene vijesti HTVa nisu na linku.  
 
- Nije mi jasno zasto se u Trenucima spoznaje spominje samo Vlada RH kao pokrovitelj a ne spominje se IRB kao organizator niti znanstvenici koji su odradili cijeli posao. Ne treba niti cuditi da javnost ne percipira znanstvenike vaznima u RH nego se dobiva dojam da sve ionako ovisi o politici pa se i njih stalno mora spominjati...ali ipak za 95 tisuca kuna... a drugi su ulozili svoje ime, karijeru, 4 mjeseca rada, privatna sredstva, pa zar oni ne zasluzuju ipak malo vise postovanja i zahvale nego Vlada u pripremanju ove konferencije????


#33: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 16:38:12
isam ja tako loš kako bi neki možda htjeli da jesam 
 
Svojim djelima pokazujete kakvi ste. Mozete li molim vas odgovoriti na #27. 
 
a vijest je 'zakazala' jedino u 'Jutarnjem'... 
 
Sto vam to znaci? 
 
Mene zanima sto vama kao PR znaci vijest. Da li je to promocija politicara ili edukacija javnosti o znanosti i o radu znanstvenika iz vase maticne institucije. Ukoliko se budete samo hvalili brojem clanaka koji su objavljeni jer se ministar zelio slikati na ovom skupu, a ignorirati rad znanstvenika IRBa i pomoc MedILSa - vas ucinak ce biti razocaravajuci za vecinu znanstvenika...


#34:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 16:39:33
Mozda bih ipak za fizicare morao dati jedan primjer, koji se tice rada MK. Naime u teoriji superstruna poznata je tzv. mirror symmetry. Naime u toj teoriji fundamentalni opis je u 10-dimenzionalnom prostoru, od cega je 6 dimenzija maleno,  
mi kazemo kompaktificirano, i geometrijska razmatranja dovode do zakljucka da bi tih 6 dimenzija trebale biti u obliku tzv. Calabi-Yau mnogostrukosti. Jedna od karakteristika je dodatna  
"supersimetrija'. Jedan od generatora u topj slici sa (N=2) supersimetrijom moze 
primati eigenvrijednosti 1 i -1 a razlika nije od fizikalnog znacenja. 
Ako se shvati kao 1 onda se teorija mora interpretirati na jedan nacin a ako -1 na drugi. Dakle teorija bi trebala imati dvije razlicite interpretacije. No one dovode do razlicite rekonstrukcije (iz fizikalnih velicina) ne samo teorije nego i samog prostora. Tako 
ako interpretiramo kao model A dobijemo jednu Calabi Yau 
kao stvarni prostor a ako kao model B onda drugu Calabi Yau.  
Dakle dvije N=2 supersimetricne k teorije polja su izomorfne kao 
N=1 supsersimetricne ktp pri cemu je izvrsena zamjena prostora.  
Ono sto A ljudi vide kao Calabi 1 to B ljudi vide kao Calabi 2 
i obratno. Ako se sve Calabi Yau u fluktuacijama vakuuma u prostoru modula (parametara) mogu 
potencijalno pojaviti to bi znacilo da u pricnipu svaka Calabi Yau mora imati svog parnjaka i ako zamijenimo dva tipa racunanja 
korelacionih funkcija (tipa A i tipa B) tada dobijemo iste 
fizikalne odgovore (vrijednosti korelacionih funkcija).  
Maxim Kontsevich je 1994 preformulirao tu hipotezu zamjenjujuci 
superkonformnu teoriju polja tipa A ili B sustavom objekata 
koji zive na tim prostorima a grade se na izvjesni nacin, to su 
tzv. Fukayina kategorija za tip A koja se gradi iz simplekticke 
geometrije Calabi-Yau mnogostrukosti i tzv. derivirana kategorija 
koherentnih snopova Coh koja reflejtira drugi tip geometrije, tzv.  
kompleksnu algebarsku geometriju za tip B.  
Tada je i postojao neki recept kako se ta katgeorija moze 
dobiti iz teorije polja. Obrat je pokazao tek 2004 (predavanje na 
l'Institut Henri Poincare, ljeto 2004, nepublicirano), da se zapravo 
fizikalna teorija polja tog tipa moze rekonstruirati iz dovoljno dobre 
"A-beskonacno" kategorije koja poopcuje Fukayinu i  
Coh kategoriju.  
Na nasoj konferenciji MK je prikazao sliku, iz zajednickih radova 
s drugim sudionikom konferencije (AR, vidi conference webpage) 
o tipu "dobrih" geometrijskih prostora koji su "reprezentirani" 
"dobrim" A-beskonacno kategorijama i koji se, uza svu svoju 
kompliciranu strukturu zapravo vrlo univerzalno ponasaju i nalaze 
u raznim podrucjuima matematike i fizike.  
 
