Kad Paara zasvrbi

Josip Kličinović (Zagreb, Hrvatska), 5. Siječanj 2017.

rubrika: Obrazovna politika,Osvrti,Vijesti iz obrazovanja

Da je Paar odavno izgubio kompas – to već svi znamo. No, kad jedan ovakav uradak izađe (http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/akademik-paar-cjelovita-kurikularna-reforma-je-neprovediva-reformu-treba-temeljiti-na-hazu-ovoj-hrvatskoj-srednjoeuropskoj-kurikulnoj-reformi/5469131/), ne mogu odoliti nego napisati koju riječ i demantirati “uvaženog” akademika. Premda sam bolno svjestan da od njegovog kompanjona na ovom portalu očekujem žestoki napad.

Pa da krenemo:

1. HAZU je odlučio da ERS treba proširiti………

Koja je to karika HAZU da oni to “jednoglasno odlučuju”? Naravno, skidam kapu svim akademicima. Pardon, skidam kapu onima koji to zaslužuju. Zbilja, cijenim znanstvene dosege svih akademika, pa čak i onih koji svojim ponašanjem sramote tu časnu titulu, ali zbilja ne vidim tko je dao za pravo HAZU da oni odlučuju što i kako treba.

2. U iscrpnu priopćenju akademik Paar ocijenio je kako je pozitivno da u Hrvatskoj svi podržavaju potrebu za reformom školstva, ali da nedostaje sučeljavanje stručnih argumenata i postoji sklonost političkim diskvalifikacijama.

Hmmm… Sučeljavanje stručnim argumentima? Je li to ono kad akademici Paar i Kostović na stručnu raspravu šalju plagirane “doprinose”? Je li to ono kad Paar divlja i viče po studiju u maniri razmaženog djeteta koje nije dobilo igračku? Je li to ono kad Šustarovo ministarstvo demantira da se Paar ikad javio i u jednu skupinu? Paar ili laže ili je dementan – tvrdi da se javio u radnu skupinu, a onda ga MZOS demantira. Ipak, po svemu sudeći, on je samo vrlo vrlo – zloban. I naduren. Nije problem što CKR predlaže. Ne. Ovdje je u igri jedino sindrom “mene tu nema, pa sigurno ne valja”.

A to da postoji sklonost političkim diskvalifikacijama može ići jedino i isključivo “uvaženog” akademika Paara. Srećom, internet puno toga pamti. Pa i to da su “uvaženi” akademik i “uvaženi” pomoćnik ministra školske godine ne-pamtim-više-koje poslali pismo Predsjednici RH te ga odaslali svukud. I stavili ga i na ovaj cijenjeni portal. Pamtimo i to: http://portal.connect.znanost.org/2015/06/pismo-predsjednici-rh/ Apsurdno je da osoba koja je stalno poticala političke diskvalifikacije sad govori kako postoji sklonost političkim diskvalifikacijama. Pa tako u tom pismu čitamo (izvadci):

(iz točke 1) …ali koja nije bila sadašnjeg ideološkog naboja koji nameće dr. Jokić…

(iz točke 5) Ekipa gospodina Jokića nije nikakva “nestranačka udruga”. Sam njen sastav govori o tome da je to SDP-ov projekt jer su u nju uključeni SDP-ovi kadrovi iz Instituta za društvena istraživanja. Napokon upitan je i izbor dra Jokića za voditelja ekspertne skupine, jer on nikad nije poučavao u školi, a i doktorat i jedini znanstveni rad odnose se na tobožnju suprotnost znanosti i vjere. Način na koji je ta skupina imenovana od strane ministra Mornara govori o tome.

(iz točke 7) Gospodin Jokić je u Engleskoj doktorirao na temi utjecaja nastave vjeronauka i znanosti na stavove učenika u osnovnim školama u RH, a već iz samog sadržaja vidi se ideološka obojenost te disertacije, s međusobnim suprotstavljanjem znanosti i religije (prilog ovom pismu).

Što su ovo nego poprilično niski pokušaji političke diskvalifikacije? Kako rekoh – apsurdno je da Paar onda ide govoriti o političkim diskvalifikacijama, a sam se bavio time stalno. A već prije sam rekao – ili je dementan ili jako zloban.

Idem dalje na članak:

…podsjetio je da postoji i drugi prijedlog reforme kurikula – sada nazvan Hrvatska srednjoeuropska kurikulna reforma obrazovanja (HSKRO) koji je razvijan u HAZU od 2002. do danas…

Wow! Evo, prvi glas da je HAZU do dana današnjeg u strogoj tajnosti napravio drugi prijedlog reforme kurikula! Šteta što nismo ni slovca vidjeli o tom dokumentu kojeg rade već 14 godina. E sad, tko su ti ljudi koji su sudjelovali na HSKRO? Koliko je tu praktičara? Pritom mislim na ljude koji rade u učionici, ne ljude koji misle da znaju kako je to raditi u učionici! Smatram da treba u svakoj skupini biti i predstavnik znanstvene zajednice, ali većinu ipak trebaju činiti ljudi iz prakse. Nekako mi je nevjerojatno da su neki 14 godina radili na HSKRO i da se o tome baš ništa ne zna.

…ukazuju i na to da CKR nema kao orijentir srednjoeuropsko školstvo i udaljava Hrvatsku od Srednje Europe…

Stalno plače i kmeči kako treba imati analizu i kako CKR to nije imala (laž! Analiza stanja je bilo ono što su praktičari primijetili u svom svakodnevnom radu! Reći da praktičari nemaju pojma je – omalovažavanje!), a ja ne vidim nigdje analizu da baš trebamo kao orijentir uzeti srednjoeuropsko školstvo.

CKR obiluje sa začuđujuće mnogo pogrešaka, nerazumijevanja i nejasnoća, negativno bi utjecao i ugrožavao razvoj hrvatskoga gospodarstva zbog neadekvatnoga tretiranja STEM područja…

Nitko nije rekao da su dokumenti savršeni. U konačnici, zato smo i imali i stručnu i javnu raspravu. Zato i imamo stalno nadgledanje dokumenata. Da se stvari na vrijeme uoče i poprave. Začuđujuće mnogo pogrešaka? Zbilja? To kaže voditelj HNOSa po kojemu su se potencije u fizici obrađivale prije potencija u matematici? U kojemu su se glagolska vremena prije obrađivala u stranom jeziku, nego u materinjem jeziku? Tragikomično.

Neadekvatno tretiranje STEM područja? Ne vidim gdje i kako. Isticalo se kako izbornost u gimnazijama uništava STEM. Zbilja? Ako netko sa 16 godina zaključi da ga STEM područje ne zanima, je li rješenje prisiliti ga da tu sjedi i sluša? Ili je možda ipak bolje kvalitetno se posvetiti onima koje to zanima? Osim toga, Paar (a i Rusak svojevremeno!) zaboravlja jedan bitan podatak (ili ga namjerno prešućuje – čime se opet dolazi do onog da je ili dementan ili zloban!) – najbiraniji izborni ispiti državne mature su – pazite sad – biologija i fizika. Odakle mu onda ideja da učenici ne bi birali STEM module po predloženoj izbornosti? Nije mi jasno to podcjenjivanje i vrijeđanje naših učenika. Da, to je upravo – podcjenjivanje i vrijeđanje naših učenika! Maknite šape s naših učenika, akademiče!, dosta je toga što vrijeđate nas, da se niste usudili vrijeđati naše učenike!

…dok HSKRO naglašava važnu ulogu STEM područja i potiče učenika prema tom području…

Rado bih ovo komentirao da taj famozni HSKRO koji stalno spominje postoji dostupan javnosti.

“CKR ne naglašava bitnu ulogu temeljnih znanja iz STEM i iz društveno-humanističkoga područja, a nasuprot tomu HSKRO zastupa potrebu usklađene zastupljenosti oba ta područja umjesto da se ide na ranu izbornost…”

Rana izbornost? Kad se učenici sa 16 godina opredijele, to je – rana izbornost? Ako pak misli na modele rane izbornosti u smislu da se učenici unaprijed opredijele za tip gimnazije…..što je tu novo? Pa i sada se učenici s 14 godina opredijele za prirodoslovno(-matematičku) ili jezičnu gimnaziju. Znači, već sada biraju da se žele usmjeriti u određeno područje.

Komentirao bih i dalje, ali bih se samo ponavljao.

Sve u svemu – ne laje pas radi sela – potvrdilo se još jednom. Zbilja – ne čudi me nimalo. Od Paara već viđeno i doživljeno.

I za kraj, “uvaženi” akademiče, ne – mi nismo “seoske učiteljice i učitelji”, kako nas je nazvao bezobrazni i nekulturni Prosperov Novak u svom divljačkom mahnitanju. Mi nismo neobrazovana svjetina, kako su nas nazivali. Ali za razliku od Vas i Vama sličnih – imamo ponos i dostojanstvo. I pristojnost. To nam nikad nećete oduzeti. A možda upravo to pokušavate jer ste svoje davno izgubili. Kao i svoj kompas.

Josip Kličinović

<umetnuo bih titulu, ali nisam toliko egocentričan>

24 komentara… pročitajte ih ispod ili dodajte jedan

#1 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 5, 2017 u 21:35 Thumb up 8 Thumb down 2

Napomenimo usput da HAZU nikad eksplicitno nije stao uz uradak Vladimira Paara. Izdavač je bilo Sveučilište u Zagrebu, a ne HAZU. Zbog čega vrh HAZU uporno šuti o svemu ovome, ne bih znao.

#2 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 6, 2017 u 09:44 Thumb up 4 Thumb down 10

Ah, što reći gospodine Kličinoviću. RADO BIH VAS U ŽIVO UPOZNAO NA JEDNOJ KAVI, npr. u Maloj kavani na Trgu.( Moj mail je miroslavdoresic@gmail.com). Rado bih u živo od vas sve ovo poslušao. Nije mi namjera braniti akademikov HNOS ( i sam imam mnogo primjedaba), a niti HSKRO. Moji komentari uvijek su s potpisom, a i titula nije nevažna, KRIVO POMOĆNIK, već zamjenik. To biste trebali razlikovati. A i vašu titulu i obrazovanje bih u živo volio čuti. nemojte se skrivati! Recite otvoreno što ste radili u famoznom projektu CKR i koliko ste novaca za to dobili. Pa nisu valjda milijuni otišli u NIŠTA. da budemo kratki i jasni: CKR JE JEDNA OBIČNA PREPISIVAČINA, ili kako bi moj profesor iz gimnazije, legendarni Stjepan Lukić rekao-OBIČNA RESAVSKA ŠKOLA. To je bit cijele priče. U ime nekoliko potrošenih milijuna prepisivali ste postojeće nastavne sadržaje u tablice i kućice-pravo POTEMKINOVO SELO. I to je to.Kad sam to nedavno rekao Ivici Puljaku, onako usput, zinuo je od čuda. Da zaključim, ovaj moj poziv na kavu shvatite ozbiljno jer zaista vas želim upoznati!!!!

#3 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 6, 2017 u 15:55 Thumb up 9 Thumb down 2

Na #2:

Nečija titula mi je toliko nebitna da sam, eto, slučajno napisao “pomoćnik” umjesto “zamjenik”. Oprostite što sam Vas degradirao za čak jedan stupanj.

Moju titulu, obrazovanje i moj dosadašnji rad lako možete saznati. Apsolutno ništa ne skrivam. Podaci o meni su dostupni javno. Pa čak i na ovom portalu.

Evo, otvoreno ću reći – član sam stručne radne skupine za prijedlog kurikuluma predmeta Matematika. Koliko sam novaca dobio? Ravno – 0 kuna za pisanje dokumenata. Bio sam jedan od onih koji su na CKR volontirali. Na vlastito traženje nisam bio povučen iz škole.

Podsjetite me – koliko je ono novaca Paar dobio za HNOS?

Da ste malo bolje pogledali prijedlog kurikuluma nastavnog predmeta Matematika, vidjeli biste što je napravljeno. I da to nije bila prepisivačina. Ali, naravno, sigurno ste pročitali dokumente pa možete uvidjeti razliku između PiPa proisteklog iz HNOSa i sadržaja proisteklih ih CKR.

Jučer sam u šali (a možda ipak nije šala?) rekao jednoj kolegici da se Paar opasno približio onoj izjavi Andrije Hebranga “Ja ne lažem, ja samo povremeno govorim neistinu”. S jednom bitnom razlikom – Hebrang je to priznao, Paar neće. Čak ni onda kad je uhvaćen u laži.

Sad se (valjda?) možemo vratiti na temu iz #0, i komentirati navode. Na primjer, o mitskom HSRO, političkim diskvalifikacijama, činjenici da većina učenika bira biologiju i fiziku na državnoj maturi, Paarovskom sučeljavanju stručnim argumentima, Paarovom i Prosperov Novakovim divljanjima u studiju, i slično.

Po uzoru na izraz “Potemkinova sela”, “Hebrangovska istina” i slične, predlažem novi – “Paarovsko sučeljavanje argumentima”. To je ono kad se sučeljavate argumentima na način da lažete i divljate.

Ukratko, držite se teme.

#4 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 6, 2017 u 17:11 Thumb up 1 Thumb down 9

Ja bih ipak volio vas u živo upoznati. Ne bojte se, ne grizem. Pošaljite vaš mobi na moj mail. Ja ću vas nazvati.

#5 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 6, 2017 u 17:39 Thumb up 7 Thumb down 1

Ja bih ipak volio ostati na temi. I javno o njoj razgovarati. Ne po kafanama.

#6 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 6, 2017 u 21:35 Thumb up 6 Thumb down 3

Bravo kolega Klinčinović.
Neka ekipa umjesto pričanja po kafanama pokaže jasne argumente umjesto diskvalifikacija i filozofiranja što bi se moglo.
Potpisivati se jednom prošlom titulom u državi u kojoj se na takva mjesta dolazi isključivo podobnošću je isključivo pokazatelj problema vlastitog ega i kompleksa manje vrijednosti.

#7 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 11:47 Thumb up 1 Thumb down 8

Gospodo nemate se čime pohvaliti. Još sam kao gimnazijalac bio na dvije međunarodne olimpijade 1968. i 1969. ne moramo u KAFANI razgovarati već bilo gdje. Vi argumente ne slušate, jer CKR je Resavska škola. Ako vi uopće znadete što je to Resavska škola. Prvo to da apsolviramo a onda ćemo dalje. zar se bojite pokazati svoje lice i naličje u živo.Ja sam ponosan što me je na dužnost zamjenika imenovao sam predsjednik Tuđman ada su mu savjetnici bili vrli znanstvenici poput akademika Slavena Barišića. To je vama politička podobnost. Politička podobnost su Budak i Jokić. Imaju li oni iole jedan rad u CC časopisima? Ako uopće znadete što je to?

#8 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 11:49 Thumb up 1 Thumb down 6

Vidim da ovaj portal ima standardne politički podobne komentatore.

#9 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 11:52 Thumb up 1 Thumb down 6

Da vam još jednom ponovim ključni argument na ovoj tzv. javnoj raspravi:
Upravo je nevjerojatno da mnogi koji komentiraju ovaj tekst i napadaju akademika ne razumiju ništa, ali baš ništa. SHVATITE VEĆ JEDNOM DA JE JOKIĆEV CKR TEŠKA OBMANA, TEŠKA PREPISIVAČINA NASTAVNIH SADRŽAJA U IZMIŠLJENE TABLICE I ŠTO JE NAJVAŽNIJE SVE TO SKUPA JE NEPRIMJENLJIVO I NEPOPRAVLJIVO. A K TOME SU POTROŠILI SILNE MILIJUNE! I što li vam još treba napisati?!

#10 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 15:33 Thumb up 5 Thumb down 2

Pročitajte ono napisano u #0. I prestanite trovati čitateljstvo ovog portala svojim lažima, nervozama i psihozama.

I da, funkcija zamjenika ministra jest politička funkcija. Na koju se dolazi političkom podobnošću. Svidjelo se to nekome ili ne. S druge strane, moje zvanje profesora mentora nije političko, nego isključivo stručno. Da – imam se čime ponositi.

Hoćete li sad malo komentirati kako ste se Paar i Vi bavili političkim diskvalifikacijama, a sada tvrdite da se netko drugi time bavi?

#11 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 16:16 Thumb up 0 Thumb down 8

Hajde mladiću, profesorski smjer baš vam izgleda nije usadio ni malo kritičnosti za ovo o čemu pričate. Malo ste kao mladac prenapuhani, ali jedno podvrgavanje PISA testu, ili nedaj Bože zadacima s državnog iz matematike , brzo bi vas ispuhalo. A doći ćemo u prigodu i znanje naših nastavnika preispitati kao i njihove ocjene s faksa. U Finskoj u nastavu idu najbolji diplomandi. Sad se vidi sva nevolja profesorskog smjera posljednjih 25 godina na kojeg se studenti upisuju na prvoj godini, a ne kao nekad na trećoj. Koje li na žalost negativne selekcije?!

#12 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 16:50 Thumb up 6 Thumb down 3

Ne slažem se s profesorom Paarom u dosta toga. Prije svega u tome da je izbornost sa 16 godina rana izbornost. Ali…
Dokumenti CKR su bili nastavak Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije. U kojoj stoji ” U gimnazijskom obrazovanju nužno je povećanje izbornosti koje će bivati sve izraženije u završnim razredima.” CKR nije omogućila apsolutno nikakvu izbornost u prve dvije godine opće gimnazije, a na 3. i 4. godini je izbornost omogućena na račun smanjivanja satnice nekih predmeta. SVI su predmeti ostali. U “neopćim” gimnazijama nema neke izbornosti pa bi to bile čudne situacije u kojima učenik matematičke gimnazije ima više povijesti i zemljopisa od učenika opće gimnazije. Da ne govorimo o apsurdima te Jokićeve izbornosti zbog koje bi učenici općih gimnazija imali još više predmeta nego sada.
Strategija govori da će i osnovne škole imati veću izbornost u izboru sadržaja i predmeta. Svaka bi škola trebala formirati svoj identitet, to je valjda po uzoru na Fince. Ali kako su svi predmeti ostali i to pada u vodu.
Slažem se s tvrdnjom prof. Paara da Ekspertnu radnu skupinu treba proširiti i mislim da nekompetencije dr. Jokića nisu u tome koja mu je tema disertacije, nego u tome što pokušava kod nas primjenjivati recepte koji su se, gdje god su primijenjeni, pokazali lošima.
“To kaže voditelj HNOSa po kojemu su se potencije u fizici obrađivale prije potencija u matematici?”
Ovo nije točno jer je upravo HNOS ukinuo tu praksu. Potencije su ostale samo na koricama udžbenika, ali vrijednosti prefiksa koji mijenjaju vrijednost jedinice su dane i kao razlomci i kao decimalni brojevi. Osim toga, tko još čita to što je na koricama?
Kad autor kaže da prof. Paar laže…Dr. Jokić laže još i više. Prvo u tome da je CKR prvo zajedničko djelo tako velikog broja stručnjaka. Na HNOS-u ih je radio isti ili veći broj, a bio je samo za osnovnu školu. Ili kad kaže da ćemo imati manje piskaranja. Zahvaljujući ekipi defektologa, psihologa pedagoga i inih stručnjaka zadnjih nam se godina posao piskaranja upeterostručio, barem onim jadnicima koji pokušavaju to sve uredno obaviti, a sa CKR-om bi nam se desilo kao engleskim učiteljima, 3 bi sata dnevno trošili vrijeme na beskorisna i štetna piskaranja. Dr. Jokić je u početku izjavljivao jedno o tim famoznim ishodima, a kasnije drugo, u svakom slučaju nisu bili ono što propisuje Strategija “Pojam odgojno-obrazovni ishodi odnosi se na šire određene ishode koje treba postići formalnim sustavom odgoja i obrazovanja. Navedeno je osobito važno za odgojnu sastavnicu na svim razinama odgoja i obrazovanja te obrazovne ishode koji nisu izravno vezani uz poučavanje poput kreativnosti, metakognicije, inicijativnosti, poduzetnosti… Pojam ishodi učenja izravnije je vezan uz proces poučavanja i učenja u školama te je uže povezan s dominantnim oblicima vrednovanja i provjeravanja poput pismenih i usmenih provjera.”-str. 46. Strategije
A u što se to pretvorilo?
Na stranu što se kurikuluma fizike odrekao svojim izdvojenim mišljenjem i dio njegovih autora… Važnije mi je, kad i ne bih imala jednako mišljenje, ono što mi je u 4 oka rekao netko tko je sudjelovao u izradi Kataloga znanja nastalog u HNOS-u i u izradi ovog prijedloga kurikuluma fizike. Da je stari bio bolji od novog. Za koji mi je najdraži komentar akademika Vretenara u njegovoj recenziji. “Zar su ovo pisali fizičari?!”
Proučila sam kurikulume matematike i srodnih predmeta i osvrnula se na njih u svojoj recenziji CKR.
“Kurikulum matematike za osnovnu školu izgleda kao da je svaku domenu pisala druga grupa autora i kao da te grupe nisu komunicirale. Na primjer, za ishod D.4.2 (domena Mjerenje, 4 razred) po kojem učenik uspoređuje površinu likova te ih mjeri jediničnim kvadratima je preporuka da se nikako ne koriste formule za izračun površine. Istovremeno učenik po ishodu B.4.1 (domena Algebra i funkcije, 4. razred) određuje vrijednost nepoznate veličine u jednakostima i nejednakostima, te je dana konkretna preporuka za ostvarivanje tog ishoda pomoću nekoliko konkretnih linearnih jednadžbi poput f·65 = 455. Jednako je u petom razredu gdje se još uvijek (D.5.4.) preporučuje ne inzistirati na upotrebi formula pri izračunu površine, ali se u B.5.1 očekuje da učenik postavlja jednostavne linearne jednadžbe i izražava nepoznanicu iz njih. Potpuno besmisleno. A koliko bi takav način rada bio iritantan učenicima koji su dobri u matematici ne vrijedi ni govoriti.
Po novom kurikulumu matematike, učenik se prvi put sreće s potencijama već u petom razredu, do sada je to bilo tek u osmom. U novom kurikulumu kemije je građa atoma, vjerujem upravo zbog prijašnjeg problema s potencijama, prebačena u osmi razred. Izgleda da kemičarima nitko nije rekao da se potencije planiraju početi spominjati tri godine ranije nego sada. Ako kemija prebaci građu atoma u osmi razred to će otežati posao fizičarima pri obradi električne struje. Ni novim kurikulumima nije postignut dogovor koji termin koristiti, decimalnu točku ili zarez. Matematičari su ostavili točku, a u kurikulumu matematike se navodi da je točka u nekim područjima zarez. Sve ovo ukazuje da nije bilo prave korelacije dok su izrađivani predmetni kurikulumi.”
Činjenica na da je svaku stranicu tih dokumenata poslano dvije ili više stranica primjedbi ukazuje da ne diže graju samo uvaženi akademik.
I za kraj. Mi kao da jesmo seoske učiteljice i učitelji. Jer u kolovozu, na skupu svih učitelja fizike iz svih zg osnovnih škola, na pitanje tko je pogledao kurikulum fizike, ne pročitao ili komentirao, diglo se desetak ruku.
Ponos i dostojanstvo?! I pristojnost?! Ma dajte. 20 godina gledamo kako nam se sustav urušava i kako naši učenici plaćaju najveći ceh za te nazovi reforme. I šutimo. Ničega u nama nema od toga što ste naveli.

#13 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 20:20 Thumb up 5 Thumb down 2

Na #11:

Vama je inače jedina metoda komunikacije zbilja jadni i niski pokušaji vrijeđanja, političke diskvalifikacije i ad hominem napada. U tako nečemu odbijam sudjelovati. Uostalom, to jako puno o Vašem liku. O djelu, pak, govore neke druge stvari.

#14 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 20:28 Thumb up 2 Thumb down 4

Na #12:

Premda bih jako volio da ostanemo na temi iz #0, rado ću odgovoriti na Vaše zamjerke. A vjerujem da smo na njih odgovorili i kad smo pisali odgovore na primjedbe iz stručne radne skupine.

Da, preporuka je da se ne ide na korištenje gotovih formula, nego da se uči smisleno. Da učenici znaju da je površina pravokutnika umnožak duljina njegovih stranica, a ne da nabubetaju P = a*b. Jer kad im onda jednog dana umjesto “a” napišete “2p”, a umjesto “b” napišete “3r”, nastane raspad sistema. Intencija je da se formule uče opisno, a ne formalnim zapisom.

Što se potencija tiče, napravljeno je tako da se ne uči “sve i odmah” odjednom u roku mjesec dana, nego da se razvuče kroz 4 godine, kako bi se dala prilika da se to gradivo “slegne” postepeno.

Ok, možemo li se sad vratiti na #0 ili ćemo nastaviti pričati o stvarima koji zapravo nemaju veze s temom?

#15 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 22:57 Thumb up 5 Thumb down 4

Na #14…
Da se smisleno uči? I da do šestog razreda izbjegavamo upotrebu formule za površinu pravokutnika? Dok imamo djecu koja već u trećem rješavaju sustave linearnih jednadžbi.
Pisanje ovakvih kurikuluma je potpuno besmislen posao, tim više što nikoga na ništa ne obavezuju. I, kao što rekoh, mjesecima nakon što su objavljeni, 80 posto učitelja ih nije ni otvorilo.
Koji je smisao raspisivanja ishoda kad većina učenika NEĆE na kraju razreda znati sve te ishode ni na najnižoj, a kamoli na višim razinama.
Kako nam je prezentirano na prvom webinaru CKR se treba odvijati u 4 koraka. To su:
1. Izrada dokumenata
2. Osposobljavanje (deja vu na n-tu, za što ce nas osposobljavati, a da vec nismo osposobljeni?)
3. Izrada sustava vrednovanja, ocjenjivanja i izvješćivanja
4. Izrada priručnika, udžbenika, pomoćnih nastavnih sredstava, digitalnih materijala
S time da se prvo provode koraci 1. i 3.
I to nije još jedna papirnata reforma u kojoj se samo peru pare?
Koje opravdanje imate za dr. Jokića koji je sudjelovao i u izradi Strategije da se u dokumentima CKR odrekao nekih njenih temeljnih odrednica? Kad već svašta nabijate na nos prof. Paaru. Ja mu priznajem barem to da je zaustavio još jednu papirnatu reformu koja bi rezultirala hiperprodukcijom svih mogućih papira i srozavanjem sustava još jednu stepenicu niže.
Vi ste sudjelovali u izradi kurikuluma matematike.
Kojeg smisla ima navoditi npr. da je
zadovoljavajuća razina kad učenik “Nabraja vrste trokuta (jednakostranični, jednakokračni,raznostranični i pravokutni trokut).”
dobra ako “Razlikuje i imenuje jednakostranični, jednakokračni,
raznostranični i pravokutni trokut. ”
a vrlo dobra ako “Opisuje jednakostranični, jednakokračni, raznostranični i
pravokutni trokut.”
Na to se gubilo vrijeme?
Koje kompetencije ima ERS da su odredili takvu metodiku izrade kurikuluma?
Na što da se vratimo?
Omalovažavate HAZU i njeno Vijeće za obrazovanje i školstvo. Koje trenutno ima uključen troznamenkasti broj stručnjaka iz prakse koji imaju puno kritika na račun ovakve reforme. Kritika CKR je potpuno u redu jer do sada nisam vidjela gore zamišljene reforme.
Ako je vama iritantno javno nastupanje prof. Paara meni je iritantno predstavljanje dr. Jokića kao mladog borca za prava djece i organiziranje političkih skupova podrške CKR-u na koje su dolazili uglavnom oni koji nisu pročitali nijedan predloženi dokument. On se ponio kao razmaženo dijete kojem su uzeli igračku kad je odbio ponudu da ostane šef ERS, ali da se ona proširi s još nekoliko članova. Što mu je u tome zasmetalo?
Meni se čini da je shvatio kakvu je neprobavljivu i neupotrebljivu količinu papira proizveo i da je iskoristio priliku za častan uzmak.

#16 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 23:04 Thumb up 2 Thumb down 3

Možemo li se sad, molim lijepo, vratiti na temu iz #0. A ako Vas tako žarko zanima što je, kako i zašto napravljeno u kurikulumu matematike, slobodno otvorite novu temu.

Ne omalovažavam ja HAZU. HAZU je najviše omalovažio akademik koji se služi prljavim i podlim igrama, političkim i ideološkim diskriminacijama te lažima.

#17 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 7, 2017 u 23:25 Thumb up 4 Thumb down 3

A na #0…
1. “Koja je to karika HAZU da oni to “jednoglasno odlučuju””
OK. Trebalo je pisati da je to jednoglasno odlučilo Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo u HAZU: Ali vaša je primjedba cjepidlačenje.
Kažete da HAZU nije nikada stala iza objavljenog Zbornika kritika CKR. Nije vam dovoljno što je izdavač Zagrebačko sveučilište?
2. Sučeljavanja stručnim argumentima je zbilja nedostajalo u svim segmentima izrade CKR. ERS si je svoje zacrtala i svi su morali raditi po tome, koliko god većina nas smatrala unaprijed da će se proizvesti nepregledni i nekorisni dokumenti.
A mogu spomenuti i zatvaranje očiju pred svim dosadašnjim rezultatima koji su pokazali da je pretjerana upotreba monitora bilo koje vrste štetna. Jedina promjena u programu za osnovnu školu je uvođenje informatike od prvog razreda. Briga ERS što pokazuju svjetski provedena istraživanja, bitno je da se tableti kupuju. I da nakon tri godine više ne rade.
Ne da mi se više.

#18 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 8, 2017 u 00:40 Thumb up 5 Thumb down 4

Na #17:

Nimalo cjepidlačenje. Još uvijek mi nije jasno koji je faktor Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo da oni “jednoglasno odluče” nešto nad čime nemaju nikakve ingerencije. Budite ljubazni pa mi objasnite taj detalj.

Ne, to mi nije dovoljno. Izdavač je Sveučilište u Zagrebu. A ne HAZU. Vjerovali ili ne – to nisu iste institucije!

#19 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 8, 2017 u 17:36 Thumb up 0 Thumb down 16

Hajde mladiću prezelen si, a i obrazovanje ti je falično. Raspitati ću se baš kakav si bio student na tom slabašnom nastavnom smjeru- Za sada dosta!!!

#20 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 8, 2017 u 17:51 Thumb up 0 Thumb down 11

Vrlo vjerojatno je veliki stručnjak Bajrović imao utjecaja na ovog mladića ili samo udžbenici koje su pod moraš morali koristiti svi nastavnici matematike u Dalmaciji kad je on bio savjetnik. TO JE TA POLITIČKA OPCIJA!!!

#21 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 8, 2017 u 18:13 Thumb up 4 Thumb down 3

#19 – imate pravo – bilo je dosta vašeg vrijeđanja i omalovažavanja.

#22 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 10, 2017 u 23:21 Thumb up 0 Thumb down 9

Čini mi se ipak da sam pogodio u sridu . Ključna riječ je BAJROVIĆ -”LEGENDA”. To je tek prava politička opcija iz SFRJ-ota.

#23 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 11, 2017 u 00:16 Thumb up 6 Thumb down 1

Mislim da je ovaj dio apsolutno točan:

“2. U iscrpnu priopćenju akademik Paar ocijenio je kako je pozitivno da u Hrvatskoj svi podržavaju potrebu za reformom školstva, ali da nedostaje sučeljavanje stručnih argumenata i postoji sklonost političkim diskvalifikacijama.”

I točno se vidi koja je ekipa sklona političkim diskvalifikacijama. Mene, za razliku od nekih, uopće ne zanima tko je u kojoj stranci i tko pripada kojoj političkoj opciji.

#24 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 11, 2017 u 12:17 Thumb up 0 Thumb down 6

Ali je stručnost na razini Bajrovića-”LEGENDE”

Prethodni post:

Slijedeći post: