Kako smo vas uvjerili da ste bolesni i prodali vam lijek koji ne pomaže

Radoslav Dejanović (Strmec samoborski, Hrvatska), 9. Kolovoz 2014.

rubrika: Osvrti

Jutarnji donosi poduži pamflet u kojem psihijatar dr. Robert Torre iz KBC-a Sestre milosrdnice iznosi ozbiljne optužbe na račun vlastite struke i naziva je pseudoznanošću:

“Naša struka je “mlada”, “slaba” i “meka”, naši pacijenti su manje vrijedni u odnosu na pacijente ostalih grana medicine, a mi smo manje vrijedni liječnici u odnosu na ostale liječnike. Osobno nisam kriv što me ovo dopalo: da prema ljudima s ozbiljnim problemima odgovorno nastupam iz tako slabe pozicije, iz pozicije psihijatrijske struke. Zavidim kolegama iz drugih medicinskih struka, zavidim im jer su njihove struke “jake”, “tvrde”, znanstveno utemeljene, sukladno čemu su oni “pravi” doktori, a moja struka je neznanstvena i proizvoljna.”

30 komentara… pročitajte ih ispod ili dodajte jedan

#1 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 11, 2014 u 10:04 Thumb up 14 Thumb down 2

Jutarnji donosi poduži pamflet u kojem psihijatar dr. Robert Torre iz KBC-a Sestre milosrdnice iznosi ozbiljne optužbe na račun vlastite struke i naziva je pseudoznanošću

Drugi nastavak: Šifra uspjeha farmaceutskih giganata: Što više lijekova, to više bolesnika.

Treći nastavak: Korumpirani doktorčići pretvorili su se u trgovačke agente moćnih farmaceuta.

#2 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 12, 2014 u 16:58 Thumb up 9 Thumb down 39

Dr. Robert Torre je iznio na vrhunski način probleme svoje struke.
Iako je već ponekad viđano da se s psihijatrijom događa nešto čudno, ovo što on piše uistinu zaslužuje najveću pažnju i pohvalu.
Nekim ‘doktorima’ je uistinu najvažnije da povećaju svoje plaće donacijama farmaceutskih kuća, ne vodeći pri tome računa o svojim pacijentima, pa čak i po cijenu njihovih života. Mnogi pacijenti krivim liječenjem počine suicide.
Ovi napisi dr. Torrea tračak su svjetla u tami, koji bi trebao osvijetliti one koji se na neznanstveni način bave ‘pomračenim umovima’, dok su njihovi umovi orijentirani na honorare, putovanja, ‘znanstvene kongrese’, koje plaćaju farmaceutske kuće, a zapravo svi poreski obveznici, a najviše sami pacijenti .
U tekstu dr. Torre spominje još jedan svijetli lik liječničke struke, dr. Lidiju Gajski, koja je sa svoje opće-medicinske strane zahvatila taj isti problem – nametanje farmaceutskih kuća kao važnog faktora u ‘liječenju’ svega nepotrebnog, samo da se ostvari što veća njihova zarada, a ta zarada se ne može ostvariti bez pomoći tzv. liječnika.
Bravo za dr. Lidiju Gajski i dr. Roberta Torrea.
Svaka čast ovih hrabrim liječnicima!

#3 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 13, 2014 u 12:23 Thumb up 39 Thumb down 8

Na #2:
Jeste li Vi pri sebi??? Kako mozete ovako odusevljeno pisati o Lidiji Gajski??? Jos samo treba da pocnete hvaliti vidovitog Milana!!!

#4 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 13, 2014 u 18:43 Thumb up 10 Thumb down 2
#5 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 13, 2014 u 22:35 Thumb up 12 Thumb down 7

Dr. Torre je prilično riskirao. Motivacija za taj rizik mu može biti ili želja da bude par dana vijest dana ili to da ukaže na to o čemu piše, da se (možda) antidepresivi, anksiolitici i sredstva za smirenje prepisuju ponekad previše olako ili predugo.
Na Klinici za psihijatriju KBC Sestre milosrdnice radi 27 liječnika, od čega su dva sveučilišni profesori, a 3 docenti.
Jesu li se oni oglasili nekim komentarom na feljton liječnika koji radi u njihovoj klinici, u kojem se koriste oštre riječi poput “kurvinska igra”?