 


#35: Mijenjajte zakone Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 16:53:55
Umjesto da ljudi pošteno čestitaju Zoranu Skodi što je za mali novac organizirao veliki skup, sada su prepucavanja tko je imao desert ili nije imao, tko je kome što platio itd. 
 
Najprije moje najiskrenije čestitke kolegi Z. Skodi. Velika je to stvar organizirati skup s takvim sastavom. Mogu mu poželiti samo i u narednim prilikama slične uspjehe. Kao što sam to poželio i T. Domazetu -Loši. To su primjeri naših perjanica o-znanosti. 
 
Ali je netko načinio katastrofalnu pogrešku pa je napisao ono što je jedino zakonito. To je da sva povjerenstva u Ministarstvu samo predlažu odluke, a Ministar ih potpisuje. 
 
Dopuštam da je to možda glupo, da to u velikim zemljama potpisuju neke niže razine itd. Dođite gospodo u zemlju. dajte se izabrati za ministre ako vas neka partija ili stranka želi i promijenite zakone. Mogli bi recimo neki majmuni koji znaju računati, a i takvih ima, recimo brojati radove za izbore, umjesto kvalificiranih članova povjerenstava. Ili mogle bi referentice dijeliti novac.


#36: #32
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 16:54:46
> pa zar oni ne zasluzuju ipak malo vise postovanja i zahvale 
 
Ne brini, nije nama do toga, barem ne od sire javnosti; vaznije je 
mnogo da se vizija suradnje s inozemnim znanstvenicima pojaca 
i na domacem terenu (ona je vec dugo dobra sto se tice nasih 
gostovanja na stranim institucijama, kojima zahvaljujem veci dio  
najboljih inspiracija u svom radu). S druge strane mislim da me 
uz izuzetak nekoliko pojedinaca iz Zagreba i topoloske grupe  
iz Splita i njihovih gostiju, razocarao slabiji interes vecine domacih matematicara i studenata, jer zaista nam treba modernizacija 
matematicke tematike u zemlji. Neke grupe rade po istoj sabloni vec desetljecima i pobojavaju se ulaska u nova podrucja. Nisam 
za forsiranje nego na pristup koji bi pokazao tim ljudima da se zapravo aktivni svjetski matematicari vode relativno jednostavnim 
idejama u svom istrazivanju i sami cesto ulaze u projekte u kojima 
im pojedina predznanja cesto nedostaju no u suradnji sa 
specijalistima za druga podrucja, uz vodilje raznih geometrijskih 
ideja, fizikalnu intuiciju i druge "mentalne stake", vodilje i gurue, 
okrtivaju prekrasnu novu matematiku.  
Matematicari po inerciji vec desetljecima pokusavaju pokazati laicima da matematika nije 
bauk, misleci pri tome na standardni skolski i sveucilisni program matematike, no sto je s tim istim stavom medju samim matematicarima, zasto ne uzeti taj isti princip. Grothendieck  
se zalagao za otvorenost djeteta i nepostivanje autoriteta u  
spoznaji i otvaranju pitanja i to je svakako jedan od dominantnih 
principa u stvaralackoj znanosti.


#37: Kolaz teorije kategorija
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 17:10:41
> nego na pristup koji bi pokazao tim ljudima  
 
Nekih desetak dana pred konferenciju odrzao sam  
seriju od tri predavanja po dva akademska sata na PMFu 
u Zagrebu o tematici konferencije, "Kolaz teorije kategorija" 
na matematickom odsjeku PMF-a.  
Odaziv je bio slab, djelomicno zbog perioda ispitnih rokova,  
po nekoliko ljudi, no to mi je jos uvijek mnogo znacilo,  
dok netko dolazi radi stvarnog interesa i  
pokusaja da se stvarno pripremi i nauci i nadam se nastaviti 
"crash-course" i zapisati lekcije za druge. Pisanje lekcija covjeku 
ide tri put brze neposredno nakon interakcije sa stvarnim slusacima nego kad covjek u svojoj sobi pise knjigu... 
 
 
 
 
 
 
 


#38:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 17:15:50
#35 Mnogo hvala na dobronamjernim cestitkama.  
 
#34 Na ovom linku vidi vise o primjeru "objasnjenom" u #34 
 
Homological mirror symmetry -- wikipedia


#39:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 17:38:21
na # 31 
Kolega Bonacci, ja sam jos prije dva tjedna rekla Igoru Bakovicu i glasnogovornici Medilsa Aleksandri Stingl (inace, mojoj bivsoj kolegici iz Jutarnjeg lista) da necu moci pratiti konferenciju jer cu biti u Bostonu. Istodobno, i kolega Ivica Profaca, sef splitskog dopisnistva, morao je na put. Mene inace raduje da je konferencija uspjela, kako zbog Igora Bakovica i Zorana Skode, tako i zbog Medilsa, Rudjera, Sveucillsta u Splitu itd. To sto to Jutarnji list nije popratio, nimalo ne umanjuje uspjeh konferencije.


#40: algebarska geometrija i Hrvatska
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 17:43:29
#36 Kao ilustraciju da neka moderna podrucja u domacoj matematici nedostaju istakao bih slucaj algebarske geometrije.  
Covjek moze reci da je svaka disciplina ravnopravan na neki nacin, no biolozi ce se sloziti da uloga ornitologije u suvremenoj biologiji nije centralna kao uloga molekularne biologije. Slicno 
je i s algebarskom geometrijom s kojom je vezana na direktan  
ili na indirektan nacin gotovo polovica centralnih  
zbivanja u matematickoj fizici i cistoj matematici.  
 
To se vidi recimo po tome sto je od 46 dobitnika Fieldsove medalje nakon drugog svjetskog rata njih 14 su u svojim glavnim radovima sustinski koristili upravo algebarsku geometriju (Kodaira, Serre, Grothendieck, Hironaka, Bombieri, Mumford, Deligne, Quillen, Faltings, Drinfeld, Mori, Lafforgue, Voevodsky, Okounkov), a jos nekih desetak sporadicno, ali znacajno (recimo Selberg, Atiyah, Novikov, Borcherds, Witten...), pa cak i oni koji rade u drugim podrucjima uzimaju ideje iz alg. geometrije i prenose ih u druga podrucja (rezultati realne alg. geometrije u radovima Hormandera, motivi u nedavnim radovima Connesa...). Slicno se moze utvrditi iz sadrzaja prekrasne povijesne knjige klasika Felixa Kleina "Development of Mathematics in the 19th Century" (V. Arnold tvrdi da je to knjiga iz koje je naucio najvise matematike od svih).  
 
Hrvatska nasuprot tome nema ni jednog profesionalnog specijalista iz algebarske geometrije, a sacica ('handful") ljudi je 
uopce koristi (recimo Prof. Gusic, Prof. M. Tadic itd.).  
U hrvatskoj dijaspori situacija sa zastupljenoscu alg. geometrije  
je nesto bolja (recimo matematicki fizicar T. Huebsch koji 
je napisao i monografiju o Calabi Yau mnogostrukostima, Ivan Mirkovic iz geometrijske teorije reprezentacija itd.).  
 


#41: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 21:49:13
Koristim ovu priliku da čestitam i javno kolegama Igoru i Zoranu na, tako su barem prvi dojmovi, vrlo uspješnoj konferenciji. Malo sam bio suzdržan i stoga što su obojica iz Zavoda za teorijsku fiziku IRB u kojem sam predstojnik. Čitav je pothvat izgledao u početku kao velika avantura ali entuzijazam ove dvojice matematičkih fizičara je prevladao prepreke. 
 
Htio bih jako zahvaliti i prof. Đikiću i MedILS-u na svesrdnoj pomoći u posljednjih nekoliko mjeseci (kao što je lijepo navedeno u postu #15. Igor mi je bezbroj puta hvalio i IĐ i MR i članove Upravnog vijeća koji su pokazali veliki entuzijazam i svesrdnu pomoć. 
 
Valja istaknuti i zahvaliti, bez obzira što je to dužnost MZOŠ-a i inače, da je i ministar Primorac pokazao veliki entuzijazam i osobno pomogao da se u kratkom roku odobri financijska potpora. Uvjeti potpore nisu mi izravno poznati. 
 
Na kraju, mislim da je post PR-a, post #10, bio nepotreban jer je inicirao (iako su namjere Dujine, uvjeren sam, bile suprotne) neugodnu raspravu u postu koji bi trebao razveseliti čitatelje zbog uspjeha konferencije (uh, k vragu i diplomacija, ovdje ću prekinuti). 
 
-bg-


#42: Glasova: 1 (min. 3)
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 22:24:14
Uz zahvale kolegi 41 na lijepim rjecima i pohvala svima ukljucujuci i MZOS. Zelim naglasiti da je ipak najvaznije: 
 
Uvjeti potpore nisu mi izravno poznati.  
 
Upravo u toj recenici lezi i vrlo ruzna pozadina ove nesretne price. Nekorektna, rekao bih ucjenjivacka, politika koju se neki odigravali iza scene zbog necega sto bi trebalo biti normalno ponasanje MZOSa (sponzoriranje vrijednih znanstvenih skupova u RH) meni je neprihvatljiva.  
 
Iako sam znao sve detalje tih igara nikada ne bih izlazio s detaljima u javnost da kolega 10 nije s namjerom poceo provocirati. Pri tome se nije libio koristiti niti sluzbene podatke IRBa za blacenje drugih. Mislim da bi se i vi kao clan IRBa trebali zapitati sto PR vase institucije smije a sto ne javno raditi. Da li smije onako bezobrazno lagati o MedILSu , a kada ga se zamoli da povuce svoje lazi onda suti (#14 i #27).  
 
Zar na IRBu nema nikoga u strucnim sluzbama (ili ako treba i ravnatelj osobno) tko moze pouciti tog mladog gospodina, koji se zaigrao u ulozi PRa brojeci novinske clanke, da se mora prije svega ponasti profesionalno u javnom komuniciranju, te da nije dozvoljeno koristiti sluzbene informacije IRBa blateci druge institucije ili radeci za bilo kojeg pojedinca van IRBa? 
 
Stoga iako cjenim vasu diplomaciju ona ce nazalost, iz iskustava u zadnjih par godina, imati mali ucinak na bezobrazluk i primitivnost onih koje zanima samo vlastita slika u ogledalu a vrlo malo znanost i znanstvenici. Zato nam je i ovako u RH s projektima, s Bolonjom, s konferencijama i s izborom kvalitete. Sve pocinje iz istog mentalnog sklopa - carstva moci i poslusnih sljedbenika.


#43: #41
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-02 22:31:46
Hvala bg/#41 na lijepim rijecima u prvom paragrafu.  
 
Slazem se posve i s ocjenama u 2om i 3em paragrafu, 
i zahvaljujem spomenutima.  
 
Pomoc MZOSa je bila svakako krucijalna, prepoznat je  
u jednom momentu visoki znanstveni nivo stranih predavaca  
koji su pristali doci. S druge strane ne slazem se s jednim dijelom ocjene u 10, naime da se konferencija ne bi uopce odrzala (rezervne garancije i opcije, o kojima ne bih ovdje, bile bi vrlo neugodne uglavnom za same organizatore, no nikako za pozvane goste) bez te krucijalne pomoci.  
Treba zahvaliti i glasnogovorniku ministarstva (bp)  
koji nam je pomogao oko kontakata i operacionalizacije  
dogovora sa Splitskim SC oko hrane.  
 
Zoran Skoda


#44:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-03 15:11:43
Na 43# 
Bila je to moja obaveza a ne pomoć. :)


#45: About Urs Schreiber's lecture
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2007-10-03 15:37:07
Urs Schreiber je na internetu postirao neke komentare  
(na zalost bez lijepih slika koje je crtao u MIOCu)  
u vezi sa svojim popularnim predavanjem u  
Splitskom MIOCu prosli petak.  
 
http://golem.ph.utexas.edu/category/2007/09/an_invitation_to_higher_dimens.html#more


#46:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 20:14:38
M. Kontsevich (vidi #0) dobio s E. Wittenom Crafoordovu nagradu za 1998, podrucje matematika. Kako je pola nagrade otislo u 
astronomiju, MK i EW dijele popola 250 tisuca USD, a u astronomiju 
je otislo drugih 250 tisuca. 
 
vijest na engleskom 
 
MK Crafoordova nagrada, vijest na francuskom 
 
Evo i jedan njegov lanjski vrlo zanimljivi intervju o tome kako 
MK shvaca matematiku koju voli, i neki kurioziteti iz zivota 
(na ruskom, windows cyrillic encoding) 
"Bavim se matematikom cudesa" 
 
Максим Концевич: «Я занимаюсь «математикой чудес»


#47: 2008
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2008-02-05 20:15:15
Sorry za 2008


Komentiranje i uvid u autore komentara je omoguceno clanovima Connect zajednice. Kako biste se ukljucili, ispunite kratak formular i registrirajte se.


   znanost.org
   CONNECT
   Nebo na Poklon
   Svemirsko ljeto 2007
   Ljetna skola astronomije
   Ljudski boravak u Svemiru
   Sastanak FHA 2007
   Skola Medijskog Pracenja
   Casopis INDECS
   SIWA 2007
Teme:
Dogadjanja
No Latest Events


Rasprave o 2. kongresu hrvatskih znanstvenika

Kalendar dogadjanja
September 2008
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
This month

Zadnje komentirano
Genetska karta Europe
(53 kom., prije 5 hrs.)
DNK labos u lovu na...
(67 kom., prije 7 hrs.)
Otkriće važno za liječenje pretilosti
(2 kom., prije 15 hrs.)