Uvjeti korištenja stranica znanost.org.
Connect povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj.
 
   Edukacija  Gosti  Hrvatska  Inozemstvo  Osvrti  Posao  Razno  Znanost

 
Naslovnica    Linkovi   Urednistvo   O portalu   Pravila   Donacije Baza    Party    Gallery    E-Connect    WikiFF    Science Initiatives
 
Članovi
Korisničko ime

Lozinka

Remember me
Zaboravili ste lozinku?
Niste clan CONNECT-a?

Što je connect::portal?
Portal je mjesto za komunikaciju i razmjenu informacija među članovima connecta koji povezuje hrvatske studente, edukatore i znanstvenike u inozemstvu i Hrvatskoj. Članovi zajednice mogu dodavati tekstove po svojoj želji za koje misle da bi ostalima bili od interesa. (opširnije)

Izdvajamo
Connect::Portal::Gosti

dr.sc. Bojan Žagrović, znanstveni direktor MedILS-a
(opširnije)

Akademik Ivan Supek
(opširnije)

Prof.dr. Dražen Vikić-Topić
Tema gostovanja: nova pravila za prijavu znanstveno- istraživačkih projekata (opširnije)

Domagoj Račić
Tema gostovanja: "Otok znanja" (opširnije)

doc. dr. sc. Dragan Primorac
Tema gostovanja: postavite pitanje ministru(opširnije)

Dr. Miroslav Radman
Tema gostovanja: MedILS (opširnije)

Prof. dr. sc. Pero Lučin, predsjednik UO Nacionalne Zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske (opširnije)
Connect::Portal::Osvrti
Rubrika u kojoj članovi Connecta objavljuju svoje analize, osvrte, intervjue, ...

Prijašnji prilozi :
Promocija na PMF-u: cijena 2000 kuna!
Sliku prvog ekstrasolarnog planeta obradio hrvatski znanstvenik
Komunikacija znanosti - od industrijskog do informacijskog doba
Povratak znanstvenika iz dijaspore
Marin Soljačić dobitnik nagrade Adolph Lomb iz područja optike
Kultura plagiranja
Interview: Vjesnikovo novo ruho
BBCev Horizon
Dijalog povodom Projekta Družba-Adria o izvozu ruske nafte kroz Jadran
Transfer "know-how" vs. gomilanje informacija
Neuronski kôd - ulazak u Matrix
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (drugi dio)
Razgovor sa Pavom Barišićem, tajnikom organizacijskog odbora Prvog kongresa hrvatskih znanstvenika
Ministarstvo znanosti i umjetnosti (prvi dio)
Službeno-neslužbeno sa FER-a
Planeti ponovo postavljaju pitanja
Interview sa Steven Squyresom, voditeljem znanstvenog tima Mars Rovera
Understanding Melodies of Cosmic Strings
Otkriva li Hubble nove planete?


Posao:

European universities fear Americanization   PDF  Print  E-mail 
Poslao/poslala: Sanja Šale  
2006.11.21. 03:30

Na cnn.com objavljen je zanimljiv clanak pod nazivom: “European universities fear "Americanization"”.

 

"The world is indifferent to tradition and past reputations, unforgiving of frailty and ignorant of custom or practice." "Success will go to those individuals and countries which are swift to adapt, slow to complain, and open to change."

 

Europe's universities don't provide the skills and research needed to help the continent prosper and compete with rapidly growing economies in Asia and elsewhere, according to international rankings, school presidents, students and European Union officials.

 

German universities are trying to charge tuition. Paris schools are considering selection instead of open admission. Dutch colleges are pushing students to finish faster. Greece wants to lift a ban on private universities.

 

Only two European universities made it in the top 20 of the Academic Ranking of World Universities,.. Both European institutions were in Britain -- Oxford and Cambridge. One was in Japan -- Tokyo University -- and all the rest in the top 20 were in the United States, led by Harvard, Stanford, the University of California at Berkeley and MIT.

 

 

Komentari (clanova koji su komentirali: 8)
Komentara po autoru:    4 2 2 2 2 1 1 1

#1:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-21 18:41:01
u meduvremenu je promijenjen naslov teksta, koji sad glasi: 
Winds of change rattle European universities


#2:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-21 19:17:01
Taj clanak spominje  
 
Academic Ranking of World Universities 2006

 
Na tom web siteu se, izmedju ostalog, moze naci 
Top 100 
World Universities
, kao i 
Top 100 
European Universities

 
Ova rangiranja mogu se analizirati na puno nacina, i moze se doci do brojnih zakljucaka. Meni osobno narocito pada u oci da medju top 50 svjetskih sveucilista nema niti jednog iz Njemacke (TU Munich je 51.) To je upravo frapantno, kada se uzmu u obzir velicina i ekonomska snaga Njemacke, kao i cinjenica da su prva research sveucilista nastala upravo u Njemackoj krajem 19. i pocetkom 20. stoljeca. Ona su bila model koji su slijedila prva research sveucilista u SAD, Johns Hopkins, U. of Chicago, etc.


#3:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-21 20:40:19
Njemacka sveucilista izgubila su §primat jos prije a posebice nakon II SVjetskog rata kada su najbolji znanstvenici napustili tu zemlju. Ovogodisnji pokusaj Vlade ulaganjem 1,9 milijardi eura u centre izvrsnosti usmjeren je prema tome da se profiliraju elitna sveucilista konkurentna u svijetu. No to ce biti dugogodisnji proces. Ono sto Njemacku znanost puno bolje predstavlja u svijetu su Max Planck Instituti koji su uisitnu medu vodecim znanstvenim centrima u vecini disciplina.


#4:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 16:30:36
Na #3. Također sam čitao komentare koji su rekli da se u rangiranju sveučilišta izostavljaju instituti koji bitno doprinose research output-u. Npr. ISIjeva statistika za najcitiranije institucije u fizici u dekadi 1995-2005 stavlja upravo Max Planck Society na prvo mjesto: http://www.in-cites.com/institutions/phy_1995-2005.html.


#5:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 16:40:05
Na #4: To je apsolutan broj citacija. Nagađam da je dobrim dijelom i zato jer na Max Planck institutima ukupno ima više fizičara nego na većini ostalih institucija na listi. I zaista, po citiranosti po radu, MPS je 15. od navedenih 20 insitucija, a vjerojatno niže na listi ima još (manjih) institucija s "boljim" relativnim učinkom. As it happens, većina njih je opet američka....


#6:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 16:53:08
Nije tesko napisati clanak koji ce pisati o ocitom fenomenu da su Evropska 
sveucilista vecinom u padu, kako u znanstvenom tako i obrazovnom pogledu, 
da su u daleko losijem materijalnom polozaju nego americka sveucilista i da 
u svemu tome postoji dosta dezorijentacije. S druge strane, nepotpisani clanak 
u naslovnoj temi na cnn.com je dosta jadan pamflet i smjesa svega i svacega, 
daleko od neke strucne ocjene. Prije svega osnovni problem u financiranju 
se spominje samo u marginalnim anekdotalnim priciama o losim bibliotekama i zgradama, dok se u prvi plan stavlja ideja da je sam program, sadrzaj rada evropskih svecilista glavni problem u odnosu na americka sveucilista i da 
se to vidi po problemima evropske ekonomije. 
 
Prije svega nije problem njemacke da su Nijemci neobrazovani sa propulzivna 
zanimanja nego da je ekonomski, porezni itd. sustav takav da i ljudi s 3 
struke radije ostaju na burzi nego da rade. Drugo nije ni tocno da americka  
sveucilista uspjesno popunjavaju needs of a leading economy. Da je tako ne bi 
SAD uvozile svake godine nekoliko stotina tisuca ljudi raznih pametnih struka 
da bi im ekonomija mogla funkcionirati, a sveucilista imala predavace.  
Trece i najvaznije, problem da je sadasnje obrazovanje neprikladno 21-om 
stoljecu i godinama u kojima ce sadasnji studenti raditi, nije samo problem  
evropske nego je jednako tako i americke ekonomije. O tome  
fenomenu i teskocama da se definira sto bi zapravo trebalo biti poducavano, 
je napisano niz knjiga u SAD, kljucne rijeci su "Curriculum reform",  
nesto o cemu se masovno trubi u americkim edukacijskim krugovima,  
a o cemu ocito novinari CNNa nemaju pojma.  
O tome cu pokusati staviti link na  
odlomak iz jedne moje duze (i nedovrsene) rasprave na tu temu.  
 
Na kraju bih dodao da clanak ima niz nepreciznosti. Recimo u Francuskoj 
stavlja u isti kos velike skole (grandes ecoles) i "univerzitete" i govori se kako ce ubuduce tamo praviti selekciju, a intervjuiraju ljude nasumicno iz ova dva sustava (velike skole (Ec. Norm. Sup.; Sorbonne; Ec. Polit.) su samsa drugi 
elitisticki sustav, dok su javni unuverziteti jedan slabo financirani sustav za mase. Diploma s jedne od velikih skola nije isto sto i javni univerzitet s kojeg 
je intervjuirana cura koja ne zna da li ce dobiti posao. Slicno kao sto je 
navedeno i u #3 u Njemackoj je elita institut Max Planck, ardije nego sveucilista.


#7:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 16:57:41
Conrad, Clifton. "On culture, canons, and college curriculum." 
The Review of Higher Education - Volume 21, Number 1, Fall 1997, pp. 103-110 
The Johns Hopkins University Press 
 
Abstract 
 
Two new books stake out competing positions in the "culture wars": The Great Canon Controversy advances a traditionalist "reform" posture that examines historic and contemporary claims for the canon, while The Opening of the American Mind is a counterattack that uses history to advance the claim that contemporary multicultural shifts in the canon reflect the historic openness of our colleges and universities to multiple cultural heritages. A third, Handbook of the Undergraduate Curriculum, addresses the "culture wars" and, more broadly, undergraduate curriculum design, evaluation, and change.


#8:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 16:57:42
Nema nikakve dvojbe da su američka Sveučilišta, ukupno uzevši najbolja na svijetu. Podsjećam kolegice i kolege na Portalu na sjajan članak u časopisu ECONOMIST. O njemu smo već raspravljali na Portalu, pa možda nije nužno raspravu ponavljati. 
Sveučilišta u Europi, po meni, imaju sjajnu priliku da prouče modele (namjerno kažem u pluralu) djelovanja američkih sveučilišta i da ih primijene. Bojim se da će za to manjkati hrabrosti i političke volje. Rado bih da griješim.


#9:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 16:59:14
Slazem se s #8, no ne slazem se da je clanak u naslovu kvalitetan. Jos 
referenci.  
 
* The Undergraduate Curriculum: A Guide to Innovation and Reform by Clifton F. Conrad 
 
Review author[s]: Arthur Levine 
Journal of Higher Education, Vol. 51, No. 3 (May - Jun., 1980), pp. 340-342 
doi:10.2307/1981016


#10:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 17:32:13
Evo taj link 
 
Z. Skoda: Curriculum reform
 
(izvadak iz rada u nastajanju o vrednovanju itd.) 
 
(postirao sam ga i kao nezavisnu temu, maloprije,  
nadajuci da mogu postaviti datoteku ako otvorim novu temu,  
ali kako nisam skuzio kako se to tamo radi stavljam  
samo link na oba mjesta)


#11:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 18:16:47
Na #8; sveucilista u (kontinentalnoj ) Europi odlicne uzore ne trebaju traziti samo preko Atlantika - puno blize kuce im je pet najvise rangiranih europskih sveucilista (Cambridge, Oxford, Imperial College London, Univ. College London, i ETH). Sasvim je sigurno da bi ostala sveucilista mogla sto nauciti, i preuzeti, od njih, bas kao i od research sveucilista u SAD.  
 
Osim toga, bilo bi jako korisno za Europu da (si) postavi pitanje zasto su njihova cetiri najbolje plasirana sveucilista u samo jednoj zemlji, UK, koja nije ni najveca ni najbogatija (narocito ne per capita) u EU. (hint: mozda zato sto je nacin na koji ta sveucilista operiraju, i cjelokupni sustav unutar kojeg djeluju, u mnogim bitnim crtama slican onome u SAD) 


#12:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 18:43:59
Mala napomena kod uzimanja u obzir rangiranja sveučilišta: nije jedini zadatak sveučilišta istraživanje i razvoj istraživanja - već, između ostalog i formacija kvalitetnih kadrova svih mogućih vrsta. Ako se npr. pogleda Human Development Index, koji predstavlja UN standardizirani indeks razvijenosti određene zemlje), lijepo se vidi da je među prvih 20 najrazvijenih zemalja čak 15 iz Europe. Nisam stručnjak, ali ne bih se začudio da postoji veza između tog indeksa i kvalitete obrazovnog sustava, uključujući i visokoškolskog (sveučilišta).


#13:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 18:55:40
Quote:
ali ne bih se začudio da postoji veza između tog indeksa i kvalitete obrazovnog sustava, uključujući i visokoškolskog (sveučilišta).

 
 
 
Javljam se iz zemlje koja je već godinama prva po HDI, i vjerujte da ne vidim NIKAKVU vezu. Ne želite imati obrazovni sustav poput norveškog. Na bilo kojoj razini.


#14: Na #11
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 19:01:22
Kolega u načelu ima pravo. Pokušao sam pojednostavniti stvari i uzeti američka sveučilišta kao model zato što njih u postotku ima najviše vrhunskih. Jasno da ima i drugih dobrih sveučilišta.


#15:
(Podaci o autoru dostupni clanovima CONNECT-a) 2006-11-22 19:04:57
Osim toga, bilo bi jako korisno za Europu da (si) postavi pitanje zasto su njihova cetiri najbolje plasirana sveucilista u samo jednoj zemlji, UK, koja nije ni najveca ni najbogatija (narocito ne per capita) u EU. (hint: mozda zato sto je nacin na koji ta sveucilista operiraju, i cjelokupni sustav unutar kojeg djeluju, u mnogim bitnim crtama slican onome u SAD)  
 
Mislim da odgovor treba traziti u interviewu direktora MPI u Muenchenu Axela Ullricha u Lab Times: In Germany the governmet wants to control everything


Komentiranje i uvid u autore komentara je omoguceno clanovima Connect zajednice. Kako biste se ukljucili, ispunite kratak formular i registrirajte se.


   znanost.org
   CONNECT
   Nebo na Poklon
   Svemirsko ljeto 2007
   Ljetna skola astronomije
   Ljudski boravak u Svemiru
   Sastanak FHA 2007
   Skola Medijskog Pracenja
   Casopis INDECS
   SIWA 2007
Teme:
Dogadjanja
No Latest Events


Rasprave o 2. kongresu hrvatskih znanstvenika

Kalendar dogadjanja
November 2008
M T W T F S S
27282930311 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
This month

Zadnje komentirano
Internet, dezinformatori i znanstvena novinarka
(12 kom., prije 42 min.)
cross citations
(8 kom., prije 44 min.)
Zastoj u radu portala
(6 kom., prije 10 hrs.)
Postotak (više) i visoko obrazovanih u Hrvatskoj
(29 kom., prije 8 dan/a.)
Započela javna rasprava o strategiji energetskog razvoja republike Hrvatske
(1 kom., prije 8 dan/a.)
Obama novi predsjednik SADa - dobitak za znanost
(30 kom., prije 8 dan/a.)
Novi list proširio rubriku 'Znanost' na 8 stranica
(7 kom., prije 8 dan/a.)
Gunther Wuchterl - stranac koji dolazi za sveučilišnog profesora prirodnih znanosti u Hrvatsku
(62 kom., prije 9 dan/a.)
Prezentacija Energetske strategije Hrvatske
(15 kom., prije 9 dan/a.)
Bologna Disaster II
(49 kom., prije 9 dan/a.)

Tekstovi proteklih dana
Utorak
Gunther Wuchterl - stranac koji dolazi za sveučilišnog profesora prirodnih znanosti u Hrvatsku
Ponedjeljak
'Isprika akademiku Vladimiru Paaru, doc. dr. sc. Nilsu Paaru, članovima povjerenstva za izbor doc. d
Zahtjev za javnom isprikom dr.sc. Zorana Škode
Nedjelja
Sveučilišni Oz: epizoda 'Ja i moj rektor također'
A European Partnership For Researchers
Subota
Guy Paić: Veliki sudarivač hadrona u CERN-u
Petak
Obračun profesora na Građevini
Srijeda
Koje znanje može Hrvatska prodavati i kome?
Model postupka izbora Rektora
Utorak
Sveučilišni Oz - epizoda 'Subvencionirani stambeni krediti izvan konačne redovne rang liste'

 
top


Disclaimer: poslane vijesti ne odražavaju nužno mišljenje Društva znanost.org, već individualnih članova connect zajednice. 2008.11.19. 21:08h CET

 
johnsmith@fizika.pmfst.hr