#6 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 14, 2014 u 09:52 Thumb up 6 Thumb down 4

Prof. dr. sc. Vlado Jukić i dr. med. Lidija Gajski u prilogu HRT-a: Provodi li se psihijatrizacija društva?

Dr. Robert Torre za Dnevno.hr: Ako što prije ne reformiramo psihijatriju, posljedice za naše pacijente mogu biti nesagledive!

#7 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 14, 2014 u 14:16 Thumb up 10 Thumb down 24

Na #3.
Poštovani, slušam, gledam i čitam što ljudi govore i pišu. Uspoređujem s drugima i uklapam u vlastita iskustva.
Odatle moja velika podrška dr. Lidiji Gajski i dr. Robertu Torreu. Oni govore više i bolje o našoj realnosti nego mnogi drugi. Da se u to uvjerite pogledajte i sami: http://vijesti.hrt.hr/provodi-li-se-psihijatrizacija-drustva.
Kad su zdrave ljude zatočili u zatvorske bolnice (jeste li znali da u bolnici postoji zatvor u kojem vas bez presude lišavaju slobode? (ako ne, pogledajte npr. postupke koje provodi doc. dr. D. K. u ‘Sestrama milosrdnicama’), kad ih pod prisilom ‘pacijente’ napune nekim ‘lijekovima’ od kojih se lani nekoliko tih ljudi ubilo, kad liječnik putuje po Rimu i okolici, kad ne pita pacijenta, nakon rimskog povratka, kako se osjeća, kako je podnio zatvor, već samo da li je uzeo ‘Haldol depo’ (zašto mu je to važno pretpostavit ćete sami), … onda Vas pitam, cijenjeni #3, što mislite o dr. Gajski i dr. Torreu.
Uvjeren sam da ćete zauzeti konstruktivan stav prema onome što ti ljudi rade i pišu.
Ako mi kažete ili barem ukažete na radove ‘vidovitog Milana’, kojega spominjete i vjerojatno pratite – iskreno, ja za njega nisam čuo i ne znam o njemu ništa – onda ću Vam i u tom dijelu cjelovito odgovoriti na Vašu primjedbu pod #3.
Za sada pohvale dr. Lidiji Gajski i dr. Robert Torreu.

#8 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 14, 2014 u 14:35 Thumb up 15 Thumb down 11

Na #7
Vidim da nema nikakvog smisla s Vama diskutirati.
Ipak, pokusajte procitati i razmisliti o onome sto je napisao prof. Vlado Jukic (link je u #4).

#9 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 14, 2014 u 16:02 Thumb up 10 Thumb down 2
#10 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 14, 2014 u 16:12 Thumb up 18 Thumb down 5

Kad su zdrave ljude zatočili u zatvorske bolnice (jeste li znali da u bolnici postoji zatvor u kojem vas bez presude lišavaju slobode?

Od kuda znate da su zdravi? I isto tako, zasto navodite bolnicu Sestara Milosrdnica i zatvorske bolnice u isti kontekst? Pa nije bolnica Sestara Milosrdnica zatvorska bolnica.

pogledajte npr. postupke koje provodi doc. dr. D. K. u ‘Sestrama milosrdnicama’

Osobno ne znam sto doticni lijecnik radi, no ni u kojem slucaju primjer jednog lijecnika, dobrog ili loseg, ne moze predstavljati stanje cijele psihijatrijske struke u RH.

kad ih pod prisilom ‘pacijente’ napune nekim ‘lijekovima’ od kojih se lani nekoliko tih ljudi ubilo,

1 – ne morati stavljati pacijente pod navodnike, po definiciji to jesu pacijenti
2 – niti lijekove ne morate stavljati pod navodnike, to su registrirani lijekovi u HZZO
3 – Od kuda vam da lani nekoliko ljudi ubilo zato sto su uzimali lijekove? Molio bih da nam date neke detaljnije informacije, jer i da su se ubili uz pomoc tih lijekova, to nije nikakav dokaz da su se ubili zbog tih lijekova.

Kolega, upadate u istu rupu kao i Dr. Torre i Dr. Gajski, dajete grandiozne zakljucke sa stavom da je na nama da dokazemo kako niste u pravu jer, ako ne, onda ste ipso facto u pravu. A to nije stav koji proizlazi iz kritickog razmisljanja, no vise nalici na vjerski fanatizam.

#11 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 14, 2014 u 18:37 Thumb up 5 Thumb down 23

Poštovani #8.
Ako mislite da nema smisla sa mnom diskutirati, Vi nemojte sa mnom diskutirati. To je Vaš izbor i Vaše pravo.
Ali kad ste već javno objavili ono što ste objavili, sada – ne radi Vas, već radi te javnosti – treba Vama odgovoriti.
Dakle, pročitao sam (čak prije nego sam Vama odgovorio, i pogledao sam, još prije nego sam Vam odgovorio ono pod #7, a vezano uz #3) sve ono što su dr. Vlado Jukić i dr. Lidija Gajski rekli u citiranoj TV emisiji http://vijesti.hrt.hr/provodi-li-se-psihijatrizacija-drustva kao i što je napisao sam dr. Jukić: http://www.psihijatrija.hr/site/?p=1996 , i mogu Vam, cijenjeni #8, u vezi pisma dr. Jukića uredniku uglednog lista koji je objavio tekstove dr. Torrea, reći slijedeće:
Ad 1.) Dr. Jukić izražava mišljenje da su duševni bolesnici, ovim napisima dr. Torrea, stigmatizirani, obilježeni, žigosani. Moram reći, da ovi napisi, zapravo duševnim bolesnicima čine posve obrnuto. Sada, nakon tih napisa dr. Torrea, puno više razumijem duševne bolesnike, nego dok se o tome šutjelo. Nikakvo stigmatiziranje nije nastupilo radi tih napisa, naprotiv, shvatio sam da su oni ugroženiji, baš radi priznanja slabosti struke, nego sam ranije vjerovao. Dakle, napisi dr. Torrea ojačali su moje poštovanje i ljudsku brigu prema tim ljudima, duševnim bolesnicima. Ako ih je i obilježilo (da damo za pravo dr. Jukiću), onda ih je obilježilo posve pozitivno. Ako dr. Torre možda ranije i nije bio (kako nekolegijalno sugerira dr. Jukić), ili se nije znalo da je ugledni psihijatar, sada je u mojim očima stekao veliki ugled.

Ad 2.) Ovdje dr. Jukić ima pravo, problemi su veliki, ali ni dr. Torre nije od njih bježao. Njihovo neslaganje odnosi se na pristup rješavanju – dr. Jukić zataškava, dr. Torre otvara razgovor o tome i zagovara znanstvene pristupe tim rješenjima. I jedan i drugi žele isto, napredak struke, jedan šuteći o problematici (dr. Jukić), a drugi priznajući njene slabosti i nedostatke (dr. Torre). Suštinski, oko toga se ne bi trebalo prepirati. Stav dr. Torrea je po pristupu bliže nalaženju rješenja, jer, priznati da problem postoji, pola je njegovog rješenja.

Dr. Torre nikoga ne zbunjuje tvrdnjom da postoje problemi. Psihijatrijski bolesnici nisu maloumni (ako jesu, oni ni ovim Torreovim napisima neće biti zbunjeni – ‘contradictio in adjecto’). A čitatelje je dobro upozoriti u kakvom svijetu žive. Dakle, dr. Torre nije neodgovoran, kako tvrdi dr. Jukić. Tko je onda neodgovoran – zaključite sami?

Ad 3.) Da li bi bilo bolje da se ukine kompletna psihijatrija ili ne, dr. Jukić kaže da ne bi bilo bolje. Slažem se. Ne kompletno. Sigurno da postoji slučajeva koje sadašnja psihijatrija treba i može, i mora zbrinuti. Nema boljega. A o kvaliteti tog zbrinjavanja dr. Torre kaže da nije dovoljno znanstvena. Obrazložio je to nepostojanjem jednoznačnih korelacija između tretmana i rezultata. Nekada djeluje – nekad ne djeluje. I to mu vjerujem. Dok je kod ostalih grana medicine (kirurgija npr.) ta korelacija gotovo sto-postotna, u psihijatriji je mala ili se niti ne zna kolika je – ne znam ni ja, nisam stručnjak. No, slažem se s dr. Torreom da se tome pristupi znanstveno. Pa ako je sadašnja paradigma dala svoje, vrijeme je za novu.

Ad 4.) Treba razlikovati žito od kukolja. Sigurno je da među ljudima postoje razlike i da se one preslikavaju i među psihijatre. Znam da neki psihijatri, zatvarajući zdrave ljude, oduzimajući im do tri dana slobodu kretanja, telefoniranja i bilo kakve komunikacije s vanjskim svijetom, na prevaru dovodeći ih s neurologije gdje su dobrovoljno pristali biti, prijete im nekim injekcijama, kad ovi traže svoje odvjetnike, dr. D. K. pozove jako osiguranje, te ih pod prisilom puni sadržajem tih injekcija, a dr.-ca A.K.M. dobacuje ‘kako će skrenuti njihove misli’ (znam, sve sliči na vampire, ali tako je to bilo recimo 26. siječnja 2013). Nadalje, kaže ta ista doktorica da nisu dobili Otpusno pismo s neurologije, a nastavljaju terapiju – kakvu terapiju? Nema suradnje među dva susjedna odjela. Ne znaju ništa o novom ‘pacijentu’ 9 dana, a nastavljaju ga, kao, liječiti. Troše novac poreskih obveznika, zauzimaju krevete koje bi mogli dati stvarnim bolesnicima … No, pitanje da li među kukoljem ima i žita, nije dobilo odgovor. Dr. Torre je možda neki svijetli primjer. Svi ostali u toj grupi liječnika su se suglasili s opisanim metodama, i oni ih na jutarnjim sastancima liječnika iznose i obrađuju. Znači, kompletna struka se tako ponaša. Pa vi recite sada da li bi ih ‘kompletno’ trebalo ukinuti? Barem ovako kako sam opisao da rade. Nema dvojbe. Dr. Torre traži promjene, i trebalo bi ih uvesti.
Tko kaže da će ‘skretanje misli’ dr.-ce A.K.M otići u željenu stranu, i koja je to zapravo strana?
Sve što bi trebale biti prednosti (da se puno radi, da se temeljito radi, da se ako treba i do kasno radi) oni tretiraju kao nedostatke čovjeka i pokušavaju ga ‘prepraviti’. …
Dakle, dr. Jukić, opisanim psihijatrima se uistinu treba suprotstaviti svim sredstvima.
Ovo, ako i nije rekao dr. Torre, kažem ja (malim slovom pišem ‘ja’, čitatelj, obični čovjek – ne dao Bog pacijent opisane psihijatrije).

Ad 5.) Mislim da dr. Torre ne diskreditira psihijatre kao psiho-farmakologe. Oni to sami čine. Ako doc. dr. D.K. prepiše Haldol depo, otputuje u Rim na ‘znanstveni kongres’, vrati se nakon nekog vremena i ne pita pacijenta kako se osjeća, da li mu je bolje, da li je pomišljao na samo ubojstvo – jer je jedna kontraindikacija tog ‘lijeka’ i suicidalnost, jer se jedan pacijent tih dana ubio, a drugi pacijent treći put pokušao samoubojstvo – već ga pita samo da li je uzimao Haldol depo. Zašto? Što mislite? … Ako je dr.-u tu nešto sumnjivo, recimo da se ‘pacijent’ nekako izvlači od uzimanja suicidalnog lijeka, tada dr. traži da liječnik opće medicine izrazito na napiše, na Ambulantnom listiću, da je ‘pacijent’ dobio taj lijek, jer … Hm, zašto tako? Vi mislite što hoćete, ja imam svoj stav. Dr. Torre i dr. Lidija Gajski, također. Eto još jednog odgovora zašto se s ovih dvoje liječnika (Torre/Gajski) slažem i zašto mislim da dr. Jukić treba promisliti o predmetnoj struci, o kojoj sada govorimo.
Dr.-u Jukiću još i poruka – ‘smrdi tu nešto, jako smrdi’. Dr.-e Jukić, ako vodite računa o svojoj struci radije preispitajte te ‘znanstvene kongrese’, možda se ugled te grane medicine popravi.

Ad 6.) Dr.-e Jukić, ne treba žaliti za dr. Torreom, da se mora ‘obračunavati’ sa strukom kojoj je posvetio svoju profesionalnu karijeru i 25 godina života. Ne, obrnuto, on treba biti ponosan da je u 25 godina spoznao ono što neki nikada ne spoznaju, ili što je smogao snage reći ono što drugi nikada ne smognu. Reći ‘popu pop, a bobu bob’ najveći broj ‘smrtnika’ nikada ne kažu.
Dr. Torre se ne razvodi sa svojom strukom, on se s njome upravo stapa. Vidi ju dublje i bolje. Predlaže nove pristupe. Obogaćuje ju. Stvara uporišta za njezin rast i razvoj. Daje podloge i snage mladima da kroče njezinim stazama, s usponima i padovima, da se ukupno izdižu i čine život svih nas ljepšim i sigurnijima, nekima kojima će neposredno pomoći, a svima ostalima što će učiniti život ljepšim, jer ćemo živjeti sa sretnijim ljudima, kojima je i ta ‘nova psihijatrija’ koju zagovara dr. Torre, pomogla.
Objavom ovog teksta nitko nije stigmatiziran. Sve se razvija, pa se tako treba razvijati i psihijatrija. Tri i pol godine prije smrti, 12. prosinca 1951., Albert Einstein je pisao svom prijatelju Bessou slijedeće: All these fifty years of conscious brooding have brought me no nearer to the answer to the question , ‘What are light quanta?’, tj. Svih ovih 50 godina neprestanog razmišljanja nije me dovelo ništa bliže do odgovora na pitanje ‘Što su to kvanti svjetlosti?’ Eto, to kaže Einstein ‘obračunavajući’ se sa strukom a kojoj je posvetio profesionalnu karijeru i 50 godina svog života.
I nitko ne kaže da mu je žao Eisteina.
Zašto bi nekome onda bilo žao dr.Torrea, koji je utrošio tek pola godina od Einsteinovih 50. Ne. Svaka čast dr. Torre.
Vi ste riješili neke stvari koje su drugi rješavali duže od Vas, a neki to, pak, neće nikada.
Svaka čast i Vama, i dr. Lidiji Gajski.
Što se mene tiče, zbog svega što radite, u kakvim uvjetima to činite, kakvim otporima ste izloženi, koliko hrabrosti pri tome pokazujete, predlažem vas za vrhunska znanstvena priznanja!

#12 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 14, 2014 u 19:03 Thumb up 4 Thumb down 19

Na #10.
Poštovani, pogledajte #9, odgovore imate tamo.

#13 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 14, 2014 u 19:06 Thumb up 4 Thumb down 19

Na #10. Oprostite.
Pogledajte #11, odgovore imate tamo.

#14 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 15, 2014 u 15:37 Thumb up 8 Thumb down 11

Sjetila sam se intervjua s ravnateljem psihijatrijske bolnice Vrapce, objavljenog prije 3-4 godine. Izjavio je da su vremena takva da normalan covjek mora skrenuti. U takvim je uvjetima lako prodavati pilule za srecu.

#15 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 16, 2014 u 13:26 Thumb up 9 Thumb down 9

U danasnjim se novinama prof. dr. sci. Vladimir Trkulja, prof. farmakologije na Medicinskom faulted u Zagrebu generalno slaze s dvije stvari koje navodi dr. Torre. 1. Nerijetko tzv. opinion markeri nisu vise doli zaista marketinski manekeni. 2. Kongresni turizam I eventualna neizravna korumpiranost postoje I nakaradna su pojava.

#16 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 16, 2014 u 15:10 Thumb up 10 Thumb down 1

Članak prof. Trkulje na koji se referira komentar #15.

#17 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 16, 2014 u 16:43 Thumb up 14 Thumb down 12

Na #15
Kako ste uspjeli iz zanimljivog teksta prof. Trkulje izvući baš dvije najnevažnije rečenice? Što niste citirali posljednji odlomak ili bilo koje druge dvije rečenice?

#18 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 20, 2014 u 00:16 Thumb up 6 Thumb down 12

Na #17…
Kad već tražite…Osim te dvije, kao ih vi opisujete, nevažne rečenice u tom članku ima još rečenica koje opisuju stanje u zdravstvu.Npr.
“U svijetu u kojem je medicina postavljena kao djelatnost na “tržišnim principima” (što je meni teško prihvatljivo – ali NE ZNAM koja bi bila alternativa!), logika: uložio sam puno znanja, vremena i novca da razvijem novi lijek, sada želim da se uloženo vrati i da zaradim! – ne čini se neobičnom. Da se u tom kontekstu katkad nešto što i nije baš posebno “dobro i važno” nastoji progurati kao “revolucionarno” – istina je!”
Ili, najbolje od svega
“Dakle, vidio sam “iznutra” kako “Big Pharma” funkcionira, ali uvidio i činjenicu da liječnicima generalno (a u nas osobito) nedostaje specifičnog, struci komplementarnog, znanja – znanja i sposobnosti da samostalno procijene vrijednost pojedine terapijske intervencije (najčešće se radi o lijekovima).”
U kontekstu ovog priznanja sva ona rasprava koju dr. Trkulja vodi u nastavku članka o koristi i štetnosti pojedinih lijekova nema puno smisla. Ne govorimo o antibioticima, već o sredstvima za smirenje, anksioliticima i antidepresivima.
Kako volim anegdotalne dokaze, kao ih neki članovi ovog portala nazivaju, nazvala sam osobu koja se zadnjih godinu dana liječi od depresije. Trenutno već tri mjeseca pije lijek kojem u uputi piše “Uzimati najviše 4 do 6 tjedana”. Trebala bi uzimati taj lijek 3 puta dnevno, sama je smanjila na jednom dnevno, ali se to ne usudi priznati svojem liječniku koji ignorira upute. Razgovore s psihoterapeutom gotovo nije ni imala, mada je lani boravila 7 tjedana u jednoj psihijatrijskoj ustanovi. Ali popila je puno lijekova. Sjećam se i svojih kolegica iz sobe s jedne ekskurzije, matematičarka nije mogla zaspati bez praksitena, kolegica iz hrvatskog bez apaurina. Najgore od svega mi je što znam djecu koja već s 18 godina od svojih liječnika dobivaju te lijekove.
U nedjeljnom Večernjaku je članak o stanju u zdravstvenom sustavu u kojem kirurg iz Merkura, dr. Pavo Kostopeč, govori o kaosu koji vlada u njemu, političkim poslušnicima koji vode administraciju, namještanjem javnih natječaja i revizijama istih, nepotrebnoj administraciji, nedostatku stručnih usavršavanja, istim plaćama za one koji rade i one koji ne rade.
Tko bi u tim uvjetima imao apsolutno povjerenje u struku? (Ne samo tu, kad rezimiramo stanje u zemlji.)
Ne sumnjam da ima ljudi koji psihofarmaceutike moraju redovito uzimati. Ali kad postoci onih koji ih uzimaju postanu preveliki logično je govoriti o trendu, a ne o svjetskoj pandemiji bolesti. Kako za takve lijekove trebaju recepti logično je zaključiti tko su kreatori trenda.
Ne vjerujem da je dr. Torre svoj feljton objavio samo da bi par dana uživao u publicitetu, već jer je želio ukazati na stanje u svojem sustavu. Uočavam da ima još liječnika koji postupaju kao on i da su počeli dobivati medijski prostor.
Bilo bi dobro da takvih ljudi ima više u svim strukama.

#19 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 20, 2014 u 00:48 Thumb up 5 Thumb down 13

Na #18.
Svaka čast na komentaru – jasno, razborito, argumentirano.

#20 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Kolovoz 27, 2014 u 02:02 Thumb up 1 Thumb down 15

Na #Svi komentatori
Da dr. Torre nije pisao o problemima koji se događaju samo u našoj sredini, već da je to i svjetski problem, pogledajte u priloženom dokumentarcu (traje 1:47:56): http://www.psihijatrija-ubija.info/hvala.html

#21 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Rujan 1, 2014 u 14:36 Thumb up 4 Thumb down 0

Psihoanalitičarka Ljiljana Moro u Jutarnjem listu: Nemoguće je od pacijenata tražiti da ne budu pacijenti.

#22 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Rujan 2, 2014 u 15:12 Thumb up 3 Thumb down 2

> Kad je riječ o broju pacijenata i konstataciji porasta, što dr. Torre veže uz psihofarmake, to nema logičkog smisla. Razvoj čovječanstva, tj. evolucija sigurno su čimbenici poznati i dr. Torreu.

Ovdje nema argumenta. Ovdje se implicira tvrdnja da svaka povijesna pojava u ljudskom društvu je napredak jer se desio na nakom stadiju koji je kasniji od vremena kad nije postojala. Nevjerovatno da netko takvo zaključivanje smatra logičnim.

#23 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Rujan 2, 2014 u 16:00 Thumb up 3 Thumb down 14

Na #Sve koji žele napredak znanosti

[Dr. Ljiljana Moro piše:
'... Je li u podlozi neka neispunjena profesionalna želja dr. Torrea, ne znam, ali osjećam njegov bijes i zavist, a poznato je da su to destruktivne emocije koje nam oduzimaju sposobnost dobre procjene realiteta. ...'].
Dakle, treba reći da čitajući sve što je dr. Torre u spomenutom kontekstu ovih posljednjih članaka napisao, nigdje nisam primijetio ni trunke onoga što osjeća dr. Ljiljana Moro, tj. nigdje ni bijesa ni zavisti, pa se pitam kako bi se proveo dr. Torre da se pojavio kao pacijent dr. Moro? Bi li bio vezan i prisilno cijepljen ‘Haldol depoom’ zbog svojih destruktivnih emocija, koje mu oduzimaju sposobnost dobre procjene realiteta. Hm, nije li ovo dijagnoza po kojoj će se dr. Torrea strpati u bolnički zatvor? Pa, ni malo se ne šalim, jer smo to već vidjeli. Uostalom, i ovakav napis dr. Ljiljane Moro govori o tome da na istu pojavu dvoje stručnjaka ne gleda na isti način – teško pacijentima. No, pristup dr. Torrea je otvoren, nedogmatski, dok kod njegovih kritičara to nije slučaj. Zato ću opet jasno reći, dr. Torre ima izgleda spasi struku. Već sam napomenuo ranije da 25 godina nije neki rok u kojem bi se čovjek stopio s predmetom svog bavljenja (spomenuo sam primjer Einsteinovog pisma Bessou, gdje govori ni da mu 50 godina za to nije bilo dosta. Zato, dajmo i podržimo kritičke pristupe dr. Torrea i ostalih, da pronađu način kako poboljšati struku koja je duboko rascijepljena (naprijed sam dao i link na film koji to potvrđuje). Zašto netko bježi od stvarnosti? Je li to konstruktivna emocija? Nije li upravo to problem sviju, pa i psihijatrije?

#24 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Listopad 1, 2014 u 20:14 Thumb up 3 Thumb down 2

Dr. Robert Torre gostovao je u emisiji Markov trg na televiziji Z1. Snimka emisije dostupna je ovdje. Osvrti na emisiju objavljeni su na portalima Dnevno.hr (poveznica) i Maxportal.hr (poveznica).

#25 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Listopad 1, 2014 u 21:15 Thumb up 1 Thumb down 5

U poveznicama iz #24 stoji da je četvrtina stanovništva na psihofarmaceuticima. To bi bilo nevjerojatnih milijun ljudi, što je vjerojatno pretjerano. Postoji li negdje podatak koliko se godišnje troši na te lijekove? Bio bi to zanimljiv podatak jer danas je u Jutarnjem objavljen članak koji kaže da bolnicama za dugove iz 2012, 2013 i 2014. u iznosu od 750 milijuna kuna i još toliko kamata (?!) prijete blokade.
Vjerojatno ćemo i ove dugove bolnica podmiriti, kao već tko zna koliko puta do sada, ali ako pacijenti za npr. Meniereov sindrom koji izaziva teške mučnine i vrtoglavice moraju sami kupovati lijekove, po meni bi bilo u redu da ih sami kupuju i za manje izražena stanja anksioznosti, depresije ili panike.
Dakle, koliko se točno godišnje novaca troši na te lijekove koji možda nisu svima nužni?

#26 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Listopad 1, 2014 u 21:17 Thumb up 1 Thumb down 2

Ispravka, dugovi bolnica su za 2011, 2012. i 2013. Ova godina valjda još nije obrađena.

#27 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Listopad 1, 2014 u 21:34 Thumb up 3 Thumb down 0

Na #25:

U poveznicama iz #24 stoji da…

Pitanje je koliko su podaci navedeni u tim poveznicama točni i pouzdani. Poveznice sam inače ovdje naveo čisto kao informaciju o daljnjem razvoju događaja koji je bio povod otvaranju ove teme.

#28 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Listopad 2, 2014 u 20:37 Thumb up 1 Thumb down 7

Po ovome je 10 posto Hrvata na tim lijekovima i troši se 175 milijuna kuna na njih. Po drugim podacima se na psihiofarmaceutike troši godišnje dvostruko više.

#29 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Prosinac 28, 2014 u 19:53 Thumb up 4 Thumb down 1

Dr. Robert Torre gostovao je danas na HRT-u u emisiji Nedjeljom u 2: Želja da se pomogne nije upitna, ali se pomaže svim i svačim.

#30 Registriraj se Podatak dostupan članovima Connect-a Siječanj 19, 2015 u 14:47 Thumb up 0 Thumb down 1

Prof. dr. sc. Valerije Vrček u Glasu Koncila, u rubrici (Pri)govor znanosti: Istina o psihijatriji?.

Prethodni post:

Slijedeći post